Voih, ei meidän asunto mene kaupaksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me käytiin Pirkkalassa katsomassa rivaria joka oli kuvissa hyvä mutta todellisuudessa huono:

n 200 000 oli tajuttomasti liikaa koska:

-Omistajat olivat rempanneet asuntoa mutta aika "extremisti", ei siis suuren yleisön makuun vaan heidän omaan makuun. Oli hieman outoja ratkaisuja.
-Näytössä oli melkein koko yläkerta "pakattuna" eli muuttolaatikoita, pussukoita, jätesäkkejä ym ym en saanut oikeen hyvää kuvaa
-Naapurit liian "liki", kuulemma kaikki tuntee hyvin toisensa ym. Moni oli pihalla istuskelemassa. Tuli mieleen ettei yksityisyyttä ole.
-Pieni piha oli huonosti hoidettu

Noista syistä oli munmielestä täysin ylihinnoiteltu. Ei oo aina sijainnista, kunnosta ja neliöistä kiinni.

Pyyntihinta oli vajaa 200.000 ja sitä laskettiin jo 7.000 eurolla. Ostajaehdokas siitä pudotti vielä 15.000. Eli mistään puolen miljoonan asunnosta ei ole kyse.

Ette te saa asunnosta pyytämäänne hintaa tällaisessa markkinatilanteessa. Nyt on ostajan, ei myyjän markkinat. Tyhmiä olitte, kun ette myyneet tarjouksen tehneelle.

Ja ihan työn puolesta olen paljon asuntokauppojen kanssa tekemisissä...

No hei aika rankkaa tekstiä ku ette oo ees nähny kämppää :D eiköhän sinne tuu lisää tarjouksia.. Kauan on ollut siis myynnissä?

No ekassa tekstissä lukee, että 5kk. Se on pitkä aika.

Todennäköisesti jos tarjouksen tekijä ei ole vielä saanut asuntoa tekee ehkäpä vielä huonomman tarjouksen, jos esim. välittäjä ottaa uudemman kerran yhteyttä. Näin mä tekisin :D

Meillä oli yli puoli vuotta myynnissä omakotitalo,jossa oli tiedossa paljon remonttia. Sijainti todella hyvä (lähellä kaupunkia,isolla tontilla 1,5 ha). Hintaa reippaasti alle sata tonnia,mutta remontin tarve pelotti ostajat pois :/ Hirveästi kävi näytöissä porukkaa,kun kuvittelivat saavansa HYVÄN asunnon tuolla alle sadalla tonnilla hyvältä paikalta :D Naapuritalot (hyvässä kunnossa) myynnissä yli 200 000 e ja pienellä 2000-2500 neliön -tontilla.
Meillä oli se iso tontti tuossa iso etu,mutta kaupaksi ei silti mennyt.

Lopulta luovutin ja aloin miettiä muita vaihtoehtoja. Ja keksin että lohkaistaan hehtaari pois tuosta,ja myydään se hehtaarin tontti rakennustontiksi. Heti meni kaupaksi hyvällä hinnalla!!

Nyt meillä on nykyisen asuntomme lisäksi tuo remontti-talo,joka on annettu edullisesti vuokralle (talon laina maksettu 15 vuoden päästä,jolloin alkaa jäämään siitä tulojakin).

Toki pieni remppa tehtiin ennen kuin annettiin vuokralle.
Meillä oli pakkotilanne kun olin raskaana eikä haluttu vauvan kanssa asua noin vaatimattomassa talossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;25070078:
Miksei AP voi laittaa linkkiä asuntoon?
Voitaisi nähdä asunnon sijainti, kunto ja muut hintaan vaikuttavat seikat... : /

Ei kannata laittaa. Mä ainakin varmuuden vuoksi googletan ne asunnot, joista olen ollut tosissaan kiinnostunut, ja jos löytäisin aiheesta tällaisen keskustelun, niin en tiedä lisäisikö se nyt sitten kauheasti niitä ostohaluja. Tuskinpa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="Minni";25072356]Aivan järkyttävä hinta kun katsoo asuntoa sisältä esim kaappeja, ja sijainti etenkin. Tampereella saa tuohon hintaan jo neliön.[/QUOTE]

Niin on! Todella kallis sijaintiin ja asunnon tasoon nähden. Voisi hyvin tiputtaa 30t hinnasta pois...

Toi Vesilahden neliö on varmaan siksi noinkin kallis, koska sijaitsee järven rannalla. Siitä kai monet ovat valmiita maksamaan. Kuntohan on luokiteltu vain tyydyttäväksi, mikä näkyy kuvissa. Mietin myös, mahtuuko tuohon olohuoneeseen mitään. Näyttää tosi kapealta.

-Omistajat olivat rempanneet asuntoa mutta aika "extremisti", ei siis suuren yleisön makuun vaan heidän omaan makuun. Oli hieman outoja ratkaisuja.
.

Mielestäni asunnon ostajien kuuluukin rempata kotinsa omaan makuunsa, eikä suuren yleisön makuun. Silti se suurenkin yleisön maku vaihtelee niin paljon. Valkoinen, neutraali keittiö miellyttää ehkö joitain mutta itse vetäisin sen samantien matalaksi.

