onko kaikki suhteiden viat aina naisessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaan yks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaan yks

Vieras
Nainen nalkuttaa liikaa tai vaatii liikaa. Eikö teissä miehissä ole mitään vikaa? Olette niin täydellisiä. Tämä vaikutelma tullut palstasta. Ja jos kysyy neuvoa täältä niin ensimmäinen neuvo on että mitä menit tekemään niin. Vahingoniloisia pystytään kyllä olemaan. Missä on kaikki empaattiset ja mukavat ihmiset vai onko kuolleet sukupuuttoon.

miten korjata mitään jos toinen ei näe ongelmaa missään eikä halua muutosta? Lähtemällä itse tietty mutta se ei ole korjaamista vaan hajottamista. Sysätään vastuu perheen hajottamisesta lähtijälle. Ei haluta nähdä omia ongelmiaan vaan nähdään nekin toisen ongelmina.

Itseppäistä ihmistä toisiaan voi olla vaikea muuttaa, enkä tiedä pitäisikö sitä edes yrittää. Muutosta esim. kommunikoinnissa sen sijaan tapahtuu väistämättä, jos minä muutan vuorovaikutustapojani.

Itseppäistä ihmistä toisiaan voi olla vaikea muuttaa, enkä tiedä pitäisikö sitä edes yrittää. Muutosta esim. kommunikoinnissa sen sijaan tapahtuu väistämättä, jos minä muutan vuorovaikutustapojani.

eli sinä yrität korjata suhdetta yksin vaikka toinen ei näe ongelmaa. Sinä mukaudut toisen toiveisiin. Eikö siinä menetä itsensä?

Lopputulema on, että sinä muutat itseäsi ja käyttäytymistä toisen haluamaan suuntaan ja toinen on niin kuin ennenkin. Onko järkeä?

[QUOTE="yks vaan";28844064]eli sinä yrität korjata suhdetta yksin vaikka toinen ei näe ongelmaa. Sinä mukaudut toisen toiveisiin. Eikö siinä menetä itsensä?

Lopputulema on, että sinä muutat itseäsi ja käyttäytymistä toisen haluamaan suuntaan ja toinen on niin kuin ennenkin. Onko järkeä?[/QUOTE]

Ei se että en yritä (enää) muutaa toista tarkoita sitä että mukautuisin hänen toiveisiin. Enemmin se tarkoittaa sitä että mukaudun omiin toiveisiini.
Itseäni minun ei myöskään tarvitse muutaa (persoonaltani) vaikka muutaisin joitakin tapoja esim. siinä vuorovaikutuksessa.

Yhteistyössä