Onko kellään kohtu taaksepäin kallistunut?

  • Viestiketjun aloittaja mietin tässä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saatko yhdynnässä orgasmia? Muistelen joskus lukeneeni, että taaksepäin kallistuneella kohdulla ei saisi niin helposti ainakaan emätinorgasmia. Johtuen jotenkin siitä, että kohdun joku kohta osuu emättimen etureunaan ja se taas vaikutti johonkin orgasmin saantiin. Jos kohtu ei osu siihen, kuten taaksepäin kallistuneilla, se ei tietenkään toimisi samalla tavalla.

En valitettavasti muista juttua tarkkaan, kun on monta vuotta kun luin. Mutta minä siis en saa koskaan yhdynnässä orgasmia, joten omalla kohdallani tuo teoria osui ihan täysin.
Itse asiassa en saa helposti. Saan erittäin harvoin ilman erillistä klitoriskiihotusta. :(
Oiskohan tässä sittenkin jotain perää?

Miksi tällaisesta ei missään puhuta? Siis sekä kivusta, että tosta orgasmista? Ennemmin syyllisestään osaamattomia miehiä, vaikka ero saattaa ollakin ihan fysiologinen.
No siksihän mä tästä nyt tiedustelen. :D Jotta kaivetaan tieto esille ...eikä jokainen mietitä sitä, että mussa on jotain vikaa, kun mulla ei tämä onnistu, mutta kaikki muut maailman naiset varmaan tähänkin pystyy.

Minusta ainakin on ja oli lohdullista kuulla, että en ole ainoa, kellä tuo vehje joskus törmää jonnekin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäiskö meidän perustaa Taaksepäin Kallistuneiden Kohtujen Tukiyhdistys? Oikeasti vaan aika kummaa, ettei kukaan lääkärikään ole tuosta koskaan sanonut, kun ole kipuja valittanut. Pitääpä jossain vaiheessa googlata onko tästä kirjoitettu mitään.

(Laitan tähän tai uuteen ketjuun jos löydän jotain.)
Mä yritin kanssa tästä kuuklettaa äsken, mutta en onnistunut oikein löytämään mitään. Mutta olen ihan varmasti tästä joskus jostain lukenut. En vaan muista yhtään mistä.
 
vieras
Jo alkoi löytymään, täällä ainakin jotain. On muuten ilmeisen yleisesti tiedossa oleva asia. Miksi oi miksi kukaan ei ole koskaan kertaakaan voinut mainita tästä, kun olen noita kipuja ihmetellyt. Alkoi muuten selittään muitakin asioita kuten selkäkipuja kuukautisten aikaan. (Kertokaa, jos ette ymmärrä niin käännän.)

http://www.dyspareunia.org/tipped_uterus_symptoms.asp

"Tipped or retroverted uterus - Some women with a tipped uterus experience pain during intercourse. This happens when the penis hits the cervix or uterus during sex. This condition is known as collision dyspareunia. "

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jo alkoi löytymään, täällä ainakin jotain. On muuten ilmeisen yleisesti tiedossa oleva asia. Miksi oi miksi kukaan ei ole koskaan kertaakaan voinut mainita tästä, kun olen noita kipuja ihmetellyt. Alkoi muuten selittään muitakin asioita kuten selkäkipuja kuukautisten aikaan. (Kertokaa, jos ette ymmärrä niin käännän.)

http://www.dyspareunia.org/tipped_uterus_symptoms.asp

"Tipped or retroverted uterus - Some women with a tipped uterus experience pain during intercourse. This happens when the penis hits the cervix or uterus during sex. This condition is known as collision dyspareunia. "
:|

Osui ja upposi joka kohta...

 
vieras
Vielä lisää. Tyypilliset oireet mm.
- Kipu yhdynnän aikana
- Kuukautiskivut

Muita mahdollisia oireita:
- Selkäkivut yhdynnän aikana
- Lievät pidätysvaikeudet
- Virtsatieinfektiot
- hedelmöittymisvaikeudet (näistä olen lukenut muualta että eivät liity yleensä synnynnäiseen vaan esimerkiksi arpeumista johtuvaan)
- Vaikeudet tamponien käytössä
http://www.americanpregnancy.org/womenshealth/tippeduterus.html

Osui kohdalle kolme ensimmäistä + virtsatieongelmat.

Toistan itseäni, mutta silti yhä ihmettelen, ettei tällaisesta koskaan tunnuta puhuttavan missään.
 
vieras
Tipped or retroverted uterus - Some women with a tipped uterus experience pain during intercourse. This happens when the penis hits the cervix or uterus during sex. This condition is known as collision dyspareunia.

Vapaa käännös:
Taaksepäin kallistunut kohtu - Jotku naiset joilla on taaksepäin kallistunut kohtu kokevat kipua yhdynnän aikana. Tämä tapahtuu kun penis osuu kohdunkaulaan tai kohtuun seksin aikana. Tämä tunnetaan termillä "collision dyspareunia". (dyspareunia = yhdyntäkipu, collision = "törmäys")
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vielä lisää. Tyypilliset oireet mm.
- Kipu yhdynnän aikana
- Kuukautiskivut

Muita mahdollisia oireita:
- Selkäkivut yhdynnän aikana
- Lievät pidätysvaikeudet
- Virtsatieinfektiot
- hedelmöittymisvaikeudet (näistä olen lukenut muualta että eivät liity yleensä synnynnäiseen vaan esimerkiksi arpeumista johtuvaan)
- Vaikeudet tamponien käytössä
http://www.americanpregnancy.org/womenshealth/tippeduterus.html

Osui kohdalle kolme ensimmäistä + virtsatieongelmat.

