Onko kellään, tai kenenkään lapsella todettu normaalia pienemmät korvat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä sillon synnärillä, kun lääkäri teki lopputarkastuksen, oli kirjoittanut lappuihin että "Hieman pienet korvat, ja alaspäin sijoittuneet." No, ei se siitä mitään sanonut, joten tuskin on mitään haittaa. Neuvolan täti sanoi että ainoa haitta on kai sit aikuisena jos ne häiritsee itse ihmistä, kosmeettisesti.

Mut onko muilla ollut, tai teidän lapsilla? Onko siitä ollut haittaa? Häiritseekö se sinua?

Minua se häiritsee sen puolesta, että mitä jos lapsi sitten aikuisena ei pidä korvistaan, ei se muuten minua haittaa.

mulla tuli vaan mieleen et toi on yks Down-lapsien "oire"...ei kait siitä mitään haittaa voi olla...hyvä että lapsi on terve! ei kaikkien tarvii istuu samassa muotissa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vastasyntyneellä tuo voi olla merkki downin syndroomasta

No en usko, tyttö kuitenki nyt jo 10 kk. Kai se jo näkyis jos olis down? Ja luulenpa että siihen olis jo puututtu.

ehkä se on kirjattu, että jos tulee muita merkkejä, niin lähettävät lisätutkimuksiin

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Sen takia kirjannut sen kun tosiaan on yksi merkki Downista. Että jos myöhemmin olisi ilmennyt muuta. Mutta hyvä jos tyttö terve!

Miks mä kirjotan tänne tällasia, kun pelko alkaa valtaamaan mut heti. En tosin teitä syytä!

Kuinka vanhaksi asti lapsi voi olla, että on normaali? Vai huomataanko down yleensä missä iässä VIIMEISTÄÄN?

Sen takia kirjannut sen kun tosiaan on yksi merkki Downista. Että jos myöhemmin olisi ilmennyt muuta. Mutta hyvä jos tyttö terve!

Miks mä kirjotan tänne tällasia, kun pelko alkaa valtaamaan mut heti. En tosin teitä syytä!

Kuinka vanhaksi asti lapsi voi olla, että on normaali? Vai huomataanko down yleensä missä iässä VIIMEISTÄÄN?

:hug:

Rauha, rauha. Olisi se jo huomattu. Ei tyttö olisi kehittynyt normaalisti jos Down-lapsi olisi. Neuvolassa olisitte jääneet kiinni jo moneen kertaan. Nauti terveestä tytöstäsi.

:hug:

Rauha, rauha. Olisi se jo huomattu. Ei tyttö olisi kehittynyt normaalisti jos Down-lapsi olisi. Neuvolassa olisitte jääneet kiinni jo moneen kertaan. Nauti terveestä tytöstäsi.

Tytöstä ei olla sanottu koskaan mitään, että olisi erilainen. Tosin alkuun pituuskasvu kulki alakäyrällä, jonka vuoksi kävimme myös lastenlääkärin juttusilla. Hän totesi, että lapsessa ei ole mitään vikaa, terve on ja pituus ihan ok(tosin kyllä meni alakäyrällä silloin) Sanoi että jos vielä lähtee alas päin, niin sitten jatkotutkimuksiin.

Lisäksi tyttö on melko rauhallinen. Ei konttaa vielä, tosin menee kyllä konttausasentoon, nousee jo tukea vasten polvilleen, joskus jopa seisomaan ja ryöminyt on pari kk ja menee jo kovaa.

Voikohan meidän tytöllä siis olla down? Ikää se 10 kk.

Yhteistyössä