Onko kellään raskaana olevilla jalat turvoksissa nyt? Miten voi helpottaa sitä? Kohta varmaan rajahtavat.

  • Viestiketjun aloittaja Shrekin jalat
  • Ensimmäinen viesti
juu
On ja eipä siihen paljon mikään auta....

helpotusta löytyy kun kävelee/liikkuu tarpeeks, juo nesteitä j apitää jalkoja koholla. istuminen esim tietokoneella on pahinta :D
 
Mulle tuli järkyttävä turvotus jalkoihin vasta sektion jälkeen, kotiinlähtöpaivänä. Pitäisi kuulemma juoda paljon sillä se auttaa turvotukseen, omituista mielestäni mutta näin se lääkäri väitti! Mulla autto jonkun verran myös jalkakylvyt. Koitahan kestää!
 
odottaja myös
Vuorottaiset kylmä-lämmin suihkut, eli suihkussa käsisuihkulla suihkutella vuoroin kylmällä vuoroin lämpimällä vedellä -> saa nesteet liikkeelle. Ja sen jälkeen jalat kohoasentoon (itse nostan jalat sängyllä seinää vasten ainakin kerran päivässä, nukkumaan mennessä). Ja muistathan nauttia mahd paljon nestettä! Tsemppiä!
 
vieras
Tukisukkahousut (jos joku voi niitä pitää tällaisilla helteillä), nestetasapainon oikeana pitäminen (sopivasti suolaa- ei liian vähän eikä liian paljoa) ja riittävästi nestettä, mansikka poistaa nestettä.
 
No mulla ei kyllä auttaneet tukisukat eikä mansikka tai ananas. Lymfassakin kävin, ei mitään apua (paitsi mukavallehan se tietysti tuntui).
Rannekanavat olivat hermopinteessä molemmissa raskauksissa turvotuksen vuoksi.
 

Yhteistyössä