Onko Jyväskylässä mitään tota joulupuuta vastaavaa keräystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jkl

Vieras
Eli onko kellään tietoa, onko jyväskylässä mitään tuommoista keräystä mihin voisi lahjan ostaa jollekin tarvitsevalle lapselle?

Haluaisin jollekin pienelle tuottaa hyvää mieltä pienen paketin myötä :)

Jyväskylässä on tuo Joulupuu keräys

Jyväskylä + Tuhansien järvien Nkk Kauppakeskus Forum Jyväskylä 8.-21.12

Tästä osoitteesta http://www.jci.fi/fi/projektimme/joulupuu/toteuttavat+kamarit/
löytyy paikat ja ajat :flower:

Muutes, onko tuo Forum siinä kävelykadun varrella vai missä?
Minäkin haluaisin osallistua tuohon keräykseen mutta missään lähellä ei ole sitä. Jyväskylään ollaan menossa käymään ennen joulua, niin ajattelin että jos sitten siellä osallistuisin. En vaan tunne sitä kaupunkia juurikaan niin ei tuo paikka sano mitään :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Muutes, onko tuo Forum siinä kävelykadun varrella vai missä?
Minäkin haluaisin osallistua tuohon keräykseen mutta missään lähellä ei ole sitä. Jyväskylään ollaan menossa käymään ennen joulua, niin ajattelin että jos sitten siellä osallistuisin. En vaan tunne sitä kaupunkia juurikaan niin ei tuo paikka sano mitään :snotty:

Kauppakadulta pääsee paristakin ovesta Forumiin sisälle. Esim. siinä Mäkkäriä vastapäätä on sisäänkäynti :)
Myös Vapaudenkadulta pääsee sisään siitä missä on se uusi paikallisbussien "terminaali" ja missä on ne miljoona bussipysäkkiä :)

On foorum siellä kävelykadulla. Eikös se ole se rakennus missä myös anttila? Vai sekoitanko taas keskenään ne kaks paikkaa. Kuitenkin, joko anttilan talo tai se vastapäätä oleva missä on mm. Hennes. Kyllä huomaat ku keskustassa meet et missä on forum. Taidan itsekin käydä siellä, ku on kaupunkiin asiaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
On foorum siellä kävelykadulla. Eikös se ole se rakennus missä myös anttila? Vai sekoitanko taas keskenään ne kaks paikkaa. Kuitenkin, joko anttilan talo tai se vastapäätä oleva missä on mm. Hennes. Kyllä huomaat ku keskustassa meet et missä on forum. Taidan itsekin käydä siellä, ku on kaupunkiin asiaa :)

Se on just se anttilan talo.

Mitä järkeä tuossa on?viedä halpoja muodista pois olevia leluja toisille? ei sinne kukaan mitä kunnollista ja kallista vie, vai vieko? sellaista mitä omillennne ostatte? legoja, geomagneetteja ym?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä järkeä tuossa on?viedä halpoja muodista pois olevia leluja toisille? ei sinne kukaan mitä kunnollista ja kallista vie, vai vieko? sellaista mitä omillennne ostatte? legoja, geomagneetteja ym?

No mulla ainakin oli nimeomaan ajatus viedä joku legojuttu pikku pojalle ja tytölle esim. jotain ponkkareita ja pinnejä tai jotain vastaavaa pientä mistä ainakin omat olisivat innoissaan :)

Ei kaikki "kunnollinen" ole kallista, eikä kaikki kallis kunnollista ;)

Tuossa joulupuu-keräyksessä ei oteta vastaan käytettyä, uutta tai itsetehtyä pitää olla.

Tuonne joulupuu keräykseen viedään uusia tavaroita. Ja tietenkin ostan kivoja lahjoja, ei nyt 50e lahjoja voi antaa mutta enpä lapsillenikaan ostanut kuin yhdet muutaman kympin lahjat ja lisäksi molemmille kaks alle 10e lahjaa. Ja jos tarkoitit tuota ku kysyin tarttisko joku käytettyjä, niin hyväkuntoista ja vieläpä aika uutta mä antaisin pois, hyvänen aika sentään en romuja kenellekään antaisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:

Tuossa joulupuu-keräyksessä ei oteta vastaan käytettyä, uutta tai itsetehtyä pitää olla.

no mutta on uusiakin halpoja ja huonoja leluja olemassa.

