onko kenelläkään "toisella naisella" onnellisia kokemuksia varatuista miehistä?

  • Viestiketjun aloittaja oona
  • Ensimmäinen viesti
Niina_
Kirjoitukseni ensimmäinen lause koski lähipiiriäni. En siis kirjoittanut kaikista maailman kakkosnaisista vaan niistä ystävistäni, jotka ovat tuossa osassa eläneet. Ehkä nyt ymmärrät kantani.
 
Tuulia-
Alkuperäinen kirjoittaja Valintoja nämäkin.:
On helppo olla se toinen. Ei arkielämää, vaan jotain parempaa. Miksi syytätte naisena naista? Mieshän se on, joka naisen mukaan lähtee näköjään varattunakin. Miksi syy olisi naisessa? Moni ukkomies ei käytä sormusta ja käyttäytyy ja puhuu kuin sinkku. Minkäs teet. Ei noilla eleillä voi aina olettaa miehen olevan varattu ja sen paljastuessa voikin jo olla tunteet vakavasti mukana. Naisenko vika se on. Uskomatonta, mikä susi nainen voi naiselle olla. Jos pystyisimme naisina pitämään yhtä, jäisi monet itkut itkemättä miesten takia. Miehet tuota peliä pyörittävät naisen puutteessa.
Toinen nainenko ei voi lähteä suhteesta kun tunteet ovat jo tulleet kuvaan? Miehenkö vika se sitten on että nainen ei lähde vaan sinnikkäästi selittää niin kovin rakastavansa miestä? Miehen vika on lähteä pettämään, mutta naisen vika on kun roikkuu varatussa miehessä. Naisen käytöksestä voi syyttää vain naista. Ja puheenollen siitä kuka kellekin on susi. Onko mielestäsi reilua käytöstä paneskella varattua miestä? Siinäkö ei toinen nainen ole vaimolle susi? Monet itkut jäisivät todella itkemättä jos naiset pitäisivät yhtä ja lakkaisivat panemasta varattujen miesten kanssa. Mutta kun ei niin ei.

 
sssssssss
on tämä että kun vaimo kuulee kakkosnaisesta "hän lemppaa petturimiehen ulos". Pitääkö sitä aina odottaa niin kauan että siihen tulee se kolmas jonka sitten saa syylliseksi pukea ja sen tähden "lempata" ukon ulos. Eikö sitä näe totuutta yhtään aiemmin vai eikö uskalla tunnustaa. Mutta toki tuo lemppaaminen siinä vaihessa kuulostaa niin kovin paljon nautittavammalta, varsinaiselta urotyöltä jolla voi sitten kehuskella myöhemminkin.
Enpä tosiaankaan haluaisi sellaiseen asemaan joutua jonka vuoksi joku lempataan vaikka muitakin (ja nimenomaan muita) syitä on pilvin pimein. (useimmiten).
 
m.magdalena
Huh millaisia vastauksia alkuperäinen "kysymys" on poikinut. Suurimmaksi osaksi tuomitsevia... Ja kaikkihan tietävät ettei siinä lopulta hyvin käy. Niin petaa kuin makaa. Älä naisressu petä itseäsi toisena naisena. Vastuu potentiaalina perheenrikkojana on suuri. Ei se äijä lopulta kuitenkaan luovu saavutetuista eduista. Pettäjä on aina pettäjä. Jne jne.
Näin ainakin tulkitsin lukemiani viestejä.
Muutamat kakkosnaiset korostivat riippumattomuuttaan ja sen ihanteellisuutta. Oli siellä jokunen mieskin jotka korostivat sitä ettei varatusta naisesta tule riippakiveä.

Tärkeät kysymykset jäivät esittämättä ja siten syyt perustelematta. Haluaisin tietää miksi parisuhteeseen ujuttautuu kolmas henkilö. Mikä saa vakiintuneessa parisuhteessa elävän miehen tai naisen hakemaan vastakkaisen sukupuolen seuraa seksi- tai deittailumielessä? Puuttuuko suhteesta silloin jotakin? Voisiko asioille tehdä jotain? Siis muuta kuin uusi etsintä? Miksi jotkut hakevat suhdetta jossa ei ole velvoitteita kuten sitoutuneisuus ja tahto rakastaa?

