onko joku lukenut jo päivän iltasanomia?

[QUOTE="niin";27849652]Kaiken maailman tartuntatautien takia![/QUOTE]

lähinnä siis jäi kiinnostamaan, onko se siis yleinen suositus vai vaan nyt kun riehuu norot ja muut? ja onko kyse ihan vastasyntynestä vai myös isommista?
 
"mie"
Lähinnä koski nyt kevättä ja alla 3kk ikäisiä vauvoja. En tosin lukenut iltasanomia vaan medän paikallislehdestä,jossa oli ilmeisesti saman lääkärin haastattelu.
 
Mep
Neuvo sinällään on vanha ja hyvä. Jotkut kun menee jo synnäriltä Prisman kautta kotiin...
Ja tietysti erityisen varovainen kannattaisi olla näinä tartunta-aikoina (oksut, flunssat). Kesällä varmaan helpompaa.

Haluatko vauvasi saavan kaikki pöpöt heti?
 
Neuvo sinällään on vanha ja hyvä. Jotkut kun menee jo synnäriltä Prisman kautta kotiin...
Ja tietysti erityisen varovainen kannattaisi olla näinä tartunta-aikoina (oksut, flunssat). Kesällä varmaan helpompaa.

Haluatko vauvasi saavan kaikki pöpöt heti?
Itse olen tehnyt noin kaikkien lasten kanssa eli ihan pienten kanssa ollaan pysytty poissa paikoista joissa on paljon ihmisiä, ollaan käyty lähinnä lähikaupassa.
Siksi tuo kiinnostikin, että onko vihdoin joku lääkäri uskaltanut avata suunsa ja suositella tuota.
 
"Tiksu"
Minulle kätilö ja lääkäri sanoivat synnärillä (marraskuu 2009), että kannattaa pysytellä vauvan kanssa poissa kaupoista ja yleensäkin tilaisuuksista missä on paljon ihmisiä, vuodenvaihteeseen asti.
Silloin tosin oli tämä sikainfluenssa aalto.
Lapsi oli hyvässä kunnossa ja terve
 
tjaah
Mä olen kuvitellut että vauvaa suojaa eväsimmunoglobuliinit juurikin ensimmäisten kuukausien ajan. Mutta äitiä ehkä ei... että parempi pysyä kaupasta pois ne ekat kuukaudet jos mies on aivoilla varustettu...
 
ejk
Neuvo sinällään on vanha ja hyvä. Jotkut kun menee jo synnäriltä Prisman kautta kotiin...
Ja tietysti erityisen varovainen kannattaisi olla näinä tartunta-aikoina (oksut, flunssat). Kesällä varmaan helpompaa.

Haluatko vauvasi saavan kaikki pöpöt heti?
Tynnyrissäkö elät?

Tuskin kukaan täyspäinen tahtoo lapselleen tietoisesti aiheuttaa vahinkoa mutta katsos kun normiarjen sujumisen kannalta on välttämätöntä mennä kauppaan joissain tilanteissa, oli synnyttänyt tunti tai vuorokausi sitten. Ei kukaan jää asumaan kauppakeskuksiin ja muuallekaan missä on muitakin, vaan ihmiset kuten mekin haimme synnäriltä päästyä kaupasta vain ehdottoman välttämättömän.
 
niinkö
Tynnyrissäkö elät?

Tuskin kukaan täyspäinen tahtoo lapselleen tietoisesti aiheuttaa vahinkoa mutta katsos kun normiarjen sujumisen kannalta on välttämätöntä mennä kauppaan joissain tilanteissa, oli synnyttänyt tunti tai vuorokausi sitten. Ei kukaan jää asumaan kauppakeskuksiin ja muuallekaan missä on muitakin, vaan ihmiset kuten mekin haimme synnäriltä päästyä kaupasta vain ehdottoman välttämättömän.
Ja sitä ehdotonta ja välttämättömintä ei voinut hakea kukaan muu kuin sinä vauvan kanssa???
 
maalaisjärkikin toimii
No en mä ainakaan ois voinut olla 3 kuukautta kotona, ihmekös jos jo pääkin hajoo semmoisesta. Jos vielä on muitakin lapsia kuin se yksi, niin pakkohan se on ulos uskaltautua myös asioille jne, joko sit foliohattu päässä tai ilman. Puhumattakaan yksinhuoltajista.

