Onko kellään ollu limaa ulosteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunu

Vieras
Mulla tulee melko useasti papanamaista/kiinteää ulostetta jossa on myös limaa. Vatsan turvotusta on kans. Oon puhunu lääkärille mut ei ainakaan nyt tutkita ku mulla on hengenahdistusta niin käyn eka astmakokeissa. mua huolettaa et on joku syöpä. :( Onko kellään kokemuksia??

voi herranjumala sentään! Miten kuvittelet sen kakan liikkuvan siellä suolessa ilman suolilimaa? Kuule kuuluu ihan normaalilöydöksiin. Jos sulla ei sitä limaa olisi niin saattaisit olla aivan ummella. Tän on pakko olla provo! Tai sit meitä vaan on niin moneen junaan..huoh...

[QUOTE="nipsuli";23354868]voi herranjumala sentään! Miten kuvittelet sen kakan liikkuvan siellä suolessa ilman suolilimaa? Kuule kuuluu ihan normaalilöydöksiin. Jos sulla ei sitä limaa olisi niin saattaisit olla aivan ummella. Tän on pakko olla provo! Tai sit meitä vaan on niin moneen junaan..huoh...[/QUOTE]

Ap varmaan puhuu nyt ihan limakokkareista eikä mistään "suolilimasta" .

se ei todellakaan ole normaalia vaan kertoo että jossain on häikkää. olen itse kärsinyt suoli ja mahaongelmista ja kaikki katosivat kun sain tietoa ihmisen oikeasta ravinnosta ja viljattomasta vähähiilihydraattisesta dietistä. Viljat pois ja hiilarit minimiin. lisätietoa www.anttiheikkila.com
kirjatietoa:

http://www.rasalas.fi/kirja.php?id=73
http://www.rasalas.fi/kirja.php?id=39

löytyvät myös kirjastosta

menestystarinoita http://www.rasalas.fi/laihdu_tarinoita.php

[QUOTE="auttaja";23354950]se ei todellakaan ole normaalia vaan kertoo että jossain on häikkää. olen itse kärsinyt suoli ja mahaongelmista ja kaikki katosivat kun sain tietoa ihmisen oikeasta ravinnosta ja viljattomasta vähähiilihydraattisesta dietistä. Viljat pois ja hiilarit minimiin. lisätietoa Antti Heikkil: Holistinen (kokonaisvaltainen) nkemys lketieteest
kirjatietoa:

VAARALLISET VILJAT - Rasalas : Hyvn olon verkkokirjakauppa
RAVINTO & TERVEYS - Rasalas : Hyvn olon verkkokirjakauppa

löytyvät myös kirjastosta

menestystarinoita - Rasalas : Hyvn olon verkkokirjakauppa[/QUOTE]

Tuon uskonnon voikin jättää omaan arvoonsa.
Limalla ei ole tekemistä hiilareiden yms. kanssa. Kyseessä tosiaan tilapäinen imeytymishäiriö.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Ulpukka";23355010]Tuon uskonnon voikin jättää omaan arvoonsa.
Limalla ei ole tekemistä hiilareiden yms. kanssa. Kyseessä tosiaan tilapäinen imeytymishäiriö.[/QUOTE]

tilapäinen, vuosia kestävä?

itsellä auttoi myös viljojen minimointi ja vähähiilarisuus.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Ulpukka";23355010]Tuon uskonnon voikin jättää omaan arvoonsa.
Limalla ei ole tekemistä hiilareiden yms. kanssa. Kyseessä tosiaan tilapäinen imeytymishäiriö.[/QUOTE]

Aina kannattaa kokeilla, eikö? Ei tuo mitään uskontoa ole.

Tämä on vanha keskutelu mutta kommentoinpa silti. Nimimerkki "auttaja" taitaa olla melkoinen tiedemies kun on löytänyt ihmisen "oikean ravinnon". Luuletko, että söisimme niin kuin syömme (eli terveellisen monipuolisesti) jos olisi olemassa yksi ja ainoa oikea ravinto ihmiselle? Kukaan ei ole pystynyt selvittämään millainen ravinto olisi oikea kaikille ihmisille, lisäksi ihmiset ovat yksilöitä, eikä kaikenlainen ravinto todellakaan sovi kaikille.

Ja mitä hiilyhydraatteihin tulee, hiilihydraatiton-huuhaa-ravinto ei ole millään perusteella sen parempi ihmiselle kuin runsashiilihydraattinenkaan ravinto. Itse asiassa jos tutkit asiaa hieman tarkemmin, hiilihydraattien monipuolinen käyttöönotto on mahdollistanut ihmisen nykyisen älykkyystason. Hiilihydraatit ovat aivojen pääasiallinen energianlähde ja kun ravinto on kaikinpuolin vähissä, on aivojen hiilihydraatin (tai täydessä puutteessa ketoaineidin) saannin turvaaminen ensisijaisesti elimistön päätavoite. Liekö nykyihmiset tulleet yhä tyhmemmiksi hiilihydraateista luopumisen seurauksena? Ehkä joillekin tällainen ruokavalio sopii, mutta kenellekään en ehdottaisi muuta kuin mahdollisimman monipuolista ruokavaliota.

