Onko ketään äitiä joka ei osta vauvalle "muodikkaita" vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erilainen äiti ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erilainen äiti ?

Vieras
Oikeasti ahdistaa, kun tunnen olevani ainoa äiti joka käyttää äitiyspakkauksen vaatteita (muutakin kuin ulkohaalaria), siis bodeja, housuja, potkupukuja. Tuntuu että kaikki muut äidit ympärillä pitävät niitä jotenkin tylsän värisinä, eivätkä siksi käytä niitä ollenkaan. Samoin lapselle ostellaan koko ajan uusia vaatteita, bodeja ja housuja, vaikka äitiyspakkauksen vastaavan kokoiset vaatteet olisivat samanlaisia, mutta vain tylsän värisiä.

Tunnen itseni hieman yksinäiseksi tässä suhteessa, kun en näe mitään järkeä ostaa uusia vain ostamisen ilosta, ja siksi että saisi tietyn värisiä tai merkkisiä vaatteita lapselle. Kertoisiko joku, miksi alle vuoden vanhalla vauvalla pitää olla muodikkaan väriset vaatteet, mikseivät pakkauksen vaatteet kelpaa? Tai mikseivät kierrätetyt muutaman vuoden vanhat vaatteet kelpaa? Mitä ihmeen järkeä siinä on, kun ei noin pieni itse siitä mitään vielä välitä. Ostan mieluummin sitten hänelle tietynlaisia vaatteita kun hän itse sitä vaatii, ja säästän tällä hetkellä rahat mieluummin esimerkiksi vauvaharrastuksiin tai kivoihin kesäreissuihin. Onko missään hengenheimolaisia?

Minä olen sun kanssa samoilla linjoilla... En käsitä kuka haluaa tuhlata rahaa johonkin vauvojen vaatteisiin turhan päiten, kun ihan yhtä söpösiä saa halvemmallakin. Olen myös saman huomannut, että äitiyspakkauksen vaatteet eivät ole niin suosiossa, olen lähipiiristäni ainoa kuka käyttää esim sitä toppahaalaria. Musta ne oli viime vuonna ihan ok näkösiä ja kehtaan kyllä vauvallani niitä käyttää. Ja mitä järkeä on ottaa ä-pakkausta, jos sen vaatteita ei käytä, niitähän siellä enimmäkseen on...

Sellasta olen myös huomannut, että nämä "muotipirkot" pukevat lapsesna kylään helposti niihin kalliisiin vaatteihin ja odottavat jotta niitä kehuttaisiin. Kotona ollaan sitten kalsarilinjalla...

Itse käytän äitiyspakkauksen vaatteita sekä ostan uusia ja ostan huuto.netistäkin. Vähän yritän puolustautua sillä, että tahdon meidän pojalle sopivan kokoiset vaatteet ja mukavan tuntuiset. Minä kuulun äitiyspakkauksen vaatteista huolimatta niihin "oikean väriset vaatteet"-äiteihin.
Mä ainakin voin myöntää hyvällä omalla tunnolla, että syy on täysin turhamaisuus. Kulutan vähätkin rahani siihen, että vauva näyttää hyvälle ja että voin koko ajan halutessani vaihtaa toiseen vaatekertaan. Ja isä samanlainen. Melkein jokaisista vaatteista mitä pojalla on ollut päällä ollaan myös otettu valokuva. Supermiespukua ja sen sellaista.
Sitten ostan aina isälle ja pojalle samanlaiset paidat jne, jotta näyttää niiiiin söpölle. Olemme siis turhamaisuuden ruumiillistuma? :D

Meillä on vain vähän rahaa, mutta suuri osa kuluu esteettisyyteen ja silti joka kuukausi menee poikamme säästötiliin vähintään 50 euroa, eli käytämme rahaa myös järkevästi.

