O
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Entä jos se on kerta kaikkiaan ainut keino, jolla saadaan lapsi rauhoitettua. Ajattele, jos se vaikka heittelee tavaroita, tai on uhaksi ja vaaraksi sekä muille, että itselleen!
No joo, mutta ahdistavalta tuntuisi silti lietsoa oma lapsi paniikki-tilaan.
Itse asiassa on tutkittu, että se saa lapsen tuntemaan itsensä turvatuksi.
Ajatella, monet ongelmanuoret kääritään MATTOON ennen holdingin aloittamista.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ope:Jätkä, oletko ammatiltasi (erityis)opettaja?
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Tiskirätti, onko sinulla minkäänlaista kokemusta esim käytöshäiriöisistä lapsista? =)
Oma poikani ei oo mikään helppo (epäillään adhd:ta). Mutta ei mulla muuten oo kokemuksia.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:että on oikeasti tuollaisia lapsia. :ashamed: Mutta en mä kuitenkaan ole vakuuttunut tuon holdingin turvaa antavasta vaikutuksesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Ei tuota holdingia pidäkään käyttää jos ei itse pysty olemaan täysin tyynenä ja rauhallisena. Se on äärikeino ja silloin kun sitä käytetään on oikeesti tosi kyseessä? Joku tuolla aiemmin kysyi että kuinka moni äiti oikeesti pystyy olemaan rauhallinen siinä vaiheessa kun lapsi sen raivarin saa. Mä itte näen tuon holdingin niin äärikeinona että siinä vaiheessa on oikeesti tosi kyseessä. Ei siinä vaiheessa enää todellakaan itselle tule mieleenkään hermostua tai huutaa toiselle että "Lopeta!" vaan siinä vaiheessa ollaan niin pitkällä että toiminta on vaan kertakaikkiaan saatava loppumaan. Siinä vaiheessa kun se lapsi hakkaa päätään kaikella voimalla lattiaan, on jo aikamoinen hätä ja silloin täytyy aikuisen pystyä pysymään rauhallisena jotta pystyy lapselle avun antamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja yippie:Miten muuten puuttuisisit kyseiseen tilanteeseen?Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Tiskirätti, onko sinulla minkäänlaista kokemusta esim käytöshäiriöisistä lapsista? =)
Oma poikani ei oo mikään helppo (epäillään adhd:ta). Mutta ei mulla muuten oo kokemuksia.
Lapsi voi ihan oikeasti satuttaa itseään.. esim. raivoissaan hakkaa päätän lattiaan, seinään tai hakkaa itseään lelulla ym. Säkö ihan tosissaan sanot ettet puuttuis asiaan?![]()
NO TOTTAKAI MÄ PUUTTUISIN, en oo missään sanonut etten puuttuisi, mutta en todellakaan käyttäisi holdingia!
onko sulla valmiina seinät ja lattia topattu huone sille vai?
No tietenkin on![]()
Kyllä meillä on aina tehonnut tuon esikoisen kanssa (joka joo, kyllä lyö itseään joskus, heittelee tavaroita tms) ihan tiukka komennus mennä pihalle riehumaan. Yleensä mene sitten perässä halailemaan, kun kuulen, että toinen on rauhaantunut.
Näitä metodeja ei aina käytetä raivokohtauksiin, vaan ihan psykologisena alistamiskeinona. Lastenkotien ja vastaavien "hoitolaitosten" arki ei kestä päivänvaloa.
Tuon totta ettei lastenkotien arki kestä päivän valoa. Tiedän sen sillä kun olen joskus asunut 9vuotta lastenkodissa, siellä oli tapana pitää kiinni jos lapsi/asukas riehui. Minuakin muutaman kerran pidettiin kiinni. Yks istui selän päällä ja toinen jalkojen päällä. Muutenkin lastenkodeissa on välillä aikamoinen meno.Näitä metodeja ei aina käytetä raivokohtauksiin, vaan ihan psykologisena alistamiskeinona. Lastenkotien ja vastaavien "hoitolaitosten" arki ei kestä päivänvaloa.
Tuon totta ettei lastenkotien arki kestä päivän valoa. Tiedän sen sillä kun olen joskus asunut 9vuotta lastenkodissa, siellä oli tapana pitää kiinni jos lapsi/asukas riehui. Minuakin muutaman kerran pidettiin kiinni. Yks istui selän päällä ja toinen jalkojen päällä. Muutenkin lastenkodeissa on välillä aikamoinen meno.
Jos aikuinen riehuu pahasti niin voi soittaa poliisin hakemaan.Hassua että jos aviopuolisio soveltaa tuota toiseen aviopuolisoon, niin silloin kyseessä on tilastoitava perheväkivalta.
Entä jos poliisi on yli tunnin matkan päässä.Jos aikuinen riehuu pahasti niin voi soittaa poliisin hakemaan.
Siinä vaiheessa kun ollaan psyk osastolla, tai lastensuojelulaitoksessa, niin varmaan on pakko käyttää metodina, että henkilökunta ei vaarannu, eikä hullu ota vahingossa henkeä itseltään, mutta verrattavissa lepositeisiin. Eli mielisairaalassa ovat ok, mutta ei lasten kasvatuksessa kotona. Holdingi on vapaudenriistoa, väkivaltaa ja alistamista vanhemman tahtoon ilman oikeutta koskemattomuuteen negatiivisessa mielessä.
Siis tuo kun raivoava lapsi pakotetaan syliin, ja sitä pidetään kiinni niin kauan että rauhoittuu?
Mun mielestä se on ihan kauheaa, alistamista ja jopa jotenkin väkivaltaista.
Mua ainakin ahdistaisi jos joku puolet isompi tulisi pitämään kiinni, enkä pääsisi pois. Saisin varmasti itselleni lietsottua siinä tilanteessa kauheaan paniikkitilan.
Tuli vaan tuosta toisesta ketjusta mieleen.