Onko jonkun saunan takana tilaa idiooteille vanhemmille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...meillä jo tontti täynnä lahdattuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse äitinä olisin kyllä ottanut tytön nukkumaan meille.
Oikeasti on järkyttävää että joku äiti kehtaa kieltäytyä ottamasta lapsensa humalaista kaveria yöksi. Mielumiin päästää teinipoikien matkaan...
Asiaa sen kummemmin kommentoimatta.

Poika oli tytön entinen poikaystävä. Juuri kuulin.

Ja teille prkleen jeesustelijoille:

Tekö soitatte joka ikinen kerta humalaisen nuoren nähdessänne poliisille ja sosiaaliviranomaisille???
Joka kerta kun näette nuoren pullo kourassa, teette siis tämän??? Koska juodessaanhan nuori humaltuu ja päätyy oksentelemaan jossain vaiheessa kokemattomuuttaan, monet ainakin.
Lopettakaa tuo tekopyhyys!!!!

Me olemme saaneet hyvän valistuksen alkoholista kotona, emme jyrkkiä kieltoja, vaan neuvoja, kuinka sitä pitää käyttää ja olla käyttämättä. Meistä kumpikaan ei ole päätynyt ojien pohjille oksentelemaan, ja aina olemme heränneet kotoa.

Jos joku vanhempi on niin TYHMÄ ja SINISILMÄINEN, ettei ymmärrä lapsensa kokeilevan samoja normaaleja asioita kuin kaikki muutkin ( eihän ne mdän lapset mutta naapurin kakarat... ), niin se on voi voi. Kärsiköön itse seuraukset. Harmittaa nuoren puolesta, ettei kotona opeteta elämän alkeita.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Tekö soitatte joka ikinen kerta humalaisen nuoren nähdessänne poliisille ja sosiaaliviranomaisille???
Joka kerta kun näette nuoren pullo kourassa, teette siis tämän??? Koska juodessaanhan nuori humaltuu ja päätyy oksentelemaan jossain vaiheessa kokemattomuuttaan, monet ainakin.

Me olemme saaneet hyvän valistuksen alkoholista kotona, emme jyrkkiä kieltoja, vaan neuvoja, kuinka sitä pitää käyttää ja olla käyttämättä. Meistä kumpikaan ei ole päätynyt ojien pohjille oksentelemaan, ja aina olemme heränneet kotoa.

Jos joku vanhempi on niin TYHMÄ ja SINISILMÄINEN, ettei ymmärrä lapsensa kokeilevan samoja normaaleja asioita kuin kaikki muutkin ( eihän ne mdän lapset mutta naapurin kakarat... ), niin se on voi voi. Kärsiköön itse seuraukset. Harmittaa nuoren puolesta, ettei kotona opeteta elämän alkeita.

Jos mun nuori tulis sanomaan että sen kaveri makaa jossain tajuttomassa tilassa, mulle olis yks ja sama mitä mun maineelle kävis. Ottasin kotiini ja sitte soittasin poliiseille ja kysyisin neuvoa, soittasin myös niille vanhemmille ja sanosin suorat sanat; jos kyseessä välinpitämättömät vanhemmat

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Itse äitinä olisin kyllä ottanut tytön nukkumaan meille.
Oikeasti on järkyttävää että joku äiti kehtaa kieltäytyä ottamasta lapsensa humalaista kaveria yöksi. Mielumiin päästää teinipoikien matkaan...
Asiaa sen kummemmin kommentoimatta.

Näinpä!

pullo kädessä on hieman eriasia kuin maassa oksenteleva tyttö..

jos lapsi on siinä kunnossa ettei pysty itsestään huolehtimaan, oli syy alkoholi tai mikä tahansa, niin sitä EI JÄTETÄ sinne ulos, vaan aikuinen on se joka ottaa vastuun ja jollain keinoin varmistaa sen lapsen turvallisuuden, ottamalla sit kotiin sen nukkumaan tai soittamalla poliisille.

ja pelkästään tytön kertoman perusteella et voi vanhempia tyrmätä..

.

jos alaikäinen lapsi on ympäripäissään eikä kykene yhtään huolehtimaan itsestään, kyse on vähän eri asiasta kuin siitä että lapsella on pullo kourassa.

ja jos se lapsi ei voi mennä kännissä kotiin koska saa turpaansa, siellä kotona ei ole kaikki hyvin. Jos taas kyse on siitä että lapsi kieltäytyy menemästä kotiin siksi että jäisi kiinni ryyppäämisestä vaikka seuraukset eivät olisi millään tavalla kyseenalaisia, siinä taas on kyse pelkästä vastuun pakoilusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Tuossa tapauksessa soitto poliisille ja sossuun olisi ollut ainoa oikea ratkaisu. Ja sitä kautta tieto vanhemmille.

niinpä.

