Onko kellään kohtu taaksepäin kallistunut?

  • Viestiketjun aloittaja mietin tässä
  • Ensimmäinen viesti
elisa81
Tosin sitten taas seksin aikana on aina kuulunut ihmeellisiä kommentteja "miten voi tuntua näin hyvältä" vaikkei ole siis mitään ihmeellistä tehnyt ja kuullut tuon useamman suusta ja ihmetellyt että kuin huonoa seksiä niillä sitten on ollut aiemmin jos tuntuu niin ihmeelliseltä vaikkei tee mitään :D Että kai se miehestäkin tuntuu sitten erilaiselta yhdynnässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja elisa81:
Tosin sitten taas seksin aikana on aina kuulunut ihmeellisiä kommentteja "miten voi tuntua näin hyvältä" vaikkei ole siis mitään ihmeellistä tehnyt ja kuullut tuon useamman suusta ja ihmetellyt että kuin huonoa seksiä niillä sitten on ollut aiemmin jos tuntuu niin ihmeelliseltä vaikkei tee mitään :D Että kai se miehestäkin tuntuu sitten erilaiselta yhdynnässä.
Peesi tähänkin.
Mutta on se hemmetti ärsyttävää ettei lääkäreillä tunnu olevan tästä mitään tietoa.
 
Mulla myöskin kohtu takana ja en saa orgasmia yhdynnän aikana ollenkaan,joten se ei tunnu miltään.
Papa-kokeen otto myöskin ollut hankalaa,kun kohtuni on niin takana,että sitä ei löydä heti.
 
Vieras
Vaikuttaako kallistunut kohtu raskauteen ja synnytykseen millään tavalla? Viime synnytyksessä kätilö sanoi että kohtuni on tosi takana, mutta hyvin se vauva sieltä tuli, pari minuuttia niin oli nyytti käsissä. Vauvan ulostuloon varmasti vaikuttaa myös lantion tilavuus ja sitä täältä löytyy :(
 
apua
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla myöskin kohtu takana ja en saa orgasmia yhdynnän aikana ollenkaan,joten se ei tunnu miltään.
Papa-kokeen otto myöskin ollut hankalaa,kun kohtuni on niin takana,että sitä ei löydä heti.
kiva sattuuko se papa sit kauheesti sillon?!"
 
Oho! Ompas kohtalotovereita. Just vasta aloin miettimään että mitä se tarkoittaa että on taaksepäin kallistunut kohtu ja täältähän se vastaus tietysti löytyy. Useimmat oireet mullakin on, mutta ei niin pahoina kuin joillain täällä. Papa-kokeen ottaminen oli viimeks lähes mahdotonta ja kohdunsuu on niin takana, ettei gynet synnärilläkään meinannu millään pystyä kokeilemaan, mikä tilanne on. Se oli lisäks tosi kivuliasta.
Tuosta kierukan käytöstä haluaisin mielelläni kuulla kokemuksia. Alkaa vaikuttaa koko ajan huonommalta idealta :(
 
ei hitto
Mulla kans kohtu erittäin taaksepäin kääntynyt/kallistunut. Löytyy edellä mainitut yhdyntäkivut, orgasmivaikeudet, virtsatieinfektiot, kuukautiskivut. Synnytykseen jälkeen ovulaatiokivut olleet tosi kovat, monta päivää paineentunnetta ja virtsatieinfektion kaltaisia oireita.
Keskenmenossa mulle ei voitu tehdä kaavintaa, koska kohtu niin kallistunut. Papaa hankala ottaa, kun eivät meinaa löytää koko kohdunsuuta.

Ja kukaan ei ole mullekkaan aikaisemmin mistään noista puhunut tai kysynyt, että onko ongelmia. Kiva saada tietoa! Selvisi orgasmivaivoihinkin nyt näköjään syy!!
 
E
Oho, hitsi! Löyyipä täältä vastaus moneen mieltä askarruttaneeseen ongelmaan!

Olenkohan ainoa vai onko muilla taaksepäin kallistuneesta kohdusta kärsivillä orgasmikipuja? Itselläni joskus (klitoris)orgasmi tekee järjettömän kipeää alavatsan ja peräsuolen tietämillä jossain "syvällä". Vähän kuukautiskramppien tapaista kipua muttei ihan samanlaista kuitenkaan. Voi kestää useita minuutteja ja kipu todella on kova! Lääkärit eivät ole löytäneet mitään selitystä asialle.

