Onko karppaajilla joku tietty kalorimäärä tai "rasvamäärä" / muu mitä pitää syödä päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Tänään aloitin pikku hiljaa karppaamaan ja nälkä on ollut kova! Aamulla söin kyllä sämpylän mutta muuten olen syönyt salaattia ja possua :). Äsken söin metukkamunakkaan ja salaattia + siemeniä :p . Kuulostaako että olen menossa oikeaan suuntaan? Vettä juonut olen 2 l tänään :) . Hirmu motivaatio on päällä :D Appelsiinia + muita sitrushedelmiä voi kai syödä? Joo olen karppifoorumilla käynyt, menee vaan aikaa kauan kun sieltä selailee...

lue nyt vaan sitä foorumia oikein tarkkaan. Harva laskee siellä rasvan määrää, ja laihtuu.

vaihda hedelmät mieluummin marjoihin. Joka aterialla proteiinia, se hidastaa hiilareiden imeytymistä. Älä syö sämpylöitä, niissä on turhan paljon tärkkelystä ja vaaleaa jauhoa.
100& ruisleipä päällysteillä parempi aamupala.

Periaatteessa ei lasketa kalorimääriä, mutta jos kalorivajetta ei tule, ei laihdukaan. Kaikki leivät ja suht paljon hedelmäsokeria sisältävät appelsiinit jätetään kokonaan pois. Mieluiten vain vihreitä kasviksia. Riippuu tietysti, haluaako laihtua vai vain parantaa oloa.

Mä oon laihtunu vaikka syön pari hedelmää päivässä. Tarkista hiilari määriä syömistäsi ruuista voit yllättyä. Syö tasaisin väliajoin pieniä annoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Audra:
Periaatteessa ei lasketa kalorimääriä, mutta jos kalorivajetta ei tule, ei laihdukaan. Kaikki leivät ja suht paljon hedelmäsokeria sisältävät appelsiinit jätetään kokonaan pois. Mieluiten vain vihreitä kasviksia. Riippuu tietysti, haluaako laihtua vai vain parantaa oloa.

Joo ei... tää on vaan yksi näkemys. Karpata voi monella tavalla.

Toi kalorivaje on yleensä ihan puppua kun karppauksesta puhutaan, rasvan syönti voi olla moninkertaista mutta silti laihtuu hurjasti. Miksikö?

Siksi että rasva ei nosta insuliinitasoja. Hiilarit nostaa, ja silloin keho varastoi energian rasvana.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Se riippuu ihan täysin siitä mitä ruokavaliota/suuntausta noudatat.
Sämpylä nyt ei välttämättä kuulu niistä mihinkään....

No niin ei kuulukaan.. Aattelin tämän ekan viikon että jätän pastat ja leivät pois. Katon miltä tuntuu jne :), sitten kai tulee itsestään se mihin suuntaan.. Ja tarkoitus olisi laihduttaa ainakin näin aluksi :)

Ahaa ei appelsiinia :o .. Marjoja ostin tänään, tosin pakastemarjoja :).

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:

Eiks toi luumuhillo aja saman asian :D Sitä luulisi olevan sulla kaapit täynnä =)

Arvasin, että joku panee heti vastaan. ;-D Totta, tää oli vain yksi näkemys. Eri linjoja on monenlaisia. Foorumilla "gurut" on sitä mieltä, ettei kaloreja kuitenkaan saa tulla yli tarvittavaa määrää, vaikka rasvaa syödään paljon. Mulla karppaus on vienyt 5 kg tänä vuonna.

lue nyt vaan sitä foorumia oikein tarkkaan. Harva laskee siellä rasvan määrää, ja laihtuu.

vaihda hedelmät mieluummin marjoihin. Joka aterialla proteiinia, se hidastaa hiilareiden imeytymistä. Älä syö sämpylöitä, niissä on turhan paljon tärkkelystä ja vaaleaa jauhoa.

Joo täytyy lukea lisää ja niin meinaankin :). En mä syö leipää enää, syön jotain muuta aamuisin töissä..