Jokainenhan keksii jonkun paikan, minne rahansa käyttää. Me ainakin tietoisesti käytämme sitä ulkomuotoon ja mietimme miltä poikamme muiden silmissä näyttää. Ja kyllä, nautin siitä kun muiden suista tulee "Voi että kun on niin söpö noissa haalareissa" jne. :)

t. turhamainen äiti ja sen poika

Ja meillä on kaikenlisäksi juurikin "pyhävaatteet" erikseen, eli kylässä mennään sitten tosi prameasti, on liiviä ja kauluspaitabodya.. Mutta kotonakin ollaan tyylikkäissä mutta sellaisissa "mukavamman" näköisissä vaatteissa. :)

T.turhamainen äiti ja sen poika

Kyllä täältä löytyy samanhenkistä porukkaakin! En muistakaan milloin viimeks olisin ostanut lapsille ( 3 lasta ) jotain uutta vaatetta...Sukulaisilta kierrätettyä ja pienimmällä pakkauksen vaatteita. Ihan mitä tahansa rytkyjä en käytä lapsilla, mutta sellaista perussiistiä college-linjaa suosin. Nyt kun mietin niin yhdelläkään lapsella ei ole edes juhlavaatteita...niitä kun tarvitsee niin harvoin niin menevät jo pieniksi seuraaviin juhliin. Lähtökohtana on että joka aamu laitan puhtaat vaatteet (jotka tahriintuu poikkeuksetta joka päivä, paitsi ehkä vanhimmalla joka 4-v), ja jos illemmalla esim. kylätellään niin vaihdan päälle puhtaat paidat ettei näy päivän ruokalista rinnuksilla! Muuten mennään ihan "tavis"-linjalla vaatteiden suhteen.

äitiyspakkauksen vaatteita. ihan pienillä just sellaiset body+potkarit ovat musta helpoimpia. Ostettiin pienille tosi vähän mitään, vähän isommille sitten vähän enemmän. Kyllä meilläkin pyritään kyläilemään laittamaan siistimpää päälle kuin mitä ehkä kotona. Näin puen myös itseni, en ehkä kotona ole aina ihan edustusvaatteissa ;)
Mutta on kyllä mustakin ihanaa, jos lapsilla on nätit vaatteet. Silti pidetään kaikenlaisia vaatteita, myös lahjaksi saatuja ehkä-ei-enää-niin-nättejä käytettyjä... jos vaan ovat käytännöllisiä.

Meillä käytettiin sekä äitiyspakkauksen vaatteita että lainaksi saatuja (käytettyjä) että uutena ostettuja kaikkia sekaisin. Äitiyspakkauksen haalaria pidettiin myös. Kylään ja kerhoihin tykkään pukea lapselle astetta siistimmät vaatteet, kotonakin käytetään sitten vanhempiakin vaatteita. Toki lainavaatteita käytetään kylässäkin, mutta siis kuitenkin mekkoja tai sammareita tms... Ei kuitenkaan mitään hienostelujuttuja. Juhlamekkoja en ole ostanut, lainaksi ollaan saatu lapsen serkkujen vanhoja ihan tarpeeksi.

No kukin tietty taaplaa tavallaan. Mä myönnän että tuli ostettua varsinkin ennen vauvan syntymää aika rutkastikin kaikenlaisia "turhuuksia", mutta ei pelkästään. Tyyliin 50cm-farkkujen ja pikkumekkojen ja just kaulusbodien myönnän kuuluvan edellämainittuun kategoriaan, mutta en mä niistä nyt ihan maltaitakaan maksanut, ja kyllä ne etenkin sillä ostohetkellä tuotti paljon iloa ja hyvää mieltä kun vauvaa kärsimättömänä odoteltiin. Turhamaista varmastikin, mutta ajattelin että näin poikkeavana aikana tällainen suotakoon.

Nyt arjen pyörityksessä tietenkin tiedostaa, mitkä vaatteet on vauvalle ne parhaat ja käytännöllisimmät, ja luulenpa, että koko tuo ostovimma ja tarkkuus ja joskus nipotuskin tyylin ja värien suhteen liittyi aika yksinomaan tämän meidän ykkösen odotusaikaan ja ehkä vielä ihan ekoihin viikkoihin. Jos meille toinen lapsi siunaantuu, niin hyvin todennäköistän etten juurikaan ostele enää yhtään ylimääräistä, tai ainakaan noin paljoa "turhakkeita". Värit nyt mun mielestä voi aina valita mielensä mukaisiksi, harvemmin se sen kalliimmaksi tulee. Itse esim. inhoan ns. perinteisiä vauvavärejä, eli pastelleja.

Tykkään pukea lapsen suht kivasti, silloin harvoin kun mennään ihmisten ilmoille, mutta muuten kotioloissa tärkeintä on se, että vetimet on puhtaat, kuivat ja muutenkin sopivat.

