J
Jos lapsi saisi valita
Vieras
Meillä vaatekuviot ovat menneet niin, että suurin osa on saatu lahjoituksina sukulaisilta, eikä mielestäni ole ollut järkevää ostaa ns. vastaavia vaatteita, sillä erotuksella että ne olisivat enemmän "oman maun" mukaisia.
Jos ostaisin vaatteet itse luulisin, että poikamme vaatekaapin sisältö olisi todellakin hieman erinäköinen.
Kolmevuotiaamme on ollut jo pitkään tietoinen siitä minkälaisia vaatteita HÄN haluaisi käyttää. Tämä aiheuttaa välillä arkipäivän dramatiikkaa.. Olenkin miettinyt, että olisihan se vähän hassua, että minä yrittäisin luoda hänelle jotakin tyyliä, ostaisin esim. neutraalin värisiä neuleita ja samettifarkkuja, kun hän rakastaisi kaikkea räikeää. Lapsi katsoo asioita lapsen silmin. Tällä hetkellä pojan lempparivaatteet on kirkkaan vihreät verkkarit (juu-u sellaiset kiiltävät) ja punainen gollegepaita, jossa skeittarin kuva. Ulkovaatteet ovat hänen toiveestaan mustat. Aina kun saamme siskolta jonkun vaatepaketin (hänen pojaltaan pieneksi jääneitä) katsomme ne poikani kanssa yhdessä läpi, enkä pakota häntä pitämään jotakin, jos hän heti tuomitsee k.o vaatekappaleen eikä sitä halua pitää. Meillä siis lapsi luo aika vapaasti oman tyylinsä käytetyistä vaatteista. Äiti ja isä huolehtivat siitä, että niitä on tarpeeksi ja, että ne ovat puhtaita, ehjiä ja asianmukaisia. 
Jos ostaisin vaatteet itse luulisin, että poikamme vaatekaapin sisältö olisi todellakin hieman erinäköinen.