Onko kellään tämmöistä lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipari

Vieras
Laitoin tämän tuonne taapero-puolelle mutta samalla kyselen täältä jos jollakin on ollut tai on vielä.

Onko kenellään lasta joka ei halua halia tai kaipaa hellyyttä? Oma tyttöni on 2v4kk ja ei koskaan halua tulla syliin, halia tai antaa pusuja. Jos halaan häntä tai annan pusun niin hän raivostuu. Hyvin harvoin hän antaa halin kun sitä pyydän.

Olenko kasvattanut lapsestani epätietoisesti jonkun kylmäkalan? Päivähoidostakin kun hakee niin koskaan ei juokse syliin.

Äidillä on surkea olo kun tuntuu ettei lapsi välitä :'( .

Ei meilläkään tyttö tahdo halia. On semmonen poika-tyttö. Hän halii joskus, kun itse sitä haluaa. En käske halia äitiä, jos tyttöä ei vaan kiinnosta. Kyllä lapsesi joskus halii sinua, jos niin haluaa. Ehkä hänelle riittää muu yhdessä olo. Kasvatuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Meillä tyttö ei halua myöskään halia eikä ole koskaan viihtynyt sylissä. Pojat sensijaan ovat aina olleet "sylivauvoja", varsinkin esikoinen... On varmaan pitkälti luonnekysymys tuo, meillä neiti muutenkin hyvin omapäinen ja temperamenttinen. Joskus harvoin tulee syliin, mutta ehdottomasti silloin kun itse haluaa...

Kiitos vastauksista:)

Oli helpotus kuulla että joillakin on samanlaisia pakkauksia.
Totta on, että hän on kovin temperamenttinen ja omapäinen ja välillä vilkaskin. Ehkä se tosiaan on luonne kysymys. Kaipa hän saa läheisyyttä sillä että olen samassa huoneessa, eikä tarvitse syliä.

Meillä tyttö 2v. eikä hänkään kesken päivän tai pienen eron jälkeen juokse syliin, mutta illalla nukkumaan mennessä sitten "tankkaa" halaa ja pussaa ja sanoo että olen hänen mussu tai rakas. Tykkäskö lapsesi olla pienempänäkään sylissä? Kyllä mun mielestä siihen hellyydentarpeeseen voi selkeästi kasvatuksella vaikuttaa. Lapsi kasvaa sinun näyttämääsi malliin; jos ei paljon hellitä niin lapsi ei osaa sitä tietoisesti kaivata vaan tottuu siihen ettei halita jne. Silloin jos joku yrittää halata se tuntuu vaan omituiselta ja siltä kuin joku tunkisi reviirille. Itse olen ollut tällainen lapsi. Omassa lapsessa huomasin samoja piirteitä unikoulun jälkeen kun alkoi nukahtamaan omaan sänkyyn yksinään ja lopetin illalliset silittelyt. Pikkuhiljaa ei sitten enää halunnut muutakaan hellyyttä. Säikähdin tätä muutosta ja podin kauheaa syyllisyyttä ja siirryinkin takaisin nukuttamiseen puolisen vuotta sitten. Käytös muuttui jälleen ja nyt taas haluaa hellyyttä. Mutta selityksiä on satoja, ja yleisin syy tällaiseen luultavasti on vain luonteessa.

Meillä on kaikki kolme prinsessaa olleet sellaisia ei-sylilapsia - aina kiire pois. Tuota vaihetta kesti ainakin pari vuotta. Kuopus ehkä eniten viihtyi sylissä... hetkittäin.

Nyt kaikki kolme kilpailee sylistä ja haleista ja pusuista! Neidit ovat 6v, 3,5v ja 2,5v. Eli se halivaihe tulee vielä, usko pois! :hug:

Taikatalvi-03: Kun puhuit tuosta yksinään nukahtamisesta niin tosiaan hän itse halusi nukahtaa yksin sänkyyn n. 9 kk eteenpäin. Sitä ennen nukutin yleensä syliin ja siirsin sänkyyn. Sitten tuli vaihe ettei millään nukahtanut syliin ja huomasin että halusi itse "etsiä" unta ja nukahtikin yksin hetkessä. Mutta kyllä mä osoitan hänelle hellyyttä pieninkin elkein eli en itse ole kyllä mikään "kylmä-kala".

Varmaan on luonteessa ja odotan mitä Mamma-72 sanoi, että saattaa iän myötä muuttua =)

Kiitos teille myös vastauksista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2006 klo 18:34 piipari kirjoitti:
Taikatalvi-03: Kun puhuit tuosta yksinään nukahtamisesta niin tosiaan hän itse halusi nukahtaa yksin sänkyyn n. 9 kk eteenpäin. Sitä ennen nukutin yleensä syliin ja siirsin sänkyyn. Sitten tuli vaihe ettei millään nukahtanut syliin ja huomasin että halusi itse "etsiä" unta ja nukahtikin yksin hetkessä. Mutta kyllä mä osoitan hänelle hellyyttä pieninkin elkein eli en itse ole kyllä mikään "kylmä-kala".

Varmaan on luonteessa ja odotan mitä Mamma-72 sanoi, että saattaa iän myötä muuttua =)

Kiitos teille myös vastauksista.

samansuuntaista oli meilläkin esikoisen kanssa. eli jos oltiin "nukuttamassa" oikein työksemme, niin ei malttanut nukahtaa, kun oli mahis siinä seurustellakin.

Yhteistyössä