Onko kellään keittiövaakaa tai kirjevaakaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselee

Vieras
Postimaksujen hintoja ajattelen, jos myyn jotain netissä. Mitä painaa esim. vauvan 74 cm body tai joku isomman lapsen paita? Kun ei ole mitään hajua, yritän vähän hahmottaa, jos laittaisin jotain lasten vaatteita myyntiin, niin mitä pitäisi pyytää, että saa postikulutkin maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
pari bodya menee 1,6 maksuilla. isomman lapsen paita varmaankin maksikirjeenä...onkohan 4,25

No kyllä mä olen saanu tuommosen 120-140cmpaidan mahtumaan ihan norm. kirjeenä... tosin teen itse sellasen kuoren joka on maksimi mittainen (oliko se nyt 25 x 40cm).Valmiit isot kuoret taitaa olla pääsääntöisesti 25 x 30cm.

Olen miettinyt, punnitseeko posti mitenkään postilaatikkoon jätettyjä kirjeitä. Jos jättäisi ihan ykkösluokan kirjemerkillä, jos on sen kokoinen, mutta painavampi kuin se 50 g.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen miettinyt, punnitseeko posti mitenkään postilaatikkoon jätettyjä kirjeitä. Jos jättäisi ihan ykkösluokan kirjemerkillä, jos on sen kokoinen, mutta painavampi kuin se 50 g.

Punnitsee... Voi käydä niin,että vastaanottaja joutuu lunastamaan postista ja näin ollen maksaa sekä puuttuvan postimaksuosuuden että sakkomaksun.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Punnitsee... Voi käydä niin,että vastaanottaja joutuu lunastamaan postista ja näin ollen maksaa sekä puuttuvan postimaksuosuuden että sakkomaksun.

Ai viekö ne jonkun sakkomaksunkin!

Yhteistyössä