Onko jotain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haittaa

Vieras
jos aloittaa laihdutuksen esim painonvartioiden pisteillä heti synnytyksestä toivuttuaan? Mikä olisi paras tapa saada paino alas? Kärsiikö imetys? Entä pitääkö imetyksen aikana välttää jotakin ruoka-aineita? Entä onko jotain ruoka-aineita mitkä olisi imetykselle eduksi?

Laihdutus heti synnytyksen jälkeen ei ole toivottavaa syystä että kun laihdut, elimistösi pukkaa ulos kaikennäköistä kuona-ainesta ja nuo samat ainekset päätyvät sitten maitoon myöskin. Imetys itsessään kyllä kuluttaa energiaa, joten jos et vastaavasti syö ylimääräistä ihan älyttömiä, laihdut kyllä.

Maidon tuloa lisäävät diureetit (nestettä poistavat) eli kotikalja/ykkösolut, tietyt teetyypit, ananas, mansikat, jne. Myös mantelit kuulunevat tähän ryhmään..? Ja tietysti samaan aikaan pitää muistaa juoda tosi paljon, vesi on erinomaisen hyvä eli paljon sitä.

Laihdutusta ei suositella imetyksen aikana.
Imetys itsessään kuluttaa todella paljon kaloreita ainakin ensimmäisten kuukausien jälkeen (kun ruokamäärä lisääntyy vauvalla).
Mulle tuli raskauden aikana yli 20 kiloa painoa lisää ja parin kuukauden jälkeen jäljellä oli enää kolme...
Synnytyksen jälkeen kannattaa sitten syödä terveellisesti ja reilusti, ettei se imetys kärsi. Jätät vain karkit ja pullat yms turhat makeat pois, niin kyllä se paino tippuu!!

Tutustu painonvartijoiden uusiin pisteisiin ja opuksiin.Painonvartijoilla voi laihduttaa myös imetyksen aikana, heillä uusi pistejärjestelmä nyt ja imettävälle äitille pisteet lasketaan omalla kaavallaan.Muutenkin pistejärjestelmä heillä uudistunut nyt, joten kaikille tulee oma henkilökohtainen pistemäärä oman painon, elämäntapojen ja imetyksen mukaan.Eli jos aiot alkaa painonvartijoilla laihduttamaan niin hankithan heiltä tiedot ja luettavaa etkä aloita ominpäin.Ihan vaan sen takia ettei maidon tulo kärsi.

Mä söin aivan järkyttäviä määriä sekä raskauden (+20kg) että imetyksen aikana ja kaikesta huolimatta puolessa vuodessa ihan luurangoksi. Täysimetys laihduttaa kyllä. Suorastaan liikaa.

seuraa ensin rauhassa synnytyksen jälkeen hyvä aikaa josko pelkkä imetys pitää huolen painonpudotuksesta. Koska jos imetys jo kuluttaa energiavarantojasi ja vielä laihduttaisit niin imetys on se mikä kärsii, kehosi ei pysty tuottamaan tarpeeksi maitoa. Mutta jos tuntuu ettei imetys ja liikunta pudota kiloja niin tuskinpa vähäisestä painonpudotuksesta (muutama kilo) on haittaa mutta kymmeniä kiloja en lähtis imetyksen aikana kuurilla poistamaan.

Samaa mieltä nimimerkin ""josko näin"" kanssa.

Mulla valkeni jälkitarkastuksen tienoilla, että en tule imettämällä entisiin mittoihin laihtumaan. Siihen asti kiloja karisi pikku hiljaa hieman. En kyllä asiaa ehtinyt juuri miettiäkään heti synnytyksen jälkeen. Nyt kun imetystä jo vähennellään, niin kiloja on alkanut hävitä hyvää vauhtia.

Painonvartijoiden ryhmään ei pääse ennen kuin vauva on 4 kk:n ikäinen. Ja sen jälkeenkin imettävillä on oma ohjelmansa (mm. syövät lisäpisteitä, suositaan maitotuotteita, katsotaan että oikeita rasvoja tulee riittävästi). Painoa saa pudota max. 0,5 kg viikossa.

Itse olen painonvartijoissa (vauva 5kk, imetän edelleen) ja minulle on ainakin toiminut loistavasti. Syön nyt paljon terveellisemmin ja enemmän aikaisemmin (maitokin on varmasti parempilaatuista). Ja paino putoaa kivasti ; )

Yhteistyössä