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:

Eiks toi luumuhillo aja saman asian :D Sitä luulisi olevan sulla kaapit täynnä =)

:laugh: :laugh: Ei vitsi.. Söin tortut ilman hilloa :p

Arvasin, että joku panee heti vastaan. ;-D Totta, tää oli vain yksi näkemys. Eri linjoja on monenlaisia. Foorumilla "gurut" on sitä mieltä, ettei kaloreja kuitenkaan saa tulla yli tarvittavaa määrää, vaikka rasvaa syödään paljon. Mulla karppaus on vienyt 5 kg tänä vuonna.

Höh no mistä mä nyt sit tiiän että syönkö tarpeeksi? :ashamed:

Joo täytyy lukea lisää ja niin meinaankin :). En mä syö leipää enää, syön jotain muuta aamuisin töissä..

Muista että voit muokata karppaustasi sen mukaan, miltä itsestä tuntuu, Jos maha voi paremmin sillä täysjyväleivällä, nin älä jätä kokonaan pois!

Ja jos appelsiini on herkkua, voi sitä syödä silloin tällöin. Pääasia, että tiedostaa, missä niitä hiilareita oikein lymyää... ;)

Höh no mistä mä nyt sit tiiän että syönkö tarpeeksi? :ashamed:

Peilistä katsomalla! Ja olon mukaan.

Pähkinöitä välipalaks, kananmunaa, leipäjuustoa, lihaa, kanaa, fetasalaattia ja salaattia yleensäkin, kasviksia, kasvisgratiineja, kukkakaalimuusia, lanttumuusia, parsaa, laktoositonta viiliä (maustamatonta) maustamatonta rahkaa, maustamatonta jugurttia (näissä maitotuotteissa vähän hiilareita, mutta jos sun tarkoitus ei ole olla täysin hiilarittomalla niin käy)

No niin ei kuulukaan.. Aattelin tämän ekan viikon että jätän pastat ja leivät pois. Katon miltä tuntuu jne :), sitten kai tulee itsestään se mihin suuntaan.. Ja tarkoitus olisi laihduttaa ainakin näin aluksi :)

Juu, voi olla myös hyvä vaihtoehto vaihtaa sitä ruokavaliota pikkuhiljaa =)
Samalla opetella ajatustapaa uudestaan ja katsella vähän että paljonko hiilihydraattia mikäkin sisältää. Kasviksia kannattaa käyttää monipuolisesti, eikä ne appelsiinitkaan ole paha juttu (marjat toki parempia ) jos ei heti alkuun yritä laskea hiilihydraatteja ihan alas. Eikä kaikissa karppaus suunnissa edes ole tarkoitus laskea hiilihydraatteja niin minimiin kuin pystyy (eikä koskaan kuitenkaan paljon alle 20g vrk. ) , eli myöhemminkin ruokavalioon mahtuu suht. helposti jotain "ei välttämättä niin hyvää". :)
Lisää vain lueskelemaan sitä karppausfoorumia ja ota vinkkejä ruokiin sieltä niin ruokavalio ei kapene liikaa ja iske tylsistyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen "no" :) :

Juu, voi olla myös hyvä vaihtoehto vaihtaa sitä ruokavaliota pikkuhiljaa =)
Samalla opetella ajatustapaa uudestaan ja katsella vähän että paljonko hiilihydraattia mikäkin sisältää. Kasviksia kannattaa käyttää monipuolisesti, eikä ne appelsiinitkaan ole paha juttu (marjat toki parempia ) jos ei heti alkuun yritä laskea hiilihydraatteja ihan alas. Eikä kaikissa karppaus suunnissa edes ole tarkoitus laskea hiilihydraatteja niin minimiin kuin pystyy (eikä koskaan kuitenkaan paljon alle 20g vrk. ) , eli myöhemminkin ruokavalioon mahtuu suht. helposti jotain "ei välttämättä niin hyvää". :)
Lisää vain lueskelemaan sitä karppausfoorumia ja ota vinkkejä ruokiin sieltä niin ruokavalio ei kapene liikaa ja iske tylsistyminen.

Kiitos, juuri tätä hain takaa :). Lopetin tupakanpoltonkin niin aattelin myös ettei olisi niin iso "järkytys" kun pikku hiljaa vähentää yms :). Eiköhän tässä samalla ( toivottavasti ) laihdukin :D

Yhteistyössä