Toistan itseäni, mutta silti yhä ihmettelen, ettei tällaisesta koskaan tunnuta puhuttavan missään.
Tuosta hedelmöittymisestä luin, että sen epäonnistuminen ei yleensä johdu sinänsä tuosta kohdun kallistumisesta, vaan siitä, että se kallistuminen saattaa hyvinkin johtua endometrioosista tms. Eli siis sen kallistuman syystä.

Tamponeja mä en ole koskaan voinut käyttää myöskään. Ne vaan ei mene tonne hyvin (jäävät tuntumaan ikävälle), mut en ole koskaan tajunnu sitä johtuvan tästä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuosta hedelmöittymisestä luin, että sen epäonnistuminen ei yleensä johdu sinänsä tuosta kohdun kallistumisesta, vaan siitä, että se kallistuminen saattaa hyvinkin johtua endometrioosista tms. Eli siis sen kallistuman syystä.
Samaa näytetään sanovan oikeastaan kaikkialla, en jaksa edes linkittää. Tieto hedelmöittymisongelmista on siis vanhentunutta tietoa.

Orgasmiin liittyvää kunnollista linkkiä ei nyt tunnu löytyvän.

Mutta lyhyt selitys sille, miksi seksi sattuu löytyi
http://www.jamaica-gleaner.com/gleaner/20070318/out/out5.html
"If the woman has a retroverted or tipped uterus, the cervix stays in place to be 'battered' by the penis, and sex may eventually become painful. "

Eli normaalisti emätin venyy seksissä ja kohdun kaula tavallaan siirtyy sivuun. Taaksepäin kallistuneella se ei pysty liikkumaan, joten jää pahemmin "tökittäväksi" ja kipeytyy. (British Medical Journalissa muuten mainittiin sivulauseessa samasta asiasta. Eli emätin ei liiku samalla tavalla.)
 
vastauksia
vuosikymmeniä vaivanneisiin asioihin. Ei helposti orgasmia, virtsatietulehduksia jatkuvasti nuorena kovat kuukautiskivut jne. Taaksekallistuma ohimennen mainittu neuvolakäynnillä jo yli 30 vuotta sitten, mutta yhteyksiä vaivoihin ei kukaan ole osannut kertoa...kyllä tää netti on hyvä juttu ku täältä löytää selitykset.
 
On se vaan onni että on tämä netti olemassa ja täältä löytää tietoa. Minulla myös taaksepäin kallistunut kohtu ja tuntuisi ainakin juuri ovulaation lähestyessä tämä pohjan kipu pahenevan kovasti.
Minulla ei ole koskaan ollut kierukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vielä lisää. Tyypilliset oireet mm.
- Kipu yhdynnän aikana
- Kuukautiskivut

Muita mahdollisia oireita:
- Selkäkivut yhdynnän aikana
- Lievät pidätysvaikeudet
- Virtsatieinfektiot
- hedelmöittymisvaikeudet (näistä olen lukenut muualta että eivät liity yleensä synnynnäiseen vaan esimerkiksi arpeumista johtuvaan)
- Vaikeudet tamponien käytössä
http://www.americanpregnancy.org/womenshealth/tippeduterus.html

Osui kohdalle kolme ensimmäistä + virtsatieongelmat.

Toistan itseäni, mutta silti yhä ihmettelen, ettei tällaisesta koskaan tunnuta puhuttavan missään.
Tuosta hedelmöittymisestä luin, että sen epäonnistuminen ei yleensä johdu sinänsä tuosta kohdun kallistumisesta, vaan siitä, että se kallistuminen saattaa hyvinkin johtua endometrioosista tms. Eli siis sen kallistuman syystä.

Tamponeja mä en ole koskaan voinut käyttää myöskään. Ne vaan ei mene tonne hyvin (jäävät tuntumaan ikävälle), mut en ole koskaan tajunnu sitä johtuvan tästä..
Mäkääbn siis en ole tumpelo tamponin käyttäjä, vaan siellä on syy sille miksi se on hankalaa.
 
juupis
Samaa täällä myös.. siis kipua, kk-kipuja, tamponiongelmia yms. Orgasmi ei kuitenkaan suuri ongelma. Mä kyllä olen kahdelta gyneltä kysynyt kohdun asennosta ja kumpikin sanoi, ettei sillä ole MITÄÄN MERKITYSTÄ. Että en kovin paljon ihmettele, jos sitä tietoa ei lekurilta tipu.
 
pirre
mulla kohtu takakenossa ja runsas vatsa. juuri laitettiin hormoonikierukka ja vaikeuksia oli.
sattukin niin per....sti.
siellä se nyt kuitenkin on ja aika näyttää kuinka käyttäytyy
 

Yhteistyössä