Tuntuu muutenkin hassulta, että miten monet tuntuu hakevan juurikin valmiiksi remontoitua asuntoa. Eihän se ikinä ole silloin unelmien asunto, vaan useisiin ratkaisuihin "tyydytään". Me etsimme ensisijaisesti rumaa ja vanhanaikaista asuntoa; pintaremontin, kylppärin ja keittiön tekee loppujen lopuksi aika nopeasti.

[QUOTE="jep";25072519]Toi Vesilahden neliö on varmaan siksi noinkin kallis, koska sijaitsee järven rannalla. Siitä kai monet ovat valmiita maksamaan. Kuntohan on luokiteltu vain tyydyttäväksi, mikä näkyy kuvissa. Mietin myös, mahtuuko tuohon olohuoneeseen mitään. Näyttää tosi kapealta.[/QUOTE]

Se ei silti riitä mielestäni! Vesilahti ei ole edes kovin lähellä Tamperetta, josta tuollaisen asunnon saisi helposti samaan hintaan.

[QUOTE="sara";25072533]Mielestäni asunnon ostajien kuuluukin rempata kotinsa omaan makuunsa, eikä suuren yleisön makuun. Silti se suurenkin yleisön maku vaihtelee niin paljon. Valkoinen, neutraali keittiö miellyttää ehkö joitain mutta itse vetäisin sen samantien matalaksi.

Tuntuu muutenkin hassulta, että miten monet tuntuu hakevan juurikin valmiiksi remontoitua asuntoa. Eihän se ikinä ole silloin unelmien asunto, vaan useisiin ratkaisuihin "tyydytään". Me etsimme ensisijaisesti rumaa ja vanhanaikaista asuntoa; pintaremontin, kylppärin ja keittiön tekee loppujen lopuksi aika nopeasti.[/QUOTE]

Tässä on kuitenkin se ongelma, että jos nykyiset omistajat ovat vastikään remontoineet asunnon itsensä näköiseksi, se saattaa näkyä myös hinnassa. Usein alkuperäisessä kunnossa oleva asunto olisi helpompaa remontoida näköisekseen, silti nämä omituisesti remontoidut ovat ap-kuntoisia kalliimpia. Joskus remonteissa on myös tehty peruuttamattomia tai vaikeasti korjattavassi olevia ratkaisuja, kuten purettu tulisijat pois vanhasta talosta, viritelty ihmeellisiä lisäsiipiä jne.

Oon kyllä samaa mieltä siitä, että totta kai omistajan kannattaa miettiä mitä itse haluaa, koska varmasti kaikkia miellyttäviä ratkaisuja ei ole olemassakaan. Mekin ollaan katseltu lähinnä remonttia kaipaavia paikkoja, koska valmiiksi remontoiduissa ei koskaan vain osu maut yksiin. Valmiiksi remontoiduillekin, usein neutraaleille asunnoille on kuitenkin ostajansa, eikä siinäkään mitään väärää ole.

Meillä meni heti kaupaks, kun vaihdettiin välittäjää. Mun kaveri meni kattoon kuinka toi eka esittelee, ja se sano, et ihan typerä esittelijä, puhu puhelimessa, sähläs koko ajan jne..no saatiin vielä enemmän, kun ajateltiin, kun laitettiin kunnon hinta ja toinen välittäjä.

niin nätti kämppä, mut kaipais houkutusta..nättejä värejä..kivoja pyyhkeitä ja erilaista kalustusta...lainakalusteita?? saako sellasia jostain? aika fliisut noi kuvat. Meidän eka välittäjä teetti tosi huonot kuvat...huonoista kulmista jne...

[QUOTE="vieras";25072683]Meillä meni heti kaupaks, kun vaihdettiin välittäjää. Mun kaveri meni kattoon kuinka toi eka esittelee, ja se sano, et ihan typerä esittelijä, puhu puhelimessa, sähläs koko ajan jne..no saatiin vielä enemmän, kun ajateltiin, kun laitettiin kunnon hinta ja toinen välittäjä.[/QUOTE]

Tätä mieltä mäkin olen, että vaihtakaa välittäjää. Jotkut ei välitä myydä vähääkään vanhempia asuntoja.

Yksi välittäjä ihan potkas terassin lauteita ja sanoi, että onhan nämä vanhat talot nyt tällaisia vähän toisarvoisia (kyseessä oli siis -83 vuoden talo) ja noi terassilauteet olivat ihan hyviä joskin ehkä se maalipinta hieman kupristunut. Jokatapauksessa kyllä tuo välittäjä korkkareinaan antoi kuvan, että tää nyt on vaan tällainen lahopesä tjms eikä tuonut intressejä ostamiseen. Ei siis ollut kuitenkaan mitään suurempaa vikaa talossa.

me myyntiin meidän rivari kesän alussa. toisessa näytössä meni. Hinta heti kohdilleen ja siisteys asunnossa kaiken a ja o. Sisustuksella ei ole merkitysä, jos kämppä on muuten epäsiisti

Meillä kesti oman rivarimme myynti 9 KUUKAUTTA! vaihdoimme välissä välittäjää, täältä kävin tuhannet kerrat kysymässä apua ja sain erittäin hyviä pieniä vinkkejä, sisustukseen, kuvien ottoon ja hintaankin liittyen.

Lopulta jouduimme myymään asuntomme 7.000 e alemmalla hinnalla ja rahaa kului kun teimme vähän remonttia ja sisustimme, mutta loppujen lopuksi kaikki oli vaivan arvoista!

Yhteistyössä