Känniset teinit joilla kotiolot on ilmeisesti vähän mitä sattuu, kuuluu sinne sosiaaliviranomaisten hoiviin, ainakin avohuoltoon. Ei ne sossut mitään hirviöitä ole..
ja jos niitä epämääräisissä oloissa asuvia teinejä ottaa vaan kotiinsa selviämään silloin kun ovat liian huonossa kunnossa eivätkä siksi voi mennä kotiin, se asia ei ainakaan muutu mihinkään. sama kaava toistuu vaan viikosta ja vuodesta toiseen

Juuri näin, välittäminen on vastuuta.

Mistä ihmeestä sinä voit tietää mitä vanhemmat luulevat ja tietävät puhumatta sanaakaan heidän kanssa?

Itse olisin tehnyt seuraavaa. Soittanut vastustelusta huolimatta vanhemmille, koska nuori nyt voi tuossa tilassa sepitellä ihan mitä sattuu. Kuka sitä nyt ehdoin tahdoin humalassa kotiin tahtoo mennä jos se on kielletty.
Soiton aikana olisin kuulostellut miltä vanhemmat kuulostaa ja sitten loppujen lopuksi vienyt tytön kotiinsa. Jos olisi kuulostanut siltä että kotiin ei voi jostain syystä viedä olisin tempaissut tytön mukaani yöpymään meille.
En todellakaan anatnut minkään ex-pokakaverin matkaan.

Haluaisin äitinä myös, että minulle soitettaisiin jos tyttäreni olisi tuossa kunnossa vaikkka kuinka olisin sanonut että ei saa juoda.
Kuka nyt haluaisin oman lapsensa juovan tuon ikäisenä...
Aikuinen on aikuinen ja teini on teini, usein ihan lapsi ajatusmaailmaltaan.

Vielä palaan vastaamaan...
Ei, ei ollut pvoro tämä.
Mistäs te päähän saitte, että tyttö oli tiedottomassa tilassa? En ole kertaakaan sanonut niin.
Ja kiinnostuneille:
Tyttö meni yöksi entisen poikaystänsä luo ( tämä siis selvinpäin ja hänen vanhemmat selvinpäin kotona). Ex oli soittanut myös viimein tytön äidille, ja kertonut, ettei tarvitse ihmetellä kun tyttöä ei aamulla näy. Ilmeisesti he eivät olisi muutenkaan ihmetelleet...
No, ihan miten vaan, kaikki on siis hyvin, ja tyttö suunnittelee jo ensi viikonloppua, hieno keli ja kaikkea...

Teille jotka syyllistitte äitiäni; hän on ottanut AINA kaikki minun ja pikkusiskoni YSTÄVÄT kotiinsa, oli kunto mikä tahansa. Hänen koti on kuitenkin hänen koti, ei mikään överit vetäneiden selviytymisasema.
Ja kuten edellä kerroin, miksi olen joutunut itse aikoinaan sosiaalitoimen huostaan, vaikutti se ehkä äitini päätökseen olla soittamatta poliisille ( JOTKA AINA SOITTAVAT NÄMÄ SOSSUT PAIKALLE! ).
Kiitos, ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea on:
Mahtuuko äitisi sinne saunan taakse myös?

Siis lapsi makaa kadulla humalassa, aikusen kuuluu toimia.
Jos ei pysty huolehtimaan lapsesta eikä lapsi voi mennä kotiin, eikä ole toista selvää aikuista huolehtimaan niin silloin soitto poliisille.
Sanoi lapsi siihen mitä sanoi.

Jos tämä lapsi pelkäsi vanhempiaan tai kotona vielä pahempi kunto vanhemmilla tai mitä tahansa, mutta aikuisen kuuluu toimia.
Ja jokainen järkevä aikuinen osaa ohjata lapsen kotiinsa tai viranomaisille, koska monen päivän ryyppyputki lapsella viittaa pahaan oloon.

Se, että hän antoi humalaisen tytön nuorten poikien käsiin.
Jos luokkakavereita niin n.15-16 vuotiaat pojat ja heikossa kunnossa oleva tyttö.

Peesaan tätä ihan täysin! Todella vastuutonta toimintaa aloittajan äidiltä.
En edes mieti mitä tuollaisten nuorten miesten päähän voi tulla siinä tilanteessa.

Kuten sananlaskukin sanoo pata kattilaa soimaa, musta kylki molemmilla.

Yhteistyössä