Onko kaikkien lapset samannäköisiä? Meillä erinäköiset ja siitäkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä tyttö ja kaksi poikaa. Kaikki ihan itsensä näkösiä. Jotain piirteitä löytyy yhteisiä, mutta kaikilla eriväriset silmät, tyttö on pitkä ja laiha ja pojat persjalkoja yms...

Eikä mekään kyllä siskon kanssa olla samannäkösiä yhtään.

No monestihan se menee niin, että tytöt tulevat isäänsä ja pojat äitiinsä. Siis ihan biologian kannalta näin. Ja kaiken lisäksi kun piirteitä voi hypätä sukupolven yli ym, joten totta kai lapset usein voivat näyttää eriltä.

Luulen, että taitavat oll ajollain tapaa kateellisia tai muuten katkeria ihmisiä. Mitäs jos pamautat siihen, että "väitätkö että olen pettänyt miestäni" tms? Ihan siis röyhkeesti vaan.

Itselläni on lapsi vasta massussa, joten en tarkemmin tiedä vielä ulkonäöstä..mutta esim. veljeni kanssa näytämme suurinpiirtein samalta..mutta esimerkiksi nenä tulee kummaltakin eri puolilta ja ovat erilaiset. Lisäksi itse olen tummempi piirteinen (paitsi hiukset)..ja omat piirteeni tulevat pääasiassa isältäni.

Olis aika typerää, et perheessä kaikki näyttäisi samalta. Toki voivat näyttää, varsinkin pieninä..mutta eihän me nyt mitään klooneja olla. Sanot, ettei ole identtisiä kaksosia..as you can see ;)

Meillä on kaksi poikaa ja yksi tyttö ja esikoisessa (poika) ja kolmosessa (tyttö) on yhdennäköisyyttä, mutta kakkonen (poika siis) on ihan erinäköinen. Tosin, vieraat usein sanovat, että miten veljekset ovan niin samannäköisiä, mutta ei ne kyllä ole.

Minä ja veljeni taas ollaan täysin erinäköisiä. Minä olen tummatukkainen, ruskeasilmäinen ja muutenkin normi suomalaista tummempi, mutta veljeni taas vaaleatukkainen (tai sellaiset vähän rusehtavat hiukset), vihreäsilmäinen ja paljon minua vaaleampi. Ja ihan samoista vanhemmista ollaan lähtöisin. Minä olen äitini puolelle tullut, veli isäni.

Yhteistyössä