Onko kenelläkään muulla käynyt niin että odottaa kahta eriaikaan syntyvää, siis näin että...

• Viestiketjun aloittaja MitäIhmettä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus muistelen moisesta lukeneeni jostain et jossain ulkomailla jollekin ois sattunu mutta aika uskomattomalta tuo kyllä kuullostaa. :O
Onks sulla sit 2 eri kohtua vai miten? Miten on edes mahd. tulla raskaaksi raskauden aikana, eikös munasarjat ole silloin "horroksessa" eikä nainen edes ovuloi??
Joo miulkii heti tuli mieleen et ihan ku oisin joskus lukenu et jossain ei suomessa ois raskaana ollu nainen tullu uudelleen raskaaks, et sil ois ollu se semmone kaksosainen kohtu. Ja yritin jo googlellakii kaivella mut en löytäny joten aattelin kuvitelleeni koko jutun.

Aika uskomattomalta kyllä kuulostaa (edelleen )

Oli tää sitten provo tahi ei, niin ihan mahdollista tuo kyllä on. Lehdistä oon joskus lukenut ja jonkin dokkarinkin aiheesta nähnyt. Viime vuoden puolella oli viimeksi Oprahissa vai missä joku pariskunta jolla näin oli.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en itse osaa mutta täytyy pyytää miestä laittamaan illalla ultrakuva. Toi toinen kyllä näyttää ennemmin joltain herneeltä isomman vieressä ettei siitä mitään järkevää ilmene mutta ehkä helpompi sitten uskoa...
Ota vaikka kännyllä kuva siitä kuvasta, jos et osaa skannata (tai digikameralla), lähetät itsellesi sähköpostiin (tai normisti lataat kuvan koneelle) ja sen jälkeen vaikka aijaan kautta tänne. =)

aprilliä
aapee on hyvä vaan ja kirjautuu mustaksi soittaa seiskaan jne niin voidaan uskoakin :D Mutta näillä tiedoille uskoisin sinulla olevan todellakin päivät sekasin sillä vielä ei ole aprillipäivä :D

Ihan uskomattomalta kuulostaa.

Mutta onhan niitä ollut muitakin lääketieteellisiä ihmeitä. En itse pitäisi tuollaista mahdottomana, etenkin jos ihmisellä on esimerkiksi kaksiosainen kohtu. mä jopa haluaisin uskoa, et tämmönen ihme vois olla tottakin, ja tietenkin toivoisin, että tarina sitten saisi onnellisen lopun. Ja sekin voisi olla mahdollista, ottaen huomioon, että joskus kaksosraskaudessakin esim kuollut sikiö leikataan pois kesken raskauden, ja silti toinen vielä jatkaa kasvamistaan.

Joskus olen lukenut, että joku on odottanut kahta eri-ikäistä vauvaa, mutta näiden ikäero on ollut vain muutamia viikkoja. Koskaan en ole mistään kuullut tällaisestä ap:n kaltaisesta jutusta...

Oho
Joo, mä olen kans kuullut noista ulkomailta, mut niissä sikiöiden ikäero on ollut vain muutamia viikkoja. Jos tää ois totta niin "maalaisjärjellä" ajateltuna tuossa ei kyllä nuoremmalla ole paljon selviytymismahdollisuuksia, siis että toinen leikattais täysiaiakaisena ja toinen jäis kohtuun kasvamaan? Kohdunhan on pakko supistua että istukan irtoamisen jälkeen vuoto lakkaa, ja silloinhan toinen sikiö tulis ulos.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
se lääkäri todellakin sanoi mulle että näitä on sattunut ihan suomessa mutta yleisesti ottaen päätyvät keskenmenoon. Hmm paljonkohan seiska maksais jos kilauttaisin =)
Ihan hyvät rahat varmaankin, soita nyt ihmeessä. :D

Ja laita se kuva meille. Voin opastaa sen laiton vaikka kohta kohdalta, jos tarvii. Niin utelias oon. :LOL:

Minä uskon, näin olen kuullut käyvänkin, kuitenkin hyvin harvinaista.
Jos ovulaatio alkaakin kesken raskautta jonkin häiriön takia toinen raskaus voi alkaa yllättäen.
Näitä ei aina edes huomata... Usein syynä on kaksosten odotus, jossa toinen menehtyy ja kroppa jostain syystä "luulee" raskauden keskeytyneen ja alottaa uuden kierron.

ap
mulla ei kyllä ole kahta kohtua ellei jääny lääkäriltä jotain kertomatta. Mutta hei mä en nyt tältä erää kirjottele enempää kun ei oo todistusaineistoa laittaa teille mutta mies tulee kahdeksan aikoihin tänään niin pyydän heti laittamaan kuvan ja voin laittaa vaikka mahakuvankin lisäksi joskin maha ei oo kyllä kovinkaan iso että siitä ei voi tehdä johtopäätöksiä. en jaksa näitä provojuttuja nytten Mutta toivon oikeesti et jos jonkun edes tuttavantutulle on käyny näin niin kertoisitte!

mie
Mä uskoisin tämän, JOS ikäero noissa viikoissa ei olisi noin suuri. Eli pitäisi olla noin 3-4 viikkoa eroa noissa. Näitä on maailmalla ollut (vrt tuo jonkun laitta wikipedialinkki). Silloin kysymys ollut jotenkin siitä, että toinen munasolu jo ollut siellä, mutta hedelmöittynyt jotenkin myöhemmin tai jotain...

Mutta noin isolla ikäerolla ei ole mahdollista. Voisiko olla mahdollista, että se toinen sikiö on kehittymätön (mutta elossa oleva?) kaksoisraskauden sikiö?

Huijui!!

Onnea vaan ja toivottavasti molemmat selviävät!! :hug:

Niin tuo on mahdollista vain silloin, jos on kaksi kohtua tai kuukautiset jatkuvat (munasolu irtoaa) raskauden aikana. Eli munasolu pääsee hedelmöittymään.

Varmasti on teillä siellä kova paniikki, ihmetys ja outo odotus, joten VOIMIA!!
Seiska kyllä varmasti maksaisi hyvin (Suomen mittapuussa) tuollaisesta tai joku muu lehti, että jos rahaa haluaa tuolla tehdä.

muistelen näin
olen kuullut tapauksesta jossa naisella oli useampi sikiä kohdussa, 2 niistä oli kuolleita ja eri viikoilla keskenään, oliskohan ollut viikot 17+ja 9 sekä sitten elossa oleva viikoilla 6+
kaikki noista meni siis kesken lopulta

Yhteistyössä