onko kaikilla lapsiperheillä iso ja kaunis koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katkera

Vieras
katselin tuossa sydänääniä ohjelmaa ja siinä perhe jolla iso ja kaunis koti. Itse kitkutellaan pienessä ja vanhassa talossa missä lapsen lelut vievät kaiken tilan eikä hänellä ole edes huonetta. Tästäkin vielä paljon velkaa ja remonttiakin pitäisi tehdä. Katkeraksi tulee kun ei ole varaa parempaan.

Iso on joo, kaunis.. No itse tykkään, kodikas ja lapsiystävällinen..Uutta ei ole nähnykkään kun -56 rakennettu rintamamiestalo.
3 lasta, ehkä joskus vielä 4..

Me asutaan kolmiossa vuokralla, eikä oo tilavemmasta päästä tää.Ahtaalta tuntuu kahen lapsen kans ja säilytys tilaa aivan liian vähän, kaapit täynnä tavaraa.
Itekki unelmoinu talosta tai edes isommasta asunnosta jossa olis edes pieni tilkku omaa pihaa.

Meillä on! Muutettiin alle vuosi sitten ahtaasta, nuhjuisesta ja vanhasta kunnan vuokra-asunnosta tähän ja olen edelleen ihan hekumoissani. Me tosin asutaan täällä korvessa, josta lähimpään pizzeriaankin on matkaa monta kymmentä kilometriä, joten talot ovat täällä superedullisia. Eihän tämä uusi ole, tai edes mahdottoman suuri, mutta minulle kaunis, iso ja paras, kun unelma omasta kodista viimein toteutui.

[QUOTE="vieras";23812327]Iso on joo, kaunis.. No itse tykkään, kodikas ja lapsiystävällinen..Uutta ei ole nähnykkään kun -56 rakennettu rintamamiestalo.
3 lasta, ehkä joskus vielä 4..[/QUOTE]

Meilläkin näin, tilaa on vaikka kahdellekin perheelle (4 lasta meillä) :) Ihana talo, rakastan tämän jokaista sopukkaa mutta kaipaisi pintaremppaa esim. tapettien päivitystä. Mulla vaan ei edes ole minkäänlaista sisustussilmää. Mutta kyllä tätä kauniiksi kehutaan, vaikka itse kyllä en ole samaa mieltä... ja on lapsille hieno talo tiluksineen kasvaa. Sehän on tärkeintä, että itse viihtyy kotonaan, muista viis!

iso tämä on (180m2) mut vaatii viel PALJO remonttia -70 luvulla rakennettu 4 makuuhuonetta kph+s khh, k, kuraet 2xwc pannuhuone vaatehuone. ISOIN plussa on ISO piha. Lapsen leluille toimivat säilytysrarkaisu + puolet lomalle ni kummasti tulee lisää tilaa ja ilmesiistiytyy, tai ainaki niin meillä kävi

[QUOTE="Kaisa";23812350]iso tämä on (180m2) mut vaatii viel PALJO remonttia -70 luvulla rakennettu 4 makuuhuonetta kph+s khh, k, kuraet 2xwc pannuhuone vaatehuone. ISOIN plussa on ISO piha. Lapsen leluille toimivat säilytysrarkaisu + puolet lomalle ni kummasti tulee lisää tilaa ja ilmesiistiytyy, tai ainaki niin meillä kävi[/QUOTE]

niin ja meil on 3 lasta. isoin miinus on epäkäytännölliset huone ratkaisut

Meillä on 200 m2 tilaa, kivitalo, täysin rempattu ja skandinaavisen tyylikäs. Sisustettu yksinkertaisella tyylillä ja mukana ripaus designia. Tykkään.

Vanhemmat ja 2 lasta.

Aikani käytin häpeilyyn ja murjottamiseen kun meillä ei ole kaunis koti, kaikki vähän rempallaan ja huonosti tehtyä ja laitettua. Vanhoja huonekaluja ja hirveät värit pitkin mökkiä. Kavereiden kodit on kuin sisustuslehdestä ja häpeilin tätä meidän mökkiä. Lainaa on paljon että oma koti saatiin ja kerralla vara ei ole pintoja uusia, tehdään pikku hiljaa oman näköiseksi.
Nyt lopetin murjottamisen ja häpeilyn, tämä on meidän koti ja voi hyvän tähden, kunhan on katto pään päällä ja uuni talvella lämmittää pikku jalkojen tepsutusta, niin hyvä meidän täällä on :)

No ei ole iso eikä järin kauniskaan. Tavllinen koti pirttikalustoineen :) Lapsia 3 ja neliöitä 80. Tykkäämme tästä pienestä kodistamme ja tästä alueesta, omasta pienestä pihasta ihan hirveästi. Siksi kynnys muuttaa isompaan on suuri. Ja en usko että me edes muutetaan ennenkun on oikeesti ihan pakko.

[QUOTE="omakotikullankallis";23812426]No ei ole iso eikä järin kauniskaan. Tavllinen koti pirttikalustoineen :) Lapsia 3 ja neliöitä 80. Tykkäämme tästä pienestä kodistamme ja tästä alueesta, omasta pienestä pihasta ihan hirveästi. Siksi kynnys muuttaa isompaan on suuri. Ja en usko että me edes muutetaan ennenkun on oikeesti ihan pakko.[/QUOTE]

Hmm mun mielestä yli 75 alkaa olla jo ISO. Helsingissä tyyliin hyvätuloset asuu 80 tai isommissa, siis jos ei slummialueita lasketa. :)

No onkohan kun koko ajan mediassa puhutaan lapsiperheiden jatkuvasti lisääntyvästä köyhyydestä. Omassa lähipiirissäni kaikilla maalla asuvilla lapsiperheillä on uudet, ihanat, toimivat, tilavat unelmien omakotitalot puutarhoineen ja kaikilla kaupungissa (pääkaupunkiseudulla) asuvilla on kerrostalokaksio tai -kolmio. Itse olemme maalta kaupunkiin muuttaneet ja ainoa mitä maalta kaipaan on asuntojen hinnat. Kerrostalo kolmiossa asumme mekin yhden lapsen kanssa, ahdasta on mutta kaunista kylläkin.

Yhteistyössä