Herää kysymys, että mahtaako se sittenkin olla kateutta se ahdistus muiden lasten näteistä vaatteista? Eihän se ole keneltäkään muulta pois, jos haluaa ja on varaa ostaa lapsilleen uusiakin vaatteita. Minä ostan uusiakin vaatteita kolmelle lapselleni ja aion ostaa vastakin. En ahdistus siitä, jos joku muu ei osta. Jokainen käyttäköön rahansa siihen mihin itse tykkää.

Lisään vielä, että ennen vauvaa ostelin säännöllisesti itselleni uusia kivoja vaatteita, siihen oli ihan oma "turhamaisuus"-budjettinsa (vaikkei oikeasti välttämättä rahaa olisi ollutkaan). Nyt on omat turhuudet jäänyt sivuun, ja törsäilyt kohdistuvat pääsääntöisesti yksinomaan vauvaan. (Budjetti tosin vähän järkiintynyt nyt.)
Olen ehkä höhlä, mutta tosiaan, ei kai se ole keneltäkään muulta pois.

Ja vielä toisena tarkennuksena: meillä kyllä siis otettiin myös äitiyspakkaus kiitollisena vastaan, ja niin on otettu kaikki tähän asti saadut käytetytkin muutkin kledjut. Enkä ymmärrä mitä noloa olisi käyttää siinä saatuja, hyviä vaatteita, etenkään sitä talvihaalaria. Jos syy on se, että on noloa kun kaikki tietää, että se on äippäpakkauksesta, niin itse siinä on kyllä nolo :)

Meillä oli äitiyspakkauksen vaatteet kovassa käytössä, saatu myös paljon käytettyjä ja uusia vaatteita lahjaksi ystäviltä ja sukulaisilta. Lisäksi on ostettu uutta vaatetta itsekkin, mutta yleensä alennusmyynnistä.

Esikoinen on tyttö ja seuraava (syntynee tässä kuussa) myöskin tyttö, niin on tuntunut että vaatetta saa ollakkin, ettei ihan puhki käytetä kun voi seuraavallekkin kierrättää. Kaikki pieneksi menneet vaatteet on olleet ystävättärellä kierrossa ja nyt saatu takaisin. Tuolla ne ovat vintillä pussukoissa seuraavalle valmiina.

Varaa olisi ostaa kaikki uuttakin, mutta mielestäni se on tuhlausta. Mukava kuitenkin pukea tyttö (pian tytöt) esim. kylään tai kerhoon vähän hienommin...Onko se sitten iso synti? Tykkään itsekin olla huoliteltu, vaikka ei esim.kuraiselle leikkipaikalle aina jaksa meikata ja laittautua.

Alkuperäinen kirjoittaja erilainen äiti ?:
Oikeasti ahdistaa, kun tunnen olevani ainoa äiti joka käyttää äitiyspakkauksen vaatteita (muutakin kuin ulkohaalaria)

Kertoisiko joku, miksi alle vuoden vanhalla vauvalla pitää olla muodikkaan väriset vaatteet, mikseivät pakkauksen vaatteet kelpaa? Tai mikseivät kierrätetyt muutaman vuoden vanhat vaatteet kelpaa? Mitä ihmeen järkeä siinä on, kun ei noin pieni itse siitä mitään vielä välitä. Ostan mieluummin sitten hänelle tietynlaisia vaatteita kun hän itse sitä vaatii, ja säästän tällä hetkellä rahat mieluummin esimerkiksi vauvaharrastuksiin tai kivoihin kesäreissuihin. Onko missään hengenheimolaisia?

Meillä on ehkä muodikkaan näköisiä vaatteita, heh, en ole ajatellut tuolta kannalta. Ostetaan niitä vaatteita, joita nyt kaupasta saa, elikkä muotia ne taitavat olla kun esillä ovat ;)

Pakkauksen vaatteet kelpaa, mutta eivät riitä. Pesen vain täysiä koneellisia, joten vauva joutuisi olla vaippasilleen odottamassa äidin pesu-urakkaa...

Käytettyjä vaatteitakin meillä on, mutta harvoin löytyy kirpparilta siistejä. Siistillä tarkoitan: ei hajuja, ei hajusteita, ei tupakkaa, ei eläinten karvoja, ei tahroja, ei pesussa karheutunutta pintaa. Tuo viimeksi mainittu on yleisin stoppi kirppariostoille, ja sen pelossa en nettikirppareitakaan enää käytä. Vauvan iholla pienikin karheus on kuin hiekkapaperia.

