Onko kenenkään lapsi saanu kuumekouristusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sari

Jäsen
18.05.2004
285
0
16
Laitampa tämän tänneki jos saisin vastauksia... Meillä lapsi 1v8kk sai toissapäivänä ja eilen kans oli tajuttomuuskohtaus ja sen jälkeen kouristus joka liitty kovaan itkuun ja kuumeeseen eli sekin oli yhenlainen kuumekouristus lastenlääkärin mukaan. Oli se vain itelle säikäys... Onko muiden lapset saanu? Jos on nin minkäikäsenä, onko uusiutunu seuraavissa kuumeissa? Oliko mitään lääkkeitä? Meillä annettiin eilinen ja vielä tämä päivä Pronaxenia aamuin illoin ja Panadolia 4 krt vuorokaudessa ja jatkossa tarpeen mukaan. Kun eka kouristus tuli, oli kuumetta melkeen 40.. Minä valvoin eka yön melkein kokonaan ja viime yöki oli ihan rasittava ku vähäkää jos lapsi äänteli ni minä ihan häjissää jäin seuraamaan kunnes lapsi taas rauhottu nukkuun... Jospa tämä tästä ja toivon ettei nämä uusiutus vaikka siihenki on mahollisuus. Aivosähkökäyrä otetaan parin viikon päästä näiden ja aiempien lievempien ja lyhyiden "tärinäkohtausten" takia.

Kokemusta on. Poika sai ekan krampin alle yksivuotiaanana. Jälkeenpäin vasta tajusin,että sai kuumekouristuksen,koska sai samassa yhteydessä vielä allergisen reaktion antibiootista. Oli tosi kipeä yhtäkkiä:lääkäristä oltiin tulossa,poika oli virkeä siellä vaikka olikin korvatulehdus ja kun tullaan kotiin niin aivan muissa maailmoissa :'( Sitten antibiootin annon jälkeen vielä iho lehahti tosi kamalaan kuntoon.

Toisen krampin sai viime lokakuussa 1v7kk iässä. Illalla ei ollut mitään viitteitä tulevasta. Yöllä kuume nousi rajusti ja sai krampin. Kouristus=tajuttomuustila kesti jonkin aikaa. Vietiin jo poikaa viileään suihkuun jossa virkosi. Hädissäni soitin sairaalan ensiapuun ja onneksi käskivät lähteä ja vielä ambulanssilla,koska täällä ei tk:ssa päivystystä öisin ja jonkunhan piti jäädä vanhemman pojan kanssa kotiin eli mä lähdin pojan kanssa sairaalaan. Osastolle jäätiin kolmeksi päiväksi. Kuumeen takaa löytyi pneumokokki bakteeri=veressä bakteeri.

Hoidoksi annettiin kanssa särkylääke+pronaxen yhdistelmä sekä määrättiin kuumekouristuslääkkeet joita ei onneksi vielä ole tarvittu. Aivosähkökäyrää mietitään sitten jos saa vielä uuden krampin :\|

Kamaliahan nuo kouristukset ovat,mutta onneksi silti vaarattomia :( =) <br><br>

Yhteistyössä