Ihminen syö monipuolisesti ja on aina syönyt, sitä mitä vain pystyy hyödyntämään. koska meistä on tullut viisaampia, ei meidän tarvitse enää elää ja syödä kuin kivikaudella.

Halusinpa nostaa tätä vanhaa ketjua. Olisiko jollakin tuohon ruokavaliojuttuun vielä lisättävää?! Viljoja vai ei viljoja? Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa, joka olisi juuri korjautunut karppaamalla tms.???

Mua myös kiinnostais jos jollain ollut vastaavaa. Ja ennen kaikkea millä se on hoitunut?

Mullakin varsinainen uloste on ihan kiinteää ja normaalia mutta sen mukana tulee (noin 6kk nyt..) semmoista kuplivaa limaa. Ja vessaan on mentävä nopeasti. Ei se uloste mutta se limamössö .. yök. Ja mitään ilmaa en enää uskalla paljon päästellä muuta kuin vessassa, sillä mukana saattaa tulla sitä limaa.

Oon kokeillut vähentää hiilareita ja tuntuu, että siitä voi olla hieman apua mutta ei paljon (ainakaan vielä). En siis syö leipää, pastaa, perunaa, riisiä tai mitään jauhoista tehtyä mutta tulee tietty satunnaisesti syötyä jotain pientä. Voin kyllä jättää kokonaankin pois jos tietäisin että se toimisi. En vain ole ihan varma...

Itse ajattelin semmoista hiivasyndroomaa (kun kuplii ja olo on turvonnut yms..) mutta musta otettiin se ulosteen hiivanäyte ja se oli negatiivinen. Nyt odottelen lääkärin soittoa. Eihän tää voi näin jatkua! Haluan että tutkitaan ja hutkitaan.

Paino ei ole pudonnut (ulostehan on ihan normaalia) tai muita kummia oireita. Vaan tämä kuvottava sotku joka tulee varsin äänekkäinä pieruina ulos. YÖK.

Kertokaahan jos osaatte auttaa!

-p-

Minulta myös tuli ripulin jälkeen vaaleaa limaa ja kunnolla.. Vatsakipua ja muuta vaivaa ollut jo jonkin aikaa.. Mikähän siinä onkaan että heti tuli miettineeksi onkohan tämä oiretta suolistosyövästä? Kai on aika käydä lääkärissä.

Mulla on ollut jo pari vuotta vatsakipuja,ummetusta,ripulia,verta ulosteessa ja limaa. Laihduin vuodessa tekemättä mitään 15 kiloa. Kävin pari kuukautta sitten paksusuolen tähystyksessä mikä oli jotakin aivan hirveetä! Sieltä ei löytynyt mitään. Sitten käskytettiin taas verikokeisiin joiden tulokset olivat normaalit. Oireeni tulevat jaksoittain ja vatsakivut on kestämättömiä. Nyt odottelen kuukauden päässä olevaa vatsalaukun tähystystä mikä pelottaa aivan sairaasti kun muistelen mitä tuo paksusuolen tähystys oli. Olen tiiviisti lukenut nettipalstoja, tietoa vatsavaivoista ja alan pelkäämään että mitään parannusta ei löydy tai edes syytä vatsavaivoilleni. Tällä viikolla alkoi kaksi uutta oiretta, oikealla alavatsassa kouristelu mikä kestää hetken ja tekee todella kipeää. Toinen on ruokahaluttomuus. Olen myös huomannut sen että kahvi, suklaa ja stressi pahentavat oireitani. Epäilin että olisi voinut olla crohnin tauti mutta eikö sekin sitten olisi tähystyksessä tutkittu kun oireet siihen viittaavat.. Apua!

Voisin kyllä kokeilla tota :) tuntuu ettei oikein mistään saa apua vaivoihin kai sitä pitää sitten vaan alkaa katsomaan tarkkaan mitä suuhun laittaa :D

voi herranjumala sentään! Miten kuvittelet sen kakan liikkuvan siellä suolessa ilman suolilimaa? Kuule kuuluu ihan normaalilöydöksiin. Jos sulla ei sitä limaa olisi niin saattaisit olla aivan ummella. Tän on pakko olla provo! Tai sit meitä vaan on niin moneen junaan..huoh...
Voi vittu, toinen huolissaan terveydestään ja kysyy asiaa mitä ei tiedä, ja sä tuut heti vittuilevaan sävyyn kommentoimaan? Voi huoh vaan itelles mene peilin etee

Yhteistyössä