Kuparikierukkaa käytän ongelmitta. Asettaminen oli vähän hankalaa ja sattui todella paljon, olin koko loppupäivän ihan kivuissa, oksentelin ym.
 
ei hitto
Mulla ei ole orgasmikipuja kun niitä juurikaan en saa:(
Mutta tuolaisia peräsuolen tietämillä olevia kipuja ns. vihlontaa, tuntuu esim kuukautisten aikana tai joskus kakkahädän yllättäessä. Johtuukohan sekin tästä samasta "viasta"?
 
ei voi olla totta!
Sattumalta tuli ketju esiin ja kuulostaapa tutulta. Mulle on joskus teininä ohimennen lekuri sanonut että kohtu taaksepäin kallellaan, tai ainakin tuo emättimen "rööri" kenottaa jotenkin erilailla kun yleensä. Monta kertaa papaa otettaessa on lekuri saanut veret tirskahtamaan kun ei ole ihan ensiyrittämällä löytänyt oikeaa kohtaa. Yhdynnässä sattuu ajoittain, kaikki asennot ei käy. Eikä ole metristä halkoa täälläkään. Orgasmia en ole koskaan saanut paitsi klitoriksesta, vaikka muuten kemiat petissä pelaakin :). Kuukautiskipuina on monesti juuri tuo "peräsuolikivistys", olettaisin johtuvan siitä että koska kohtu on lähellä suolta, se supistellessaan osuu myös suoleenkin.

Tulipas tästä vanha juttu mieleen.. Aikanaan yhdelle sukulaiselle oli lääkäri sanonut että taaksepäin kallistunut kohtu vaikeuttaa hedelmöittymistä siinä mielessä, että siittiöillä ei ole ns. suoraa reittiä perille. Että takaapäin pittää kuulemma laittaa lastit tulemaan että ehtivät ajoissa perille, oli tämän suorasukaisen lääkärin neuvo :) Tämä tapahtui 80-luvulla. tiedä sitten kuinka pitää lääkärin neuvo paikkansa, viitisen vuotta meni lapsen saantiin eikä mitään varsinaista vikaa muuta ollut (ainakaan löytynyt), kun tuo kohdun asento.
 
K
Alkuperäinen kirjoittaja ei hitto:
Mulla ei ole orgasmikipuja kun niitä juurikaan en saa:(
Mutta tuolaisia peräsuolen tietämillä olevia kipuja ns. vihlontaa, tuntuu esim kuukautisten aikana tai joskus kakkahädän yllättäessä. Johtuukohan sekin tästä samasta "viasta"?
:O Mä meinaan aika usein pyörtyä kipuun menkkojen aikaan kun meen paskalle kun on jotenkin niiiiin jumissa koko keskivartalo. Ihan siis maassa makaan poski kaakelia vasten et virkoon. Ai et sekin sit johtuu tästä?
 
myös taaksepäin kallistunut kohtu
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Alkuperäinen kirjoittaja ei hitto:
Mulla ei ole orgasmikipuja kun niitä juurikaan en saa:(
Mutta tuolaisia peräsuolen tietämillä olevia kipuja ns. vihlontaa, tuntuu esim kuukautisten aikana tai joskus kakkahädän yllättäessä. Johtuukohan sekin tästä samasta "viasta"?
:O Mä meinaan aika usein pyörtyä kipuun menkkojen aikaan kun meen paskalle kun on jotenkin niiiiin jumissa koko keskivartalo. Ihan siis maassa makaan poski kaakelia vasten et virkoon. Ai et sekin sit johtuu tästä?
mä oon kans monesti miettiny monesti et mistä johtuu kun menkkojen aikana ulostaminen sattuu niin julmetusti pari ekaa päivää ja monesti vessassa käymisen jälkeen jää ikävä jomottava tunne mahaan
 
jo kaiken kokenut
Minullakin on taaksepäin kallistunut kohtu, oli jo 18- vuotiaana. Tein lapseni ja kukaan ei merkannut mitään ylös! Papa-koe sattui aina, kunnes tuli sairaanhoitaja ja ihmetteli, miksi sinä kärsit! Hän pyysi myös anteeksi ja miksi?? Eihän se ole hänen vikansa! En voi käyttää Tampaxeja, en voi aina rakastella... Ja Te, jotka haluatte lasta: tehkää toinen toisistanne nauttien ja naisella jalat ylös seinää vasten! Ja mies, ilman naista et sinäkään olisi täällä.
 
tietoa vai ei
Kyllähän se on miehen vika jos SATTUU eihän se yhdyntä mitää runnomista ole sillon on kyllä ukko kattonu liikaa sexfilmejä,hyvältähän sen PITÄÄ tuntua ja lastahan siinä yleensä vielä tehdään on teillä nyt TODELLA suuri ongelma jos ei voi miehen kanssa puhua että älä satuta!
 