Ostamani vaatteet pyrin pitämään hyväkuntoisina, jotta voin ne kierrättää sukulaisille.

Meillä lapsi käyttää monenlaisia vaatteita, koska saadaan niitä lahjaksi. Itse olen tainnut ostaa tällä hetkellä käytössä olevista vaatteista vain yhden bodyn, ja senkin käytettynä, sekä yhdet potkarit. Äitini ostaa ohimennessään lapselleni hempeää ja perinteistä, ja kummitäti oikein räyhäkästä retroa. Minulle on ihan yksi ja hailee, mitä pojalla on päällä, kunhan ala-ja yläosa mätsää toisiinsa. Enkä muista yhtään, mitä tuttujen vauvoilla on päällä!

Jos myynnissä on joku vaate, millainen tahansa, se on myytävänä vain koska sitä ostetaan. Oli se millainen tahansa. Ei mikään liike pidä myynnissä tuotteita, jotka ei mene kaupaksi. Joten ap, mitä tahansa ostatkin, niin muutama tuhat muutakin ihmistä sen on ostanut. Et vain ole heihin törmännyt. Sitä odotellessa pue rauhassa lapsesi miten haluat.:)

Ensimmainen lapsi ja myonnetaan hiukan hoyrahdin ja, kun ennen ostin aika paljon itselleni, nyt olen ostanut vauvalle (oma koko kun on ollut muutosvaiheessa viime aikoina). Tiedan jaavat pieniksi... Olen ostanut paljon aleista ja pidan lapsen omaisista vaatteista. En esim pue farkkuja vauvalle. Myos olen katsonut etteivat vaatteet paina, kirista tai haittaa ryominta harjoittelua. Ja en halua tytolleni vain vaaleanpunaista, vaan olen ostanut myos poikien vareja (=poikien vaatteita). Saastan, koska toivon saavani viela toisen lapsen, sitten laitan kiertoon, koska minulla on paljon uutena ostettuja vahan kaytettyja vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Vauvanvaate:
Vauvoille vauvanvaatteet, ei todellakaan mitään supermiesbodyjä tai kauluspaitahommeleita... Miksi pukea vauvasta pieni aikuinen?

supermiesbody ei tee vauvasta pientä aikuista vaan supervauvan :D

meillä on supermies yöpuku, kierrätetty tosin mutta supervauva meilläkin. ja kun lapsi kasvaa niin varmaan saa h&m:stä viitalla varustetun batman yökkärin. saa elämässä olla tosiaan tuota hupiakin :D

meillä on niin äippäpakkauksen pukua, kierrätettyä sukulaisilta että lahjoina saatuja ja minun ostamia vaatteita, kaikkia sekasin käytössä. Haluan että vaatteet ovat ehjiä ja siistejä - sama se sitten vaikka käytettyjä jos on hyväkuntoisia. Haluan että ne on melko sopivia ja mukavia lapselle. En turhaile mutta sellanen kyllä on että on kivempi olla vauvan kanssa jolla on kivan värinen silmää miellyttävä vaatetus kun jotain joka ei sille sovi. Olen kai välimaastossa tässä aiheessa.

Meillä on ollut käytössä kaikki vauvapakkauksen vaatteet, samoin kirpparilta ostetut muutamat edellisen vuoden vaatteet. En ymmärrä, miksi vauvan pitäisi näyttää joltain muulta kuin vauvalta. Potkuhousut on aivan loistava vaate, kun ei tarvitse huolia putoilevista sukista. Olen myös ostanut nettikaupoista joitain aivan ihania bodeja, samoin mm. Lindexistä, josta saa kivoja sukupuolineutraaleja ja retroja. Lisäksi käytössä äitini säästämiä minun vanhoja vaatteita. Kirppareilta ja netistä saa myös.

Vauvapakkauksen vaatteet ovat tosi hyviä, sukupuolineutraaleja ja käteviä. Mielestäni myös nättejä. Turhamaisuuden takia olen ostanut myös uusia vaatteita, mutta niissäkin tärkein kriteeri on mukavuus vauvalle. Kauluspaitoja tai ylipäänsä paitoja en laita, koska ne helposti nousevat yms.