En moralisoi koska olen jättänyt lasteni isän toisen miehen takia. Olen kokenut onnea jota en olisi voinut edes kuvitella saavuttavani. Lasteni isä löysi erittäin sopivan puolison itselleen ja on onnellinen. Traagisten tapahtumien seurauksena olen yksineläjä tällä hetkellä ja olen löytänyt varatun miehen jota arvostan ja rakastan. Tulevaisuuteni on riippuvainen hänen ratkaisuistaan jotka eivät ole helppoja. Olen siis kakkosnainen mutta täysin tietoinen valitsemastani asemasta. Kumppanini tietää että olen vapaa tekemään päätökseni ja voin lopettaa suhteen milloin tahansa. En koe itseäni surkimukseksi koska toinen osapuoli suhteessa on myös täysin harkinta- ja toimintakykyinen ihminen. Voi olla että jonain päivänä saamme toisemme "täysipäiväisiksi" kumppaneiksi tai sitten tiemme erkanevat ja jää vain hyvä muisto.
Eli vastaus kysymykseen: on onnellisia kokemuksia varatusta miehestä ja myös itse varattuna ratkaisujen tekemisestä.



 
mikä riittää
Kuinka usein näet miesystävääsi? Nukkuuko hän kanssasi ja etkö tunne itseäsi yksinäiseksi, kun hän on kotonaan?

Kuinka monta vuotta olet ajatellut jaksaa nykyisessä tilanteessa? Tietääkö vaimo sinusta ja hyväksyykö tilanteen?
 
seksiterapeutti
Alkuperäinen kirjoittaja kylänkyylä:
Alkuperäinen kirjoittaja Eleonoora67:
Hyvin on "salasuhde" toiminut jo vuosia, vaikka pikkuisella paikkakunnalla eletäänkin!
Ihanaa, tänään naidaankin "vakihoitoni" auton takapenkillä!!
kiva sitten muun perheen jälkeepäin tulla spermaiselle takapenkille istumaan!


Niin, ja naida ja näpytellä läppäriä saman aikaisesti ei kuulosta kovin ihanalta tai muutenkaan tavoittelemises arvoiselta seksikokemukselta.
 
xxyy
Alkuperäinen kirjoittaja seksiterapeutti:
Alkuperäinen kirjoittaja kylänkyylä:
Alkuperäinen kirjoittaja Eleonoora67:
Hyvin on "salasuhde" toiminut jo vuosia, vaikka pikkuisella paikkakunnalla eletäänkin!
Ihanaa, tänään naidaankin "vakihoitoni" auton takapenkillä!!
kiva sitten muun perheen jälkeepäin tulla spermaiselle takapenkille istumaan!


Niin, ja naida ja näpytellä läppäriä saman aikaisesti ei kuulosta kovin ihanalta tai muutenkaan tavoittelemises arvoiselta seksikokemukselta.
No, nämä kakkoset ja kuutoset eivät kovin häävejä kokemuksia pysty saamaankaan.
 
hihhih
Alkuperäinen kirjoittaja 6kuus:
Alkuperäinen kirjoittaja e.p:
Santtu: puhuu asiaa. Juuri noinhan se menee!

6kuus taas elää omassa pienessä maailmassaan. Eiköhän ne sunkin silmät vielä aukea todellisuudelle.
Onpa sinulla otsaa nostaa itsesi yläpuolelleni ja kertoa minulle että minun simäni aukeavat joskus! Mitä jos te moralistit pitäisitte vaan huolta omista ukoistanne ja akoistanne, ja jättäisitte muiden elämän muiden elettäviksi!? Absoluuttista totuutta täällä ei ole yhdessäkään kirjoituksessa, pelkästään jokaisen kirjoittajan omia kokemuksia ja tuntemuksia!
Itte kuitenkin saarnaat pettämisen puolesta...
 
Vieras Sika
Alkuperäinen kirjoittaja nykyään kaikki ok:
Tuhosin kakkosen sekä ex-mieheni elämät heidän kärähdettyään ja voin sanoa koston olleen suloinen, raskaana olevan vaimon miehen iskeminen oli tuolta naiselta hänen elämänsä suurin virhe eikä ex-mieheni saanut osallistua lapsensa syntymään eikä myöskään lapsensa elämään itkuisista aneluistaan huolimatta. Heille salasuhde kävi kalliiksi, meni perhe, työ ja koti.
Eli kun miehesi oli paska niin kostit sen myös lapsellesi viemällä häneltä isän.

Koston enkelinä olet ilmeisen hyvä. Entä äitinä?