"mievaa"
Taaksepäin kallistunut kohtu täälläkin. Yksi raskaus takana, yhdyntä sattuu. Lihakset kramppaavat kivun takia ja yhdyntä vaikeutuu entisestään. Kierukka oli ja poisottaminen sattui ja kirosin tosisaan toimenpiteen ajan. Jopa ultralla vaikea nähdä mitä kohtu sisältää kun asento on nii "väärä". Kovat menkkakivut, seksi ei kiinnosta ja kaikkea kivaa. Sitä en tiedä miknkä kohdun asento stten näistä oireista saa oikeasti aikaan.
 
Eräs "lekuri"
Monet teidän mainitsemistanne ongelmista, kuten orgasmivaikeudet ja kuukautiskivut, liittyvät yleensä muihin asioihin kuin kohdun asentoon. Nuo ovat TODELLA yleisiä kaikilla naisilla kohdun asennosta riippumatta. Tätä ketjua nyt vain sattuvat lukemaan ne, joilla on kohtu taaksepäin kallellaan (otsikosta johtuen), mistä saa harhakäsityksen, että asiat liittyisivät välttämättä yhteen. Joskus kohdun kallistuneisuus voi johtua esim. endometrioosista, joka aiheuttaa juurikin noita kipuongelmia. Se, että PAPA-näytteessä tulee verta, ei johdu kohdunsuun löytymisestä. Verta tulee yleensä juurikin kohdunsuusta, eli verenvuoto on merkki siitä, että kohdunsuu ainakin on löytynyt. Kuukautiskierron vaiheesta yms. tekijöistä riippuen kohdunkaulan limakalvo vuotaa toisinaan herkästikin. Pieni määrä verenvuotoa on aivan normaalia papa-näytteen jälkeen. Näytettä ei mielestäni kannata ottaa huonosti vain sen takia, ettei yhtään tippaa verta vain tulisi. Turha sitä silloin on ottaa ollenkaan, jos ei uskalla harjalla koskea kohdunkaulaan (sellaisiakin tunareita on, joitten ottamat papa-näytteet palautuu aina "riittämättöminä" juuri liiallisesta varomisesta johtuen).
 
amö
Minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. En ole koskaan saanut klitorisorgasmia. Saan hyvin helposti orgasmin yhdynnässä eli g-pisteorgasmin. Saatan saada jopa 7 emätinorgasmia yhdynnässä peräkkäin. Eli ei vaikuta kyllä.
 
amö
Paitsi, että minulla ei ole ollut emätinorgasmiongelmia taaksepäin kallellaan olevan kohdun kanssa. Minulla ei ole koskaan elämässäni myöskään ollut kuukautiskipuja. En tiedä miltä kuukautiskivut edes tuntuvat. Että ei vaikuta tuo taaksepäin kallellaan kohtu aiheuttavat orgasmiongelmia eikä kuukautiskipuja.
 
amö
Papakokeen ottaminen ei satu yhtään, vaikka kohtuni on taaksepäin kallistunut. Myöskään yhdyntä ei ole sattunut. Eli kerrassaan mitään ongelmia tuo taaksepäin kallistunut kohtu ei aiheuta.
 
tutkiskelija
Netin ihmeellisestä ja "luotettavasta" maailmasta voisi diagnosoida itselleni taaksepäin kallellaan olevan kohdun, endometrioosi pitäisi kyllä tarkistuttaa. Papassa tai gynen tutkimuksessa ei ole kukaan koskaan tuollaisista maininnut! Jotain vain sanonut, että vähän hankalassa asennossa "nyt".. ja on kyllä sattunut, ja jälkeenpäin kivistää myös.

Kuukautiskipuja on, ja yleensä niihin liittyy myös todella voimakas kipu peräsuolessa, kuin vetäisi suonta. Tätä googletellessa tänne päädyin. Orgasmivaikeuksia ei kyllä todellakaan ole, saan yhdynnässäkin todella helposti. Virtsatietulehduksia oli nuorempana, onneksi nyt ei ole ollut pariin vuoteen.

Tuolla joku sanoi, että miehet ovat olleet ihan täpinöissään, vaikka ei ole mitään tehnyt. Tässä kohdalla syttyi lamppu! Joskus ite ollu vähän laiskana alla ja toinen ihan haltioissaan et miten voi tuntua tältä.
 
tutkiskelija
jotkut asennot tuntuvat todella brutaaleilta joskus, menee kierron mukaan myös. Selällään jalat miehen olalla -asento sekä perinteinen doggystyle varsinkiin. Ihan kuin sisälmyksiä siirrettäisiin.
 

Yhteistyössä