V
vieras
Vieras
Hoitovapaalla hoidin kotityöt enimmäkseen yksin. Nyt olen palannut töihin. Minä edelleen yksin huolehdin lasten vaatteista ja ruuanlaitosta. Mies lähtee aamulla ensin töihin ja hänen tarvitsee vain laittaa itsensä kuntoon. Minä huolehdin lapset. Minä olen se, joka jo illalla laittaa valmiiksi seuraavan päivän vaatteet pinoihin ja huolehtii siitä, että lapsilla on hoidossa varavaatteita ja että kaikki tarvittava on puhtaana ja kuivana seuraavana aamuna. Minä myös mietin ja teen ruuan seuraavaksi päiväksi. Mies tulee töistä valmiiseen pöytään. Minä huolehdin lasten vaateostoksetkin pääosin yksin. Olisivat raukat alasti, jos isän varassa olisi tää homma. Mies voi kyllä maksaa kunhan minä olen ensin valinnut kaupasta sopivan ja ylipäätään tehnyt aloitteen siihen suuntaan, et nyt pitää saada uusi toppahaalari pieneksi jääneen tilalle jne. Mies ei tälläisiä tajua yhtään. Hän kyllä hoitaa lapsia ja leikkii heidän kanssaan, mut siihen se jää. Voikun mäkin voisin joku aamu vaan lähteä ovesta ulos huolehtimatta mistään muusta kuin itsestäni. En jaksa enää edes puhua hänen kanssaan asiasta. Kun ei mene jakeluun niin ei mene. Tulee vaan turhaa riitaa jos alan tästä huomauttaa. Huomauttamisen jälkeen vähän aikaa voi osallistua ja sitten se taas jää.