On paljon sellaisiakin leluja, jotka eivät ole muodista pois vaan niiden suosio kestää vuosikymmenestä toiseen :hug: Eihän kaikissa paketeissa tarvitse olla ensitietokone tai Bratz-nukke :whistle:

Mä ajattelin viedä juuri samantyylistä, mitä omalle lapselle sekä kummi- ja sukulaislapsille olen ostanut, eli legoja ja muita kestäviä leluja. Niitä saa aika edullisestikin, legot maksaa alle kolme euroa/paketti alkaen, ja esim. hyvät värit ja piirustuslehtiö eivät maksa paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:

On paljon sellaisiakin leluja, jotka eivät ole muodista pois vaan niiden suosio kestää vuosikymmenestä toiseen :hug: Eihän kaikissa paketeissa tarvitse olla ensitietokone tai Bratz-nukke :whistle:

Mä ajattelin viedä juuri samantyylistä, mitä omalle lapselle sekä kummi- ja sukulaislapsille olen ostanut, eli legoja ja muita kestäviä leluja. Niitä saa aika edullisestikin, legot maksaa alle kolme euroa/paketti alkaen, ja esim. hyvät värit ja piirustuslehtiö eivät maksa paljon.

ok. Eli ihan hyviä lahjoja olette viemässä sinne. Luulin,e ttä ihmiset vie vaan jotain halpistavara

Hei muutes Jyväskylässä Joulupuu-keräykseen osallistujat:

Tulisitteko kertomaan vaikka tähän ketjuun, miten paljon siellä niitä lappuja oli ja oliko laidasta laitaan 0-16 vuotiaita tyttöjä ja poikia? Mä ajattelin tuohon keräykseen osallistua siellä kun mennään ensi viikonloppuna käymään, kun täällä lähellä ei ole missään koko keräystä.
Helpottaisi huomattavasti jos pystyisin ostamaan ja paketoimaan lahjat jo valmiiksi ennen tuota Jyväskylän reissua ja sitten vain veisin ne sinne puulle ja etsisin sopivat laput :)

ok. Eli ihan hyviä lahjoja olette viemässä sinne. Luulin,e ttä ihmiset vie vaan jotain halpistavara

Mä en ainakaan halua viedä mitään sellaista "romu"lelua, minkä tiedän jo valmiiksi että se hajoaa melkein heti. Tyyliin joku pikkuauto joita myydään esim. lähikaupan leluhyllyssä ja huoltoasemalla. Lahjan saajalle ehkä tulee sitten vain paha mieli kun ensin saa lahjan joka heti hajoaa. Mielummin yritän keksiä jonkun kestävämmän vaihtoehdon, koska sellaisiakin saa edullisesti.

Milloin sikssakkia olet tulossa? En ole ite vielä käyny mutta luultavasti alkuviikosta käyn kaupungilla. Toki siinä sit olis riski, että onki tullut ryntäys ja ne laput menny mistä sit kertoisin sulle..

Oon menossa ensi viikonloppuna. Onkohan niillä kaikki laput siinä heti keräyksen alussa kiinni puussa, vai lisätäänkö niitä joka päivä että "tarjonta" kestää monipuolisena? Mietin vaan että jos jossain isoissa kaupungeissa on vaikka tuhat lappua niin ei kai ne kaikki yhtäaikaa mahdu siihen puuhun :)

Juuri luin Suurjyväskylän lehdestä että paketteja tarvitaan 0-12 vuotiaille. Ja muuten käytettyjä leluja ottaa mielellään vastaan SPR tai niitä voi viedä myös joulupatakeräykseen. Googlettamalla löytyy keräysajat. Ja samalla pääsee kätevästi eroon myös vanhoista vaatteista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Yx:
Juuri luin Suurjyväskylän lehdestä että paketteja tarvitaan 0-12 vuotiaille.

Siis eikö Jyväskylän joulupuu -keräyksessä kerätä kuin alle 12-vuotiaille lahjoja?? Kun tuolla sivuilla lukee että 16-vuotiaat olis vanhimpia...

Jos noin on niin olipa hyvä että kerroit, kiitos :flower: Mä olin ajatellut ostaa paketin teinipojalle, kun heille kuulema tulee vähiten lahjoja.

Joku tuossa mainitsi et miten huonoja voi viedä tjtn. itse ajattelen näin et jos jotaki keräykseen lahjoittaa niin niin hyväkuntoista ja sellaista tavaraa jonkalaista itse tykkäisi saada jos olisi huonommassa jamassa elämä :) enkä tällä tarkoita et pitää hirmu kallista olla.

Yhteistyössä