KISSOISTA. Kumpaa suosittelette jos tahtoo sosiaalisen rotukissan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mun koti ei oo täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mun koti ei oo täällä

Vieras
Eli ottaakko tyttö vai poikakissa? Onko niissä eroa? Sosiaalinen on oltava ja sellanen sylissäkin viihtyvä ja kaikessa mukana. Rotukissa on kyseessä, mutta en tiiä kumpi. Tyttö vai poika.
Ja ei mitään vastauksia että poika helpompi leikata yms. Sillä ei ole merkitystä nyt, vaan se LUONNE. Onko tyttö vai poika parempi tai sosiaalisempi tms?

En tiedä onko sukupuolella mitään vaikutusta, mutta meillä on 10 kk ikäinen ragdoll-naaras ja se on erittäin ihmisläheinen. Nukkuu kainalossa ja koko ajan osallistumassa ihmisten juttuihin. On kiinnostunut lasten leikeistä ja osallistuu niihinkin. Edellinen, sekarotuinen, leikattu kolli ei viihtynyt yhtään ihmisten lähellä, eikä se tykännyt, että siihen kosketaan. Se ei koskaan suostunut olemaan sylissä. Tämä nykyinen tuli nytkin mun viereen, kun siirryin olohuoneesta tähän koneelle. Hetki sitten se seurusteli ihmisten kanssa olohuoneessa ja nyt piti tulla tännekin perässä :)

Meillä kaks ragdollia. Tyttö ja poika, suurinpiirtein saman ikäisiä. Kummallakin tosi erilainen luonne, tyttö on tooooodella utelias, ja tulee siis mukaan teet mitä hyvänsä. Poika on isokokoisempi ja niiiiiin ihana. On vähän arempi, mutta kiltti kun mikä, siihen meinaa kompastua koko ajan kun aina ehtii hiipimään jalkoihin. En luopuisi kummastakaan.

Kiitos vastauksista. Lisää! Nimittäin en viisastunu vielä yhtään. Kasvattaja sanoi että pitää vaan ottaa se mikä tuntuu eniten omalta, mutta kun en minä tiiä tuntuuko omalta tyttö vai poika. Hö. Kauheen vaikeaa..

Meillä on kaks ragdollia. Halusin raggiksia nimenomaan niiden seurallisen luonteen takia. Olin ensin ottamassa kahta tyttöä, mutta kasvattaja suositteli niin lämpimästi toiseksi poikaa, että tuli sitten tyttö ja poika. Kasvattajan kokemusten mukaan poikaragdollit on jopa vielä sosiaalisempia kuin tytöt, ja meillä tää on ainakin pitänyt paikkaansa. Ja vielä kun poika on niin paljon isokokoisempi (lähemmäs kymmentä kiloa) niin se on kuin koira - itseasiassa paljon seurallisempi kuin oma koiramme, joka on ihan samankokoinen sen kanssa :)

Tyttö meillä on suht arka, paitsi omia perheenjäseniä kohtaan.

Meillä on muuten päin vastoin noista ragdolleista, tyttö on seurallisempi ja nukkuu aina yöt vieressä, mutta on arempi, pelästyy ihan kaikkea. Pojalla on "helpompi" luonne, antaa hyvin pestä ja leikata kynnet tms, eikä pelästy niin heposti, mutta vaikka myös seuraa joka paikkaan, ottaa mielellään omaakin tilaa. On siis niin luonne kysymys, ja riippuu mihin totuttaakin. Ei sitä varmaan oikeen etukäteen pysty sanomaan, kun kissatkin on niin erilaisia vaikka olis samasta pentueesta. Kannattaa kuitenkin varmistaa, että pennun kanssa on seurusteltu jo ihan pienestä ja mahd. paljon. Näin kissa tottuu paremmin ihmisiin, ja siitä tulee seurallisempi.

Yhteistyössä