Meille on kyllä kelvannut pakkauksen vaatteet, ovat laadukkaita ja minusta myös nättejä. Ja hyvin niitä iletään pitää :) Ollaan kyllä ostettu uusiakin vaatteita ja reilusti, koska ei pakkauksen vaatteet yksinään millään riittäisi. Lahjaksi ollaan saatu uusia sekä käytettyjä vaatteita. Käytetyistä on valkattu siistit ja nuhraantumattomat. Kirppareita en harrasta, koska ainakin meillä päin, mitä oon pari kirpparia kävässy kattomassa, on ollu niin hirveetä p*skaa ne vaatteet, että sellasia en lapseni päälle laittas. Ei oo kyse turhamaisuudesta vaan siitä, että oikeesti siistejä ja hyväkuntosia vaatteita ei oo minun silmääni täällä sattunut. Se nuhrusuus/pesunukka, kun on yleinen vitsaus käytetyissä vaatteissa, ni en viiti käytetystä bodystä maksaa esim. 5 euroa, kun 7:llä saa jo uuden. Ja hyvillä alennuksilla joistain kaupoista sillä vitosella uuden! Hyväkuntosista kun taas sit luonnollisesti pyydetään kirppiksillä paljon/liikaa. Mutta enivei, kaupasta ollaan pakkauksen lisäksi osteltu vaatteita lisää, saatu sukulaisilta, kummeilta ja ystäviltä ja sitä ostetaan mitä on hyllyissä tarjolla, joten muodikkaita vaatteita väkisin meilläkin sit taitaa olla :) Siteeraten nimimerkkiä Miten välttää "muotia"?. Katson vain, että vaatteet ovat mukavat päällä, ettei niissä ole mitään vartaloa painavaa, esim. farkuissa vyötärö (en ole yksiäkään farkkuja ostanut), napit, saatikka vyöt, nauhat tms... Mukavuus ennen kaikkea, sitten ulkonäkö. Nykysin kaupasta saa niin nättejä vaatteita, kun uusia millon tarvii ostaa, et miks ostaa rumia ja tylsiä, kun voi ostaa nättejä ja pirtsakoitakin :)

Mä en taas tajua, että mikä ihme sai mut ottamaan äitiyspakkauksen... Se oli kyllä moka. Kai se oli esikoisen aikaan jotain niin uutta ja jännää, että jotenkin automaattisesti sen enempiä miettimättä tuli se hankittua.

Mä en yksinkertaisesti vaan tykkää niistä vaatteista. Ne ei ole meidän tyylisiä. En vaan voi pukea lapsilleni jotain sellaista mistä en tykkää. En pue lapsillenikaan niitä kammotuksia, mitä jotkut tuttavat ovat ostaneet. En vain voi! :/ Vino pino löytyy kaapin perältä sellaista mitä ei voida lapselle pukea. Pakko ne on jossain vaiheessa laittaa kiertoon... Musta ne vaan sattuu olemaan niinkin kamalia, että en voisi tuttavillekaan edes sellaisia antaa, vaikka ovat kyllä ihan normaaleja lasten vaatteita. Me ollaan vaan aika tarkkoja, että mitä me lapsille puetaan. Pitää olla nättiä ja siistiä ja meidän näköisiä. Ei me kyllä muodikkaita välttämättä olla, vaan meidän näköisiä. Lapsille ei siis osteta mitään ihme muoti farkkuja tai tunikoita sun muita. Käytännöllistä ja kaunista pitää olla. :) Kaikki tosiaankin tyylillään.

jatkaa. Etenkin toinen mummo osti esikoisellemme erityisen paljon superhörsörusettipitsiröyhelö-vaatteita...jne. ei ihan mun makuisia. mutta kyllä niitäkin tuli pidettyä, suurinta osaa, mutta ei toki niin paljon kuin sellaisia vaatteita, joihin tykkäsin itse lapset pukea.
Meillä ihan pieniä vaatteita oli aika vähän, ei tullut ostettua isoja määriä. Ei todellakaan pinoja käyttämättömiä vaatteita pölyttymässä kaapissa... vaan suunnilleen kaikkia pidettiin, ja silti pyykkiäkin sai pestä, että puhtaat riittivät ;)

Musta äitiyspakkausvaatteet on niin ihania.