 
maailman tyhmin
Olin toivottoman rakastunut 10 vuotta sitten ukkomieheen, mieheen joka oli minua noin 11 vuotta vanhempi. Olimme toivottoman rakastuneita jne. tulin raskaaksi (tuulimunaraskaus, onneksi!!) ja ennenkuin raskauden tila selvisi niin ukkomies käski tehdä abortin ja kertoi myös kotona vaimolleen tästä meidän sivusuhteesta. Mies päätti kuitenkin jäädä nykiseen suhteeseensa. Vaimo antoi anteeksi.
Nyt olen lähes samassa tilanteessa taas. Mies ei tosin ole naimisissa, eikä heillä ole lapsia ja mies on nuorempi minua. Mutta muuten ihan sama tilanne taas. Lähes joka päivä nähdään ja soitellaan paitsi viikonloppuisin. Ja ollaan niin rakastuneita, taas. Mies on jäänyt kiinni avovaimolleen suhteesta mutta avovaimo syyttää vaan toista naista (minua) kun ei tiedä niistä toisista naisista!. Hänen mielestään miehessä ei ole mitään vikaa.
Mutta tälläkin kertaa näyttää siltä että mies jää vanhaan suhteeseen. Niin eihän minun tarkoitus ollutkaan rikkoa heidän avoliittoa. Tämäkin nykyinen varattu tekee sitä samaa jauhaa juttua meidän tulevaisuudesta, naimisiinmenosta. kertoo kuinka paljon rakastaa minua... Onneksi olen vanhempi ja viisaampi tällä kertaa ettei usko noita juttuja.


Alkuperäinen kirjoittaja oona:
En kaipaa "saarnaa" miksi varattuihin ei saisi koskea. Olen kuitenkin sitä mieltä, että itse tämä varattu on vastuussa omista teoistaan, en niinkään minä.

Olen tapaillut miestä,joka on suhteessa. Onnettomassa sellaisessa, ja tiedän olevani "se toinen nainen". Tiedän myös, että harvoin se toinen nainen voittaa vaan yleensä häviää.

Tunteet ovat kuitenkin vakavia ja vahvoja sekä minulle että miehellä. Emme ole puhuneet hänen erostaan, ainoastaan siitä kuinka onneton on suhteessaan ja kuinka kaduttaa että on sitä jatkanut

Onko kenelläkään "toisella naisella" hyviä kokemuksia varatuista miehistä? Onnellisia, yhteisiä tulevaisuuksia??
 
Naikkonen vakisuhteessa
Hmmm... Itse aiheeseen puuttumatta, mielestäni tässä nousee hyvin esille tapa, jolla naista vieläkin alistetaan.

"Toinen nainen" on aina syypää, entäpä jos vakisuhteessa pettäjä on nainen? Kummasti ei puhuta "toisesta miehestä" vaan sitten puhutaan kevytkenkäisestä naisesta...

Kaksinaismoralismi kukkii, huoh....

Kyllä itse katson, että päävastuu on sillä puolella joka on tehnyt päätöksen ja sitoutunut, oli sitten vaimo, tyttöystävä tai koko helahoito perheineen. Ei sillä, kyllä rankasti kyseenalaistan sellaisenkin ihmisen moraalin, joka tietentahtoen alkaa suhteeseen jo toisaalle sitoutuneen ihmisen kanssa.
 
Honeybunny
Alkuperäinen kirjoittaja jormako?:
Yhteistä tulevaisuutta, mutta vain pillunsaannin takia.
Kun aloittaa salasuhteen, on heti tehtävä pelisäännöt selviksi. Minun salarakkaani ilmoitti heti kättelyssä, ettei jätä perhettään koskaan. Silti meillä menee hyvin, tai ehkä juuri sen vuoksi! En kuvittele turhia, nautin vain lyhyistäkin onnen hetkisä. Teemme yhdessä paljon muutakin kuin peuhaamme lakanoiden välissä...
 
puhut asiaa
Alkuperäinen kirjoittaja Naikkonen vakisuhteessa:
Hmmm... Itse aiheeseen puuttumatta, mielestäni tässä nousee hyvin esille tapa, jolla naista vieläkin alistetaan.

"Toinen nainen" on aina syypää, entäpä jos vakisuhteessa pettäjä on nainen? Kummasti ei puhuta "toisesta miehestä" vaan sitten puhutaan kevytkenkäisestä naisesta...

Kaksinaismoralismi kukkii, huoh....

Kyllä itse katson, että päävastuu on sillä puolella joka on tehnyt päätöksen ja sitoutunut, oli sitten vaimo, tyttöystävä tai koko helahoito perheineen. Ei sillä, kyllä rankasti kyseenalaistan sellaisenkin ihmisen moraalin, joka tietentahtoen alkaa suhteeseen jo toisaalle sitoutuneen ihmisen kanssa.

Tuo kirjoittaja puhuu asiaa. Olen pannut saman jutun merkille, vaikka itse en keskusteluihin osallistukaan, tai ehkä juuri sen takia en osallistukaan.

Oli sitten kyseessä raiskatuksi tai hyväksikäytetyksi joutuminen (aina naisen syytä, mitäs läksi/oli humalassa jnejne.), varattuna pettäminen tai vastaavasti kakkosnaisena olo, tai seksikumppanien lukumäärä tai melkein mikä tahansa asia, aina juuri nainen saa silmittömän haukku- ja herjaryöpyn osakseen. Miehillähän ei ole mitään osaa tai arpaa mihinkään maailman asiaan, juu...
 

Yhteistyössä