Onko joku oikeesti juonu raskaana ollessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järki tallessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järki tallessa

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, onko joku oikeesti juonu raskaana ollessaan. Enkä ymmärrä sitäkään, miten vois olla tietämättään raskaana. Toisen ketjun ap sano juoneensa n.4 kertaa jos nyt sattuu olemaan raskaana. Huhhuh, uskomatonta!

Ei siinä ole tutkitusti mitään pahaa jos juo oluen tai siiderin silloin tällöin! Ja tämä meinaa sitä, että esim. pari kertaa kuukaudessa YKSI annos ei tapa vauvaa.

No jos menkat on myöhässä pari päivää, siinä on jo noin 4. rv:llä, joten hyvin on ehtinyt muutamat kännit ottaa. Toisilla menkat epäsäännöliset, joten raskaus voi olla pitemmälläkin, ennenkuin sen tajuaa. Itse ainakin voin ottaa kaljan jos olen raskaana, yhdestä kaljasta tai lasillisesta viiniä ei aiheudu mitään pahaa vauvalle. Ihme hysteerikkoja täällä taas.

Miten se lapsi siitä vammautuu, jos odottavat äiti nauttii saunakaljan/-siiderin kerran viikossa tai juhlissa lasin tai kaksi kuplivaa? Kännit on asia erikseen, mutta miten se lapseen vaikuttaa jos muutaman ottaa? En ymmärrä en!

Alkuperäinen kirjoittaja otin:
lasillisen shampanjaa ja täytekakkua joka oli kostutettu liköörillä on tullu nautittua raskaana

Siis kamalaa, olet varmasti todella huono äiti palstalaisten mukaan!!

Tuskin liköörikarkkejakaan saa syödä kun on raskaana näiden hysteerikkojen mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja otin:
lasillisen shampanjaa ja täytekakkua joka oli kostutettu liköörillä on tullu nautittua raskaana

Siis kamalaa, olet varmasti todella huono äiti palstalaisten mukaan!!

Tuskin liköörikarkkejakaan saa syödä kun on raskaana näiden hysteerikkojen mukaan

sitä minäkii oon miettiny, et oon kyl varmaan ihan kauhee äiti ja juoppokii viel kaiken lisäks... ja lapsestakii tulee varmaan juoppo tai muutenvaa vammanen ku oon ottanu alkoholia raskausaikana...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten se lapsi siitä vammautuu, jos odottavat äiti nauttii saunakaljan/-siiderin kerran viikossa tai juhlissa lasin tai kaksi kuplivaa? Kännit on asia erikseen, mutta miten se lapseen vaikuttaa jos muutaman ottaa? En ymmärrä en!

Mun mielestä joka viikko alkoholia raskaana ollessa on liikaa. Kukaan ei tarvitse alkoholia elääkseen, ja on edesvastuutonta äidiltä naukkailla tietäessään että on raskaana. Ihan yhtäläisesti on edesvastuutonta polttaa tupakkaa tai käyttää huumeitä. Jos tuleva äiti on noin mielihalujensa vietävänä, voi täydellä syyllä kysyä onko hän riittävän kypsä saamaan lapsen.

Ymmärrän sen jos ei oikeasti tiedä että on raskaanaa, niin saattaa käydä helposti . Itselläni on esim tosi epäsäännöllinen kierto, ja voi mennä ihan normaalistikin pari-kolme kuukautta ettei kuukautisia kuulu ollenkaan.

Join 6 annosta siideriä raskaana ollessani kun odotin esikkoa.

Eikä se ole ongelma, eikä mikään ettei tiedä raskaudestaan. Jos omaa epäsäännölliset kuukautiset ja testi on tehty muutama viikko sitten niin miten sitä voisi edes kuvitella odottavansa, kun lasta ei edes yritetä saada?

Tupakasta täällä nousee kyllä kamala meteli, jos joku tunnustaa polttaneensa raskausaikana muutaman kerran.
Alkoholi taas on palstalaisten mielestä ihan ok, vaikkei sillekään ole pystytty turvallisia rajoja määrittämään.
Itse en polta ja niin kova hinku ei ole ollut alkoholiinkaan, etten olis pystynyt olemaan raskausaikaa ilman.

Yhteistyössä