onko kaikilla lapsilla oma huone?

  • Viestiketjun aloittaja Heidu
  • Ensimmäinen viesti
meillä on kaikilla oma huone ja sit yhteinen leikkihuone. mutta huoneet ovat kuitenkin aika pieniä, mutta se tehtiin tarkoituksella kun rempattiin tää asunto, et saadaan enemmän huoneita.

Omassa lapsuudenkodissa jaoin yhteenaikaan systerin kans huoneen ja must se oli ihan mukavaa :)

Mutta kyllä mä toisaalta ymmärrän sun teiniä oikeen hyvin, nuorelle tytölle sellainen oma rauha ja yksityisyys on todella tärkeetä ja jos ei vielä ole sinut itsensä ja murrosiän muutoksien kanssa, niin se on ongelma ja välttämättä ei haluis esim tissiliivejä tai kuukautissuojia vaihtaa samassa huoneessa olevan kanssa. Puhumattakaan siitä kun on kavereita tai poikaystävä kylässä, niin sitä ei haluis sitä ´ylimääräistä´ siskoa siihen häiritsemään.
 
Yksinäinew
.< Hei tyääällä kirjoittelee nuori 9 tyttö .Minua kiukutta mulla ei ole omaa huonet kaikil muil on joka mua nuoremmil.saan hävetä silmät päästäni kun mun synttärit on ja mun kamut kysyy multa '' Miks sulla ei oo omaa huonetta '' Mun pitää aina vastata en tiiä.Olen yrittänyt sano isälle ja äitille mutta ne vaan sanoo että '' saat muuttaa pis jos haluat oman huoneen'' Ja sit äiti sanoo '' Ei ole tilaa '' veljelläni kyllä on oma huone:< Minulla ei haluamn niin kovasti.Olkaa kilttejä jar kirjoittakaa jotain apuja minulle suur kiitos vastanneille jo etukäteen D:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yksinäinew:
.< Hei tyääällä kirjoittelee nuori 9 tyttö .Minua kiukutta mulla ei ole omaa huonet kaikil muil on joka mua nuoremmil.saan hävetä silmät päästäni kun mun synttärit on ja mun kamut kysyy multa '' Miks sulla ei oo omaa huonetta '' Mun pitää aina vastata en tiiä.Olen yrittänyt sano isälle ja äitille mutta ne vaan sanoo että '' saat muuttaa pis jos haluat oman huoneen'' Ja sit äiti sanoo '' Ei ole tilaa '' veljelläni kyllä on oma huone:< Minulla ei haluamn niin kovasti.Olkaa kilttejä jar kirjoittakaa jotain apuja minulle suur kiitos vastanneille jo etukäteen D:
Niin näkee kyllä, että ainakaan oikeinkirjoitusläksyihin et ole saanut keskittymisrauhaa.
 
vieras
Meillä on tyttö ja poika. Molemmilla omat huoneet. Tyttö jos on apea tai kipeä kysyy aika usein, että pääseekö veljen huoneeseen nukkumaan tai olohuoneeseen. Hän siivookin veljen huoneen mielummin, kuin oman huoneen. Leikkii olohuoneessa ennemmin kuin omassaan ja läksyt tekee keittiön pöydällä. Joten minusta hänen huone on ihan turha. Viihtyvyyden lisäämiseksi olen ajatellut, että jos talvella sen huoneen remontoisi tytön mieleiseksi ja antaisi hänen vaikuttaa sisustusvalintoihin. Mutta luulen,että hän vaan kaipaa seuraa/turvaa toisten läsnäolosta. Tyttö siis 10.
 
jos perheessä olisi viisi lasta, niin en todellakaan lähtisi ajatuksesta että jokaisella pitäisi olla oma huone. suunnilleen samanikäiset samaa sukupuolta olevat samaan huoneeseen ja sopimus siitä että kun toisella on omat kaverit kylässä niin annetaan se oma rauha ja se huone heidän käyttöön, mutta tässä tasapuolisuus, tai sitten joku muu nurkka talossa minne saa vieraansa kanssa vetäytyä. Meillä kaksi nuorinta asui samassa huoneessa tuonne jonnekin kakkosen eskari-ikään asti, vaikka toinen tyttö ja toinen poika ja hyvin meni.
 
Me nukutaan kaikki samassa huoneessa vielä tovi (lapset poika 2v9kk ja tyttö 1v3kk), lapsilla on leikkihuone jonne sitten aikanaan siirtyvät nukkumaan. Jos/kun jompi kumpi kaipaa omaa huonetta, tietokonehuone vapautuu sit hänelle.
 

Yhteistyössä