Onko jollain..

  • Viestiketjun aloittaja "Tossavainen"
  • Ensimmäinen viesti
..
Ei löytynyt sieltä, oletin saavani reseptin sieltä enkä kirjoittanut sitä ylös kaverin luona joka on jo ehtinyt heittää lehden pois niin ajattelin jos jollain olis! Pitää lähteä kirjastoon joku päivä, vanhoja lehtiä ei nimittäin voi ostaa kaupasta..
 
sivusta
[QUOTE="Maiju";25423716]Mulla on vaan en anna sitä ohjetta ku oon itse maksanut lehdestä. Osta itse omasi. Ja kuulostaa ihan hirveältä tuo ruoka...hyi saatana.[/QUOTE]

Sä sitten vaikutat ihanalta, lempeältä, auttavaiselta ja kaikinpuolin mukavalta ihmiseltä. :)
 
"Joo"
Olkoon tämä mun päivän hyvä työ =)

3 dl vihreitä linssejä
1 prk (400g) kookosmaitoa
1 pun paprika
1 sipuli 1 chili
1/2 dl ruokaöljyä
3 rkl tomaattipyreetä
2 tl kaardemummaa
1 rkl garam masalaa tai carrya
1 tl suolaa
5 dl appelsiinimehua
tuoretta korianteria

1. Halkaise paprika. poista siemenet ja leikkaa reiluiksi paloiksi. Kuori ja hienonna sipuli. viipaloi chili.
2. Kuumenna öljy padassa. Kypsennä paprikaa, sipulia ja chiliä muutama minuutti. Lisäätomaattipyree, kaardemumma, garam masala tai carry ja suola. Hauduta miedolla lämmöllä muutama minuutti.
3. Lisää linssit, kookosmaito sekä mehu ja sekoita. Hauduta pataa 200-asteisessa uunissa kannen alla 50-60 min. Tarkista maku. Lisää tarv. suolaa ja tilkka vettä. Viimeistele reilulla nipulla korianteria.

Sorry kirjotusvirhet, en jaksa tarkistella :)
 

Yhteistyössä