onko kaikilla lapsiperheillä iso ja kaunis koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sopiva koti ; arjen rutiineissa pikkasen liian pieni ja siivotessa ihan liian iso asunto :)
Kauneutta vielä kehitetään eli jatkuva sisustus vielä käynnissä on muutettu tähän 3v sitten .

Meilläkin on iso ihana koti , mutta en usko että on kovin ihana muiden silmään....Piha on ihan mieletön,vaikka tämä on maatila jossa hevosia. lasten leluja ympäri taloa,mutta siistiä...
Tapetit pitäisi päivittää ym....

Ahdista? Ei. Mä oon aina tykännyt siitä, että on sillain pientä. Meillä siis 3h+k ja sauna :) Hyvin mahdutaan meitä on siis täällä 2aikuista 2lasta ja 2 koiraa:) Jos tässä alkaa kohta lisääntymään niin sitten tietyst isompaan. Mut ei oo mikään kiire mihinkään.

Meillä on iso ja kaunis koti.6 vuotta tässä ollaan asuttu ja olen remontoinut paikan kerrallaan mieleiseksi.Sisustanut olen varojen mukaan ja pikkuhiljaa.Aika paljon saa jo aikaan paikkojen järjestämisellä ja maalilla :)

Meillä on 110m2 neljälle hengelle, lapsilla omat huoneet :) Ollaan saatu hiljalleen sisustus yhtenäiseksi, kärsivällisyydellä kauniit verhot isoon olohuoneeseen. Kohta alkaa keittiöremontti, pintaremonttia ollaan tehty paljon. Minusta meidän kotimme on kaunis!

Tähän muutettiin kerrostalokaksiosta jossa kyllä ollut ei tilaa eikä näköä.

Meitä asuu 2+3+ koira 93 neliön rt-neliössä. Kyllä meillä on kiva oma piha (sinne mahtuu leikkimökkikin sujuvasti, eli kohtuullisen kokoinen rt:n pihaksi), sisustus ihan perusta. Olemme alkaneet rakentaa huoneistoalaltaan 132 neliöistä Kannustaloa (Vihervaara) hehtaarin tontille, eli sen isompaa lukaalia meille ei ole tulossa. Toki tilaa tulee olemaan meidän mielestämme ruhtinaallisesti, jos nykyiseen vertaa. Sisustuksesta tulossa sellainen lämminhenkinen ja meidän omaa silmäämme miellyttävä, vallitsevista trendeistä mulla ei ole hajua, eikä loppupeleissä kauheasti kiinnostakaan. :D

Aikani käytin häpeilyyn ja murjottamiseen kun meillä ei ole kaunis koti, kaikki vähän rempallaan ja huonosti tehtyä ja laitettua. Vanhoja huonekaluja ja hirveät värit pitkin mökkiä. Kavereiden kodit on kuin sisustuslehdestä ja häpeilin tätä meidän mökkiä. Lainaa on paljon että oma koti saatiin ja kerralla vara ei ole pintoja uusia, tehdään pikku hiljaa oman näköiseksi.
Nyt lopetin murjottamisen ja häpeilyn, tämä on meidän koti ja voi hyvän tähden, kunhan on katto pään päällä ja uuni talvella lämmittää pikku jalkojen tepsutusta, niin hyvä meidän täällä on :)

JUURI NÄIN;ASENNE RATKAISEE!!!!Meillä 70 neliöö 4hlöö ja koti siisti,kiva,pääasia myös että katto päänpäällä......katkeruus vie aivan turhaa energiaa!!!!!!!!!!!!

Meillä 135m2 okt. Ostettiin 4v sitten. pikkuhiljaa rempattu pintoja omannäköisiksi ja tehty katettu terassi takapihalle. Pihalle ollaan kans saatu paljon tilaa tuomalla maata valtavasti ja laittamalla nurmikko... Kyl tää tästä vähä vähältä muuntuu :)
Eikä tarvi olla rikas että saa kivannäköisen kodista.

Meillä 135m2 okt. Ostettiin 4v sitten. pikkuhiljaa rempattu pintoja omannäköisiksi ja tehty katettu terassi takapihalle. Pihalle ollaan kans saatu paljon tilaa tuomalla maata valtavasti ja laittamalla nurmikko... Kyl tää tästä vähä vähältä muuntuu :)
Eikä tarvi olla rikas että saa kivannäköisen kodista.

Tiedän että pienelläkin rahalla saa kaunista mutta pitäisi olla isommat tulot että saisi hommattua väljemmän kodin se tila maksaa liikaa.

Kun näitä jutuja lukee niin tuntuvat muutkin mahtuvan "ei niin isoon asuntoon". Meillä 80 m2 (kolmio) rivari asunto ja mies on ollut huolissaan pitäisikö alkaa katselemaan isompaa asuntoa heti esikoisen synnyttyä koska ltila ei välttämättä riitä. Tulevaan lastenhuone on 20 m2 kokoinen joten mahtuu hyvin sänky, koulupöytä, kirjahylly yms. ja jää leikkitilaa. Itse taas olen sitä mieltä, että kannattaisi ainakin katsoa miten mahdutaan kun ei välttämättä ole niin ahdas sitten todellisuudessa. Olen vastikään saanut pintaremontit valmiiksi ja haluaisin nauttia kun on juuri sellainen koti mistä olen haaveillut ja tehnyt paljon töitä sen eteen.

Hmm mun mielestä yli 75 alkaa olla jo ISO. Helsingissä tyyliin hyvätuloset asuu 80 tai isommissa, siis jos ei slummialueita lasketa. :)

No, vaikka asunnot olisi miten kalliita niin en nyt 75m2 pidä isona 5-henkiselle perheelle. :D

Meillä on 77m2 kolmio joka oli tosissaan iso kun muutettiin tähän ennen lapsia. Oli myös tilava kun oli yksi lapsi, kahden lapsen kanssa vielä ihan passelin kokoinen, mutta nyt kun lapsia on kolme en osaa tätä isoksi sanoa millään hyvällä tahdollakaan. Vaikka muuten hyvin viihdytäänkin.

No ei ole. Ei kaikki sentään halua mihinkään isoon velkakierteeseen. Ylseensähän iso talo tarkoittaa isoa velkaa. Tuossa asumismuodossa useimmilla rapiat 200 000. Niin, ellei ole rikas, he erikseen, mutta väittäisin heidän olevan harvassa.

Ja ei, en ole mikään lainan vieroksuja. Meilläkin on pieni meidän tarpeisiin sopiva laina, ja omistusasunto. 100 000 on kuitenkin eriasia kuin 200 000. Näin meillä ainakin kuukausilyhennykset pysyvät kohtuudessa , eikä mulla ole koskaan ollut kiire työelämään siksi, että velkataakka painaisi päälle. Olen voinut ihan rauhassa olla kotihoidontuella jokaisen lapsen kanssa 3 vuotiaaksi ja vielä opiskellakin :) Kyllä meille kolmio riittää tilan puolesta. Emme tarvitse sitä viittäkymmentä neliötä ympärillemme per nenä. Korkeintaan neliöön on tarvetta sitten kun lapset tästä muutamalla vuodella kasvaa ja tarvitsevat omia huoneita. Todennäköisesti sitten saatamme ostaa pienen talon jos vielä iltatähteäkin kaavailemme. Otamme tästä rivitalosta omamme pois ja velkaa ei tarvitse ottaa kuin pikkuinen summa enää jatkolle.

Yhteistyössä