Etenkin kaupungilla on hauska metsästää samanlaisia vaatteita vastaantulevilta vauvoilta, kun heti tietää, missä ikälukassa noin suunnilleen mennään. Itsekin käytin ja kaverini käyttivät aikoinaan ihan niitä samoja kuoseja. Minusta se on jotenkin ihanan tasa-arvoista, vaikka en mikään demari olekaan.

Musta äitiyspakkausvaatteet on niin ihania.

Etenkin kaupungilla on hauska metsästää samanlaisia vaatteita vastaantulevilta vauvoilta, kun heti tietää, missä ikälukassa noin suunnilleen mennään. Itsekin käytin ja kaverini käyttivät aikoinaan ihan niitä samoja kuoseja. Minusta se on jotenkin ihanan tasa-arvoista, vaikka en mikään demari olekaan.

Esikoisen kohdalla höyrähdin aika lailla vaatteisiin. Ostin kyllä kirppiksiltäkin ja äitiyspakkausvaatteita käytin myös, mutta jatkossa ostin esim. ReimaTEC-pukuja, kengät uutena jne, koska tiesin, että tarkoituksena olisi hankkia vielä toinenkin lapsi. Säästin kaikki esikoisen vaatteet, vaikka kuopus syntyikin vasta 4 vuotta myöhemmin.

Nykyisin ostan vaatteet pääsääntöisesti kirppikseltä. Jonkun verran ostan esim. kenkiä ja toppavaatteita uutena (silloinkin lähinnä alennusmyynnistä). Koska lapset ovat eri sukupuolta, ostan paljon unisex-värejä kuten vihreää, harmaata, valkoista ja ruskeaa, joihin voi yhdistää sitten esim. tytölle punaista ja pojalle mustaa/sinistä.

Kierrän kirppiksiä 1-2 kertaa viikossa ja ostan esim. bodyjä ja potkuhousuja pääsääntöisesti alle 1 euron kappalehintaan. Hyvästä talvipuvusta, luistimista tms. olen valmis maksamaan enemmänkin (esim. 100 euron puvusta voin maksaa 20-30 % lähtöhinnasta).

Nykyään vaatteilla hienostelu on jäänyt aika lailla. Päivähoidon kevät- ja talvijuhlia sekä lasten synttärikutsuja yms. varten on siistimmät juhlavaatteet, mutta ne eivät ole kuitenkaan mitään lakeerikenkä-tyyppistä, vaan enemmän kauluspaita + slipoveri + sammarit -tyyppistä pojalle ja tytölle taas löytää niin halvalla mekkoja, että hänelle löytää juhlamekkoa 5 eurolla helpostikin.

Myönnän, että kun olin lasten syntymän välillä pullukampi, niin kompensoin sitä ostovimmaa lastenvaatteisiin. Nyt kun olen takaisin M-kokoa, niin itsellekin löytyy kivasti vaatteita kirppiksiltä, joten ei ole enää tarvetta hommata lapsille niin kauheasti vaatetusta. Näköjään tuo shoppailun tarve on vakio omalla kohdallani...

Minä olen muuten ostanut paljon puuvillaisia pastellivärisiä vaatteita lapsille ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että niistä on helppoa poistaa mahdolliset tahrat Kloritella. Silloin ei haittaa, vaikka beige vaate vähän haalistuisi, koska se olisi yhä käyttökelpoinen. Tietenkään paljon nyppyyntyneitä ja huonosti ommeltuja/leikattuja vaatteita ei kannata ostaa, mutta kirppiksillä on paljon hyviäkin vaatteita.

Itse olen iloinen siitä, että kun olen itse ostanut esim. bodyn 1 eurolla, käyttänyt sitä 1-2 lapsella, niin saan vielä myydessäkin siitä esim. 20-50 senttiä, niin meidän perheessä vaatekulut ovat oikeasti ihan minimissään. Silti pukeudumme siististi ja asiallisesti, koska keskityn siihen, että vaatteet ovat puhtaat, silitetyt ja tarkoituksenmukaiset. Minäkään en ihan pienille osta esim. hankalasti puettavia vaatteita, ei keinokuituja tai sellaisia, että lapsi hikoilee/palelee.

Olen muuten saanut kaupoissa ja puistoissa paljon kehuja lapsista, miten ovat söpöjä ja reippaita, joten ei sitä aina tarvita niitä muotivaatteita, jotta kehuja saisi.

Yhteistyössä