Onko kellään kohtu taaksepäin kallistunut?

  • Viestiketjun aloittaja mietin tässä
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Mulla on todettu kallellaan oleva kohtu, kun yleislääkäri ei saanut kierukkaa ulos. Se piti ottaa uä:n kanssa pois gynekologin vastaanotolla.

Mulla on myös monia näistä luetelluista oireista, en saa tampoonia oikeaan kohtaan, en ole koskaan saanut orgasmia yhdynnässä, mulla on usein virtsatieinfektioita ja kivuliaat ovulaatiot. Kuukautiskivuista tai kovista yhdyntäkivuista en tosin kärsi. En tiedä liittyvätkö nämä tähän kohdun asentoon, mutta mukava kuulla että niillä voi olla toistensa kanssa tekemistä.

Ja myös minun alapäätäni on monesti ylistetty :)
 
"..."
[QUOTE="Vieras";28583056]Miten helvetissä muka tamppooneiden käyttö liittyy taaksepäin kallistuvaan kohtuun? :D Ei sitä tamppoonia tungeta sinne kohtuun asti..[/QUOTE]

Myös emättimen asento voi olla kallistunut kohdun mukana.
 
kenokohtu
Nyt täytyy kyllä vastata, vaikka vanha keskustelu onkin. Itsellä laitettiin jokunen päivä sitten kierukka ja ensimmäistä kertaa siellä vastaanotolla sain kuulla että minulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Kierukan laittaminen sattui niin h*lvetisti, että taju oli kankaalla, vaikka lääkärin mukaan "se nipistää vain pikkuisen". Koko kierukanlaittopäivän itkin kamalan kivuliaita supistuksia ja edelleen niitä tulee välillä, toki paljon harvemmin. Olen aina kärsinyt todella kovista kuukautiskivuista, jopa niin kovista, että taju lähtee, mutta koskaan tälle ei ole syytä löydetty. Myös tamponin käyttö on ollut todella hankalaa ja olen luullut, että se johtuu vain omasta osaamattomuudestani. Orgasmia en ole koskaan yhdynnässä saanut ja seksi onkin usein todella kivuliasta. Olisiko tämän kaiken takana siis vinksallaan oleva kohtu, kuka ties? Jännää tässä on se, että gynellä ja erilaisissa tutkimuksissa olen ravannut paljonkin, eikä kukaan ole edes maininnut, että kohtuni on taaksepäin kääntynyt ja nämä kaikki oireet voivat mahdollisesti johtua siitä.
 
onon
Alkuperäinen kirjoittaja mä;16931537:
Mulla myöskin kohtu takana ja en saa orgasmia yhdynnän aikana ollenkaan,joten se ei tunnu miltään.
Papa-kokeen otto myöskin ollut hankalaa,kun kohtuni on niin takana,että sitä ei löydä heti.
kuulin myös lääkäriltä että minulla kohtu alhaalla takana, ja on ollut todella hankala ottaa papakoetta kun sitä ei löydy. Toimenpide muutenkin todella ahdistava ja kivulias kun kaivetaan ja koitetaan löytää sitä, itse näytteenotto ei satu. Hyi. helv. miten karmeeta se on, menee varmaan 20 minuuttia siinä maatessa:(
 
"Noo"
Mulla sattuu just samalla tavalla kuin ap kuvasi ja sattuminen ei ole ihan vain joskus vaan vähintään puolet kerroista. Takaapäin käytännössä aina eikä tolla miehellä nyt mikään hehtaarivehje ole. Enkä usko, että lääkäritkään sitä ihan normaalina pitäisivät, jos kerran ovat pitäneet tarpeellisena tutkia. En usko, että tällainen sattuminen on kuitenkaan ihan yleistä.
Mulla sattui näin, ja syyksi osoittautui endometrioosi...
 
vierailija
Minulla jo nuorena kerrottu gynen vastaanotolla, että kohtu on hieman taaksepäin kallistunut. Orgasmin saaminen ei ole kuitenkaan saavuttamattomissa, mutta tampoonin laiton kanssa oli ongelmia, kun ohjeistus on, että "työntää ylöspäin/etupuolelle". Tällä tekniikalla tampooni sattuu, mutta jos kuljettaa sen sormella takakenoon/peppuun päin, saan tampoonin asetettua niin, että sitä ei tunnu.

Kovat yhdyntäkivut olivat tosi yleisiä. Sain kaksi lasta kolmessa vuodessa melko lyhyellä yrittämisellä. Lapsien saannin kanssa ei siten ongelmia. Lapsien saannin jälkeen oli kuitenkin usein vielä yhdyntäkipuja. Vasta kolmannen lapsen jälkeen törmäsin vulvodyniasivustolle: http://vdopas.com/vulvodynia/. Sieltä sain hyviä ideoita kivun kanssa elämiseen ja sen vähentämiseen ja hoitamiseen. Tämän jälkeen olen nauttinut rakastelusta aivan eri mittakaavassa ja puolisoni myös, nyt kun kipu vaivaa harvemmin.

Virtsatietulehdus tuli jokaisessa raskaudessa kerran, mutta muuten ne eivät juuri vaivaa. Sen sijaan hiiva on ollut ikävä ja sitkeä vaiva erityisesti näissä kahdessa viimeisessä raskaudessa, harvemmin muina aikoina (näkisin, että johtuvat raskausajasta).
 
Otankosenpois?
Up!

Haluaisin kuulla, löytyykö lisää ihmisiä, joilla on kierrukka ja omaavat taakse päin kallistuneen kohdun?

