onko jonkun lapselle tehty peittohoitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiska silmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laiska silmä

Vieras
Kyselisin onko täällä jonkun lapselle tehty peittohoitoa? Meillä lapsella on kolobooma silmässä ja eilen todettiin "laiska silmä" siinä. Aloitettiin peittohoito.Näkö on kyllä yllättävän hyvä siinä, mutta silti aloitettiin että näkö paranisi. Millaisia kokemuksia siitä teillä on? Kauanko jouduitte hoitoa jatkamaan.
Meillä ei ole lapsella silmälaseja ku näkö on kuitenkin niin hyvä ettei tarvii.

Meidän kahdelle lapselle on tehty peittohoito silmälasien kanssa. Kummallakin laiskassa silmässä oli selvästi huonompi näkö kuin vahvemmassa silmässä. Peittohoito alkoi toisella 3-vuotiaana ja toisella 4-vuotiaana ja kummallakin se jatkui kouluikään asti. Laseja molemmat joutuvat käyttämään edelleen, toinen on jo 20-vuotias, toinen 11.

Myös mun pojalla oli pienempänä peittohoitoa toisessa silmässä silmän laiskuuden vuoksi. Se aloitettiin n. 2-vuotiaana, jolloin ei ollut vielä silmälaseja. 3-vuotiaana sai lasit ja niiden kanssa jatkettiin peittohoitoa vielä vuoden. Edelleen käydään säännöllisesti silmälääkärillä, mutta peittohoitoon ei ole enää tarvetta. Silmälasit ovat edelleen käytössä. Hänelle ainakin peittohoito oli hyödyksi.

Pidä tarkkaan huoli että silmä pysyy peitettynä. Kun itselläni oli lasien kanssa niin äiti huusi jatkuvasti että NYT LOPPU SE LASIEN YLI KURKKIMINEN. Julmalta se silloin tuntui mutta olen ikuisesti kiitollinen tiukkuudesta, enää ei ole laseille tarvetta.

Mun pojalla oli peittohoito monta vuotta (5-6 muistaakseni) päivittäin muutama tunti kerrallaan.
Ei ollut hyötyä.

Silmä piti leikata ja kiristaa "löysiä" silmän liikuttajalihaksia.
Nyt silmä on ok :)

Yhteistyössä