Onko joku tehnyt pipoa 7 veljestä langasta?

Mietin, että tuleekohan liian ohut jos tekee yhdellä langalla. Tilasin kaks kerää, että sais kyllä tehtyä kahdellakin langalla.

Itte ajattelin tehdä pipon, mutta ei ole ohjetta. Olisko kenelläkään hyvää ohjetta melko tavalliseen pipoon tai olisko tiedossa mistä lehdestä sellaasen vois löytyä?

Montakin. Tosin mä laitan noihin pipoihin vuoren fleecestä, varsinkin toi esikoinen on sellanen herkkä hipi että kaikki villaset tuntuu "karpeelta" eikä suostu pitämään esim villapipoa pelkästään, pitää olla vuori jostain muusta tai kypärämyssy välissä.

Yskinkertaisella langalla tulee kyllä aika ohut.
Ohjetta en osaa antaa, itse teen aina mututuntumalla. Resorineule reunaan, sitten sopivan matkaa suoraa ja säde kavennus on varmin kavennus saada järkevän näköistä jälkeä aikaiseksi.

Montakin. Tosin mä laitan noihin pipoihin vuoren fleecestä, varsinkin toi esikoinen on sellanen herkkä hipi että kaikki villaset tuntuu "karpeelta" eikä suostu pitämään esim villapipoa pelkästään, pitää olla vuori jostain muusta tai kypärämyssy välissä.

Yskinkertaisella langalla tulee kyllä aika ohut.
Ohjetta en osaa antaa, itse teen aina mututuntumalla. Resorineule reunaan, sitten sopivan matkaa suoraa ja säde kavennus on varmin kavennus saada järkevän näköistä jälkeä aikaiseksi.
Niin vuori vois kyllä olla aivan hyvä kovia pakkasia ja viimoja ajatellen.

"maisa"
novitan sivuilla voit hakea kaikkia neuleohjeita 7 veljestä langalle, on aika kivoja myssyjä ja hattuja. ota numeroa pienemmät puikot (3) niin tulee vähän piukempaa ja lämpimämpää. lankana ihan miellyttävä ainakin aikuiselle, ei sinänsä tartte vuoria.

onnistuu hyvin! tein kummitytölle hiippamallilla lakin, vuoreksi ohutta fleeceä ja tuulikangasta. sisäosasta tein päänmallisen joten hiippa osa oli pelkästään kuottua. tykkäs kovasti=) isoveli, seki novitan lanka vois olla kiva pipossa.

Tämmöset tekasin kun halusin jotain vaan kokeilla!
Penskat tykkää ja sehä se tärkeintä!

Joku fleecevuori ois kyllä hyvä, niin tarkenis vähän pidempään.
ja 7 veljestä käytetty, iha yksinkertasella langalla.

Tää viel löyty, aikasempi pipon tekele :whistle:

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Hei!
Löytyykö kenelläkään tietoa, mistä löytäisin 7 veljestä vaaleanpunaista ja vaaleansinistä lankaa? Eli vauvan vaaleanpunaista ja -sinistä. Tarvitsen sitä muutaman kilon kumpaakin, mutta muutamat kerätkin huomioidaan!!!! :) wim@wippies.fi

[QUOTE="vieras";22812669]Hei!
Löytyykö kenelläkään tietoa, mistä löytäisin 7 veljestä vaaleanpunaista ja vaaleansinistä lankaa? Eli vauvan vaaleanpunaista ja -sinistä. Tarvitsen sitä muutaman kilon kumpaakin, mutta muutamat kerätkin huomioidaan!!!! :) wim@wippies.fi[/QUOTE]

Novitan sivuille mars....
Ja aiheeseen. Ei tule liian ohut jos neulot seiska veikasta....

"näin meillä"
Olen tehnyt useammankin kuopukselleni. Viimeisimmässä pystyraidat ja se tosi lämmin, malkein kuin kaksinketainen. Ja pienemmillehän voi aina laittaa alle kypärämyssyyn.

Pinkkilover
Vaaleanpunaista 7 veljestä ei ole tällä hetkellä olemassakaan, mutta jossain city marketeissa on vielä jäljellä Ilona/vaaleanpunaista ja vaaleansinistä. Itse juuri ostin Vantaan Jumbon citymarketista 10 kerää vaaleanpunaista.

Kutiava äiti
Olen kutonut kaikki kaulurit ja pipot Novitan Rose Mohair langasta. kaksinkerteisella tai kolminkertaisella langalla. Ei kutia ja tosi kaunis pinta tulee, eikä tule kylmä. Eli kaikki kutiavat ostamaan rose mohairia :)

Yhteistyössä