Vauva koppaan ja harso eteen, sinne sisälle ei pöpöt pääse. Ja itse huolehtii hygieniasta, eli käsien pesu ja /tai käsidesi ennenkuin koskee vauvaan. Ja eihän sen vauvan kanssa tartte tunkea siihen ruuhkaisimpaan kahvilaan kaikkien keskelle, me aina etsittiin joku rauhallinen nurkkapöytä, jos ei löytynyt niin sit ei vaan menty kahvilaan.
 
Pullosta tullut?
Tynnyrissäkö elät?

Tuskin kukaan täyspäinen tahtoo lapselleen tietoisesti aiheuttaa vahinkoa mutta katsos kun normiarjen sujumisen kannalta on välttämätöntä mennä kauppaan joissain tilanteissa, oli synnyttänyt tunti tai vuorokausi sitten. Ei kukaan jää asumaan kauppakeskuksiin ja muuallekaan missä on muitakin, vaan ihmiset kuten mekin haimme synnäriltä päästyä kaupasta vain ehdottoman välttämättömän.
Eikö miehesi voinut tehdä kauppaostoksia ennen kuin palaat synnäriltä kotiin? :D Onneksi oma mieheni osaa ostaa sen maitopurkin, ruisleivän ja jauhelihan itsenäisesti jottei mun tarvi alkaa miettiä kaupassa käyntii synnyttäneiden osastolla kotiutuessa, siinä vaiheessa on mielessä varmaan jotakin hieman tähdellisempääkin, kuin se että onko jääkapissa muutakin kuin valo ja ahti silliä.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärkikin toimii;27849824:
No en mä ainakaan ois voinut olla 3 kuukautta kotona, ihmekös jos jo pääkin hajoo semmoisesta. Jos vielä on muitakin lapsia kuin se yksi, niin pakkohan se on ulos uskaltautua myös asioille jne, joko sit foliohattu päässä tai ilman. Puhumattakaan yksinhuoltajista.

Vauva koppaan ja harso eteen, sinne sisälle ei pöpöt pääse. Ja itse huolehtii hygieniasta, eli käsien pesu ja /tai käsidesi ennenkuin koskee vauvaan. Ja eihän sen vauvan kanssa tartte tunkea siihen ruuhkaisimpaan kahvilaan kaikkien keskelle, me aina etsittiin joku rauhallinen nurkkapöytä, jos ei löytynyt niin sit ei vaan menty kahvilaan.
Voihan sitä mennä muuallekin kuin ostoskeskuksiin jos se pää nyt kolmessa kuukaudessa hajoaa.

Yksinhuoltajatkin voivat asioida muualla kuin ostoskeskuksissa ne ensimmäiset kolme kuukautta.
 
maalaisjärkikin toimii
Voihan sitä mennä muuallekin kuin ostoskeskuksiin jos se pää nyt kolmessa kuukaudessa hajoaa.

Yksinhuoltajatkin voivat asioida muualla kuin ostoskeskuksissa ne ensimmäiset kolme kuukautta.
Miksi menisin muualle, kun asutaan ostoskeskuksen vieressä ja sieltä saa kaiken tarpeellisen? Siellä voi hoitaa kauppareissun, pankkiasiat, käydä apteekissa, ostaa itselleen tarvittavaa vaatetta synnytyksen jälkeen jne. Typerämpää sitä lasta ois raahata auton kanssa ympäri kaupunkia pikkuputiikkeihin.

Ja kyllä, kyllä mun tekis tiukkaa olla vaan kotona 3 kuukautta, kuukausi vielä menee, mutta sen jälkeen olis kiva käydä jossakin välillä pyrähtämässä, ihmisten ilmoilla. Mutta äitiys, se on rankka laji. Ketään muuta ei arvostella siitä ettei jaksa istua kotona kolmea kuukautta, kuin äitiä.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärkikin toimii;27849856:
Miksi menisin muualle, kun asutaan ostoskeskuksen vieressä ja sieltä saa kaiken tarpeellisen? Siellä voi hoitaa kauppareissun, pankkiasiat, käydä apteekissa, ostaa itselleen tarvittavaa vaatetta synnytyksen jälkeen jne. Typerämpää sitä lasta ois raahata auton kanssa ympäri kaupunkia pikkuputiikkeihin.

Ja kyllä, kyllä mun tekis tiukkaa olla vaan kotona 3 kuukautta, kuukausi vielä menee, mutta sen jälkeen olis kiva käydä jossakin välillä pyrähtämässä, ihmisten ilmoilla. Mutta äitiys, se on rankka laji. Ketään muuta ei arvostella siitä ettei jaksa istua kotona kolmea kuukautta, kuin äitiä.
Aloituksen artikkelissa mainituista syistä.

Eikö vauva mene omien huvien edelle tuossa?
 
Näin
Mulla meni kaveri suoraan synnäriltä kauppaan vauvan kanssa. Joo, kaupassa käynti välttämätöntä mutta heillä mies istui autossa odottamassa kun äiti JA vauva kävivät kaupassa.
 
maalaisjärkikin toimii
Aloituksen artikkelissa mainituista syistä.

Eikö vauva mene omien huvien edelle tuossa?
Noh, onneksi osaan käyttää maalaisjärkeä enkä elä iltiksen artikkelien mukaan.

Meillä kyllä kauppareissut ja äidin mielenterveys ei kuulu äidin huveihin, vaan ne on arkisia mutta tärkeitä asioita jotka pitää hoitaa. Ja ne hoidetaan niinkuin on kätevintä. Ja kun se vauva ei mitenkään vaurioidu siellä vaunukopassa ollessaan. Hankalampaa se on autoon pakata ja sieltä pois vaunukoppaan ja taas kopasta autoon ja sieltä pois, ja nyt tähän aikaan vekslata vaatteiden yms kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;27849881:
Mulla meni kaveri suoraan synnäriltä kauppaan vauvan kanssa. Joo, kaupassa käynti välttämätöntä mutta heillä mies istui autossa odottamassa kun äiti JA vauva kävivät kaupassa.
Voi helv! :O

Siis kyllä mekin käytiin esikoisen syntymän jälkeen sairaalasta suoraan kauppakeskuksessa. Mitähän me sieltä haettiin, varmaan jotan Tuttelia, kun imetys ei lähtenytkään sujum,aan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinkö;27849821:
Ja sitä ehdotonta ja välttämättömintä ei voinut hakea kukaan muu kuin sinä vauvan kanssa???
Ei voinut, olin muksun kanssa kaksin. Taksi odotti kaupan pihassa sen, mitä mulla kesti kerätä kärryyn perusjuttuja, että selvitään muutama päivä.
 
maalaisjärkikin toimii
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;27849881:
Mulla meni kaveri suoraan synnäriltä kauppaan vauvan kanssa. Joo, kaupassa käynti välttämätöntä mutta heillä mies istui autossa odottamassa kun äiti JA vauva kävivät kaupassa.
hmm, tietysti on pällejä miehiä, mutta jos se äiti halusi itse mennä kauppaan ja ostaa jotain mitä mies ei ehkä osaa (imetysliivit, korvike esim. )? Ja aatteli että parempi ottaa vauva mukaan jos alkaa vaikka huutaa tms, niin saa paremmin rauhoitettua tai osaa heti lähteä pois? Tai sit mies oli vaan pälli. Mutta hankala sanoa ilman parempaa tietