Onko jollakin asunto myynniss täällä, joka ei käy kaupaksi ja ei ole varaa laskea pyyntihintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntokauppoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mies on tienannut yli 100.000 vuodessa niin miksei teillä ole mitään säästössä ja miksi oi miksi olette maksaneet pelkkiä korkoja ekat vuodet?!
Ja miksi ihmeessä mies on alkamassa yrittäjäksi eikä nosta ansiosidonnaista mikä noilla tuloilla olisi jos sen verran suuri, että lainanlyhennyksistä selviäisitte?

Ja miksi oi miksi olette ottaneet kulutusluottoa/pikavippejä jos rahat ei edellisiinkään lainoihin riitä? Jos tulot laskee, pitää elintasoakin laskea eikä jatkaa samaan (jo valmiiksi ylimitoitettuun) malliin.

Mun mielestä on erittäin kallista asua PK-seudulla. Mutta pakko se on asua jossakin.
Mieheni tienasi ihan hyvin yli 100 000e vuodessa, joten silloin asunto ei mielestäni ollut liian kallis meille. Mitkäs numerot mun laskelmassa on muka täsmää?

Miten voi säästää, jos ei ole edes tarpeeksi tuloja elämiseen tuossa asunnossa? Ollaan mekin säästetty kunnolla, mutta kuten sanottu, ne rahat on mennyt. Typerää tehdä oletuksia tällä palstalla ilman mitään tietoja.

Olette saaneet juuri sitä mitä leväperäisellä taloudenhoidolla ansaitsee.
Kyllä 5000e+/kk käteen tuloista paritonnia pystyisi helposti käyttämään lainaan.

Mitähän APn mies on tehnyt työkseen? Tulot tuota luokkaa mutta ei osata omaa taloutta hoitaa? Ilmeisesti hyväpalkkainen työ jossa ei ole tarvittu suunnitelmallisuutta.

Jos mies on tienannut yli 100.000 vuodessa niin miksei teillä ole mitään säästössä ja miksi oi miksi olette maksaneet pelkkiä korkoja ekat vuodet?!
Ja miksi ihmeessä mies on alkamassa yrittäjäksi eikä nosta ansiosidonnaista mikä noilla tuloilla olisi jos sen verran suuri, että lainanlyhennyksistä selviäisitte?

Ja miksi oi miksi olette ottaneet kulutusluottoa/pikavippejä jos rahat ei edellisiinkään lainoihin riitä? Jos tulot laskee, pitää elintasoakin laskea eikä jatkaa samaan (jo valmiiksi ylimitoitettuun) malliin.

Olen jo kertonut, että meillä on ollut säästöjä ja mitä niille kävi aikaisemmin.
Ekat vuodet maksoimme vain korkoja, koska itse olin äitiys/hoitovapaalla. Tämä on aika normaali käytäntö tietääkseni. Mies ei ole alkamassa yrittäjäksi, vaan on jo.
Ikävä kyllä mies tykkää tehdä töitä, eikä halua olla työtön. Ei olisi taloushuolia, jos mies suostuisi olemaan työtön.

Mehän juuri yritämme laskea elintasoa, mutta vaikeaa, kun ei pääse siitä kalleimmasta asiasta eroon. Miksi siis kerrot, että elintasoa pitää laskea: mitäs tämä asunnon myynti oikein on?

Olette saaneet juuri sitä mitä leväperäisellä taloudenhoidolla ansaitsee.
Kyllä 5000e+/kk käteen tuloista paritonnia pystyisi helposti käyttämään lainaan.

Ei me tienata 5000e+/kk nyt. Mistä tuon summan repäisit? Jos bruttopalkka olisikin 5000e/kk, siitä jää käteen noin 3000e nettona. Asumismenot eivät saisi olla kuin 40% nettotuloista, joten ei edes tuolla palkalla maksella paria tonnia asuntolainaa.

Vaikka sä olit vanhempainvapaalla, niin miehesi tienasi yli 100 000 ja lainan olis voinut lyhentää jopa nopeammin kuin suunnitelma. Esimerkkinä mieheni tienaa 1900 käteen ja minä sain 1100 opintorahaa viimeiset 2,5v. Lainaa maksettiin 1100euroa koko ajan. Teidän taloutenne on kuralla täysin omasta syystänne. Noilla tuloilla olisitte voineet lyhentää helposti 80 000 euroa viidessä vuodessa

Olen jo kertonut, että meillä on ollut säästöjä ja mitä niille kävi aikaisemmin.
Ekat vuodet maksoimme vain korkoja, koska itse olin äitiys/hoitovapaalla. Tämä on aika normaali käytäntö tietääkseni. Mies ei ole alkamassa yrittäjäksi, vaan on jo.
Ikävä kyllä mies tykkää tehdä töitä, eikä halua olla työtön. Ei olisi taloushuolia, jos mies suostuisi olemaan työtön.

Mehän juuri yritämme laskea elintasoa, mutta vaikeaa, kun ei pääse siitä kalleimmasta asiasta eroon. Miksi siis kerrot, että elintasoa pitää laskea: mitäs tämä asunnon myynti oikein on?

Teidän säästöt meni veroihin juu mutta sen jälkeen maksoitte pelkkiä korkoja vaikka miehesi tulot ovat sanojesi mukaan olleet yli 100.000 ja silti ei ole säästöjä?! Mihin ne rahat siis on menneet kun ei asuntolainaan?
Ei, mä en tiedä ketään joka ois maksanut pelkkiä korkoja äitiysloman ajan. Silloinhan tulot toki tippuu mutta ei niin paljon kuin hoitovapaalla. Ja jos miehen tulot on lähes kymppitonnin kuussa niin kai sillä vaimon pienenevät tulotkin kompensoi ja maksaa sitä asuntolainaa normaalisti.

En ymmärrä miten noilla tuloilla saa itsensä noin pahaan tilanteeseen.

Mitkä teidän nettotulot on nyt?

Ei me tienata 5000e+/kk nyt. Mistä tuon summan repäisit? Jos bruttopalkka olisikin 5000e/kk, siitä jää käteen noin 3000e nettona. Asumismenot eivät saisi olla kuin 40% nettotuloista, joten ei edes tuolla palkalla maksella paria tonnia asuntolainaa.

Tienasitte aikaisemmin nettona 5000e+kk ja silti ette lyhentäneet lainaa, harvinaisen typerää.
Oma laina on mitoitettu että siitä selviäisi työttömänäkin, tosin olen maksanut sitä nopeammin pois.

Kolmio tuolla neliöhinnalla tarkoittaa että sijainnin luulisi olevan hyvä, joten laittakaa molemmat autot pois. Jostain pitää oikeasti tinkiä kun on noin pahasti asiansa sössinyt.

[QUOTE="...";30540226]Olisiko mahdollista neuvotella edullisempaa lainaa? Korot ovat aika alhaalla nyt.[/QUOTE]
Huono tilanne neuvotteluille. Tuloton yrittäjä ei voi saada lainaa yli asunnon arvon. Alunperinkin neuvottelutilanne on ollut heikko, sillä pankki on sanellut ehdot. Joko lainaa ei ole saanut kuin yhdestä pankista tai pankkien kilpailuttamista ei ole tehty.

Nyt mä ymmärrän miten ap ja miehensä ovat sössineet asiansa... 260 000 euroa asuntolainaa ja 100 000e vuodessa pelkät miehen tulot eli vajaa 8500e / kk bruttona. Siitä -verot niin pitäs jäädä kyl kiva siivu käteen ja silti ei ole varaa maksaa kuin pelkkiä korkoja. Eli ei osata budjetoida elämistä...

ja mitä tuohon työttömänä / yrittäjänä olemiseen tulee niin itse juuri sanoit että mieheni yritys ei vielä tuota -> ei tuloja. Miksi hän ei mene vaikka siivoamaan tms jotta saisi rahaa ? Ilmeisesti ei ole kovin matalatasoinen koulutus kun on 6 numeroisia summia vuodessa tienannut niin luulis saavan vähän parempaakin työtä...

sitä saa mitä tilaa...

[QUOTE="...";30540226]Olisiko mahdollista neuvotella edullisempaa lainaa? Korot ovat aika alhaalla nyt.[/QUOTE]

Ap:lla oli kiinteä korko. Sitä ei voi vaihtaa/maksaa etukäteen pois ilman kuluja. Kiinteä korko sitoo lainanottajaa todella paljon.

Jos yksi vaihtoehto on myydä tappiolla ja jäisi lainaa vielä maksettavaksi, niin tuskin sakko kiinteäkorkoisen lainan lopettamisesta on samaa luokkaa. Siis jos pankin vaihto olisi edes mahdollista, tai vaihtaa korko nykyisessä pankissa.

Meillä on asunto myynnissä, kun olemme tehneet ehdollisen tarjouksen uudesta asunnosta. Ehtona on oman asunnon myyminen. Ei ole ollut kovin paljon kiinnostuneita, mutta toisaalta meillä ei ole sinänsä mitään hätää, kun uusi asunto vain jää ostamatta, jos tämä ei mene kaupaksi.

Ehkä olemme rahanahneita, mutta meillä lapsi meni hoitoon viikon alle 1-vuotiaana, kun oli pidetty kaikki mahdolliset vanhempainvapaat ja pitämättömät kesälomat. En halunnut jäädä hoitovapaalle, koska halusin lyhentää asuntolainaa. Lyhensin lainaa koko äitiysloman ajan. Hoitovapaalla se ei olisi ollut mahdollista. Haluan säästää lyhennysvapaat todelliseen tarpeeseen eli työttömyyteen tai sairastumiseen.

Yhteistyössä