Onko kaikilla mikro nykyään?

unikuu108
meillä ei ole mikroa. mä oon kans sen verran vanhanaikainen ja hippi et kelaan et siinä on jotain..
mut nyt kesällä mutsilla ollessa oli niin kätevää lämmittää ruuat mikrossa pikana. joten on päätynyt meidän "ostetaan joskus"-listalle. kunhan sopivan näköinen löytyy.
 
mun ex-anoppi kans usko jtn tollasta. Tai että siitä on jtn haittaa kun molekyylit muuttuu ruuassa ja siellä kyläillessä melkein vaati mua hauduttelemaan korvikkeen lämpöseks tytölle joskus..

Mutta hyvinpä on tyttö kasvanut vaikka mikrossa lämmitetyllä korvikkeella on alkuun elänyt ja sen jälkeen lämmitin mikrossa vielä purkkiruokaa..
 
..
Meillä on mikro, ja silti syön terveellisesti. Tänäänkin just lämmitin sillä kaalipataa ja sulatin pakkasesta puolukoita, että sain syödä niitä kaalipatani kanssa. Miettii errä tohon mulla meni aikaa varmaan semmonen 7min, ja kuinka kauan olisi mennyt ilman mikroa...??
 
viima80
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meillä on mikro, ja silti syön terveellisesti. Tänäänkin just lämmitin sillä kaalipataa ja sulatin pakkasesta puolukoita, että sain syödä niitä kaalipatani kanssa. Miettii errä tohon mulla meni aikaa varmaan semmonen 7min, ja kuinka kauan olisi mennyt ilman mikroa...??
kaasuhellalla se sama 7 min.
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meillä on mikro, ja silti syön terveellisesti. Tänäänkin just lämmitin sillä kaalipataa ja sulatin pakkasesta puolukoita, että sain syödä niitä kaalipatani kanssa. Miettii errä tohon mulla meni aikaa varmaan semmonen 7min, ja kuinka kauan olisi mennyt ilman mikroa...??
Niin oliko se kaalipatakin pakkasessa? Puolukat ei mikroa kaipaa ja kaalipadankin voisi sulattaa vesihauteessa tms. tai voihan sen ottaa sieltä pakkasesta jo aamulla jääkappiin. :D

No meillä kyllä se mikro löytyy ja kovassa käytössäkin on toisinaan :D
 
Meillä on mikro ja kyllä sitä ihan joka päivä käytetään, vaikkei eineksiä ja valmisruokia hirveesti käytetäkään.

Kätevä sulattaa mitä vaan, lämmittää ruoka-annos edellisen päivän jämistä, tehdä juustoleipiä, valkokastikkeenkin teen mikrossa, jne..
En jaksais kaikkea niitä ruveta tuusaamaan hellalla.

Ja nyt kun mietin, niin en taida tuntea ketään, kellä ei ole mikroa.
 
tiutau
Meillä ei ole mikroa eikä tule. Mulla on ollut mikro monessakin kämpässä kiinteänä kalusteena, mutta en oikein pidä sitä hintansa ja tilansa väärtinä. Sulattaminen sujuu huoneenlämmössäkin ja paistinpannulla voi lämmittää tähteet ja voin leipomista varten - no tässä se mikro on kyllä kätevä! Mutta muuhun tarkoitukseen en olekaan oikein sitä osannut käyttää.
 
tiutau
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
mikroruoka maistuu oudolle, ei sama kuin pannulla
Tätä en kyllä ihan täysin allekirjoita, mutta se on totta että monesta ruuasta tulee pannulla lämmitettynä parempaa kuin mikrossa. Esimerkiksi karjalanpiirakoista tulee mikrossa lötköjä ja pannulla säilyttävät koostumuksensa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mulla ei ole. Lähinnä siksi, että tulisi syötyä terveellisemmin. Ei siis eineksiä joita on helppo lämmitää mikrossa. Kyllä sitä ilmankin pärjää.
Meillä mikro, mutta ei siinä mitään eineksiä koskaan lämmitetä. Edellisen päivän ruokia usein lämmitetään. Lisäksi lämmitetään mehua talvella/flunssassa.
Sulatukseen käytetään myös paljon: pakastimesta marjoja, omenasosetta leipää, pullaa jne.

 

Yhteistyössä