Minulle laitettiin Jaydess -hormonikierrukka 3 kuukautta sitten ja olen siitä lähtien kärsinyt todella voimakkaista alavatsa- ja selkäkivuista. Niiden lisäksi on jatkuvaa yhdyntäkipua ja kaikenlainen tärinä sekä liikunta aiheuttavat kuukautismaisia alavatsakramppeja.
Kävin kipujen takia kontrollissa gynellä noin kuukausi sitten, eikä ultraäänessä löytynyt mitään poikkeavaa, kierrukka oli paikoillaan. Ainoa poikkeavuus mitä itselläni on, on juurikin tämä kyseinen taaksepäin kallistunut kohtu. Voin niin samaistua täällä ihmisten mainitsemiin oireisiin, sillä minulla esiintyy täsmälleen samoja oireita: voimakkaat kuukautiskivut, orgasmivaikeudet, yhdyntäkivut, vti-alttius, vaikeudet gynekologisissa tutkimuksissa kuten papa:n otossa yms. Tampoonia en ole käyttänyt vuosiin, koska tuntuu todella epämukavalta... Kun taas miehellä on vaikeuksia pidätellä kun tuntuu "liian hyvältä".

Haluaisinkin tietää, onko kukaan kierrukan ja taakse päin kallistuneen kohdun omaava nainen tyytyväinen ehkäisymenetelmäänsä? Olen kyllästynyt syömään kipuihini särkylääkkettä lähes päivittäin ja haluaisin vain tietää, kannattaako minun enää kärvistellä vaivojeni kanssa vai loppuuko tämä mahdollisesti joskus?
 
vierailija
Up!

Haluaisin kuulla, löytyykö lisää ihmisiä, joilla on kierrukka ja omaavat taakse päin kallistuneen kohdun?

Minulle laitettiin Jaydess -hormonikierrukka 3 kuukautta sitten ja olen siitä lähtien kärsinyt todella voimakkaista alavatsa- ja selkäkivuista. Niiden lisäksi on jatkuvaa yhdyntäkipua ja kaikenlainen tärinä sekä liikunta aiheuttavat kuukautismaisia alavatsakramppeja.
Kävin kipujen takia kontrollissa gynellä noin kuukausi sitten, eikä ultraäänessä löytynyt mitään poikkeavaa, kierrukka oli paikoillaan. Ainoa poikkeavuus mitä itselläni on, on juurikin tämä kyseinen taaksepäin kallistunut kohtu. Voin niin samaistua täällä ihmisten mainitsemiin oireisiin, sillä minulla esiintyy täsmälleen samoja oireita: voimakkaat kuukautiskivut, orgasmivaikeudet, yhdyntäkivut, vti-alttius, vaikeudet gynekologisissa tutkimuksissa kuten papa:n otossa yms. Tampoonia en ole käyttänyt vuosiin, koska tuntuu todella epämukavalta... Kun taas miehellä on vaikeuksia pidätellä kun tuntuu "liian hyvältä".

Haluaisinkin tietää, onko kukaan kierrukan ja taakse päin kallistuneen kohdun omaava nainen tyytyväinen ehkäisymenetelmäänsä? Olen kyllästynyt syömään kipuihini särkylääkkettä lähes päivittäin ja haluaisin vain tietää, kannattaako minun enää kärvistellä vaivojeni kanssa vai loppuuko tämä mahdollisesti joskus?
Taaksepäin kallistunut kohtu löytyy. Itselläni oli sama jaydess kierukka. Laittaminen sattui erittäin paljon, toisella kerralla saivat kierukan paikoilleen.Vuoden jaksoin kunnes poistin.
Myös vähän väliä tuli menkkamaisia kipuja sekä seksiasennoista 85% sattuivat!
Muutamia kertoja kävin lääkärissä katsomassa onko kierukka paikallaan kun sattuu seksissä, kierukassa ei ollut vikaa..
Orgasmivaikeuksia löytyy ja mies ei voi kauhean syvälle työntyä koska sattuu heti.
 
vierailija
mun kohdun asento löytyi raskauksien aikana kun uä tutkimukset olikin hankalia. Sai ravata siellä kun näkyvyys oli heikkoa. Ja raskaudet alkoivat heti kun pääsi asiaan.
Takaapäin on yhä suosikkini, piti vaan eka löytää sopiva kulma! Papat ovat yhä hankalia enkä tykkää käyttää tamponeita. Kierukkaa en tuu laittaa monestakin syystä.
 
vierailija
Minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. En ole koskaan saanut klitorisorgasmia. Saan hyvin helposti orgasmin yhdynnässä eli g-pisteorgasmin. Saatan saada jopa 7 emätinorgasmia yhdynnässä peräkkäin. Eli ei vaikuta kyllä.
Taaksepäin kallistunut kohtu itsellä kuulemma, puhdas yhdyntäorgasmi onnistuu, klitoris orgasmi onnistuu myös. Voimakkaat kuukautiskivut, ajoittain kipushokkiin asti yltävät jos ei lääke ehdi ajoissa vaikuttaa eli ilmeisesti endometrioosia on kun muutakaan ei ole tutkimuksissa löytynyt.
Ei ole haitannut elämää nuo kun en ole raskautta koskaan yrittänytkään vaikka ehkä nuo selittää etten toisaalta ole pamahtanut paksuksi pelkkää kiertomenetelmää ehkäisynä 25vuotta käyttäen.
 
vierailija
Mullakin! Papaa piti multakin ronkkia 20 min... Peräsuolen puolella kivistystä oviksen ja kk aikaan. Gynekologi myös sanoi, että voi aiheuttaa tuntemuksia selkäpuolelle näinä aikoina.
 

Yhteistyössä