onko kellään muun lapsella matkapahoinvointia autossa?

Ego
Lapsi 6 vee ja nyt alkanut valittaa että on huono olo kun istuu takana. Mietin että onko noin pienille mitään pahoinvointilääkettäkään?Kokemusta siis nolla tästä asiasta. Voisinhan laittaa tytön istuu eteenkin mutta onko se nyt ainoo keino.
 
Meillä esikoinen kärsii kaameasta autopahoinvoinnista joka alkoi kun oli 1v. Olen antanut väsyttävää allergialääkettä pienempänä ja postafenia 6v iästä (käsikauppalääke apteekissa) pidemmillä matkoilla ja saa istua edessä aina kun mahdollista. Nyt 14 vanhana ei enään tule joka kerta huono olo, mutta joskus oksentaa jo alle 10 km matkalla. Reppana.
 
Meillä molemmat lapset kärsii matkapahoinvoinnista, tosin isommalla alkanut iän mukana vähän helpottaa, mutta kuopus siis oksentaa kaaressa kaikki automatkat. Aiemmin apteekista sai lääkkeitä matkapahoinvointiin 5v iästä alkaen, mutta nyt se ikäraja on noussut 12 vuoteen. Meillä on ne rannekkeet, ja vaikka mä en niihin tippaakaan uskonut, niin ne on auttanut (tai sitten on vaan sattumaa). Sekin saattaa helpottaa jos laitat lapsen istumaan takapenkille keskelle, ja pyydät katsomaan koko ajan eteenpäin. Lukeminen yms autossa pahentaa oloa. Mulla oli lapsena myös tosi paha matkapahoinvointi, ja vieläkin mulla tulee huono olo autossa, ellen istu edessä ja/tai katso tietä.
 
"vieras"
Meillä on lapsella apteekista ne akupunktio rannekkeet ja yleensä kukaan ei istu apukuskin paikalla, joten olen siitä ottanut niskatuen pois ja lapsi istuu turvaistuimessa eli näkee eteensä hyvin. Rannekkeet kädessä ei ole ikinä sanonut että tekee pahaa.
 
äitikertaakuus
Meillä koululaiset joutuu kärsimään koulumatkat taksissa joka on mun mielestä ihan kamalaa. :( Eskarilainenki saattaa ihan kalpeana tulla kotiin... lääkäriltä saatiin reseptillistä lääkettä mutta ei ollu hyötyä ja muutenki vaikutti tosi epäilyttävältä se lääke. Meillä siis kolmella alakoululaisella pahoinvointia. Niitä rannekkeita kyselin parista apteekista eikä niistä oltu siellä kuultukkaan ja olivat sitä mieltä että se taitaa olla humpuukia, uskoo ken uskoo sen toimivan.
 
"vieras"
http://www.apteekkishop.fi/epages/ApteekkiShop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/ApteekkiShop/Products/2033249 Nuo taitaa olla aikuisten kokosia, niitä on myös lasten kokosia.
 
"vieras"
Ei onneksi, eivät ole tulleet siinä suhteessa minuun =)

Minun neuvoni on laittaa istumaan taakse keskelle, mistä pystyy näkemään aika hyvin suoraan ulos. Auton ilman pitää olla myös raikas ja viileä, liika lämmitys tekee helposti sen huonon olon :x Pidäthän myös huolen, ettei lue autossa (itse en pysty sitä tekemään aikuisenakaan ilman, että tulisi huono olo), pelaa jotain peliä tms. Katse suoraan eteenpäin horisonttiin auttaa pitämään huonon olon paremmin loitolla kuin sivussa vilistävät maisemat. Tupakalta löyhkäävät autossa olijat ovat yksi pahimmista jutuista, mikä aiheuttaa pahaa oloa.
 
"Vieras"
Lapsi oksensi tosi helposti selkä menosuuntaan mutta nyt kun istuu toisinpäin, on helpompaa. Vieläkin tulee huono olo, jos ajan liian reippaasti mutkaisella tiellä. Lisäksi istuu takana keskellä, mistä näkee hyvin eteenpäin ja yritän pitää auton sopivan viileänä. On perinyt vaivan minulta, en pysty lukemaan liikkuvassa autossa ja junassakin istun mieluummin naama menosuuntaan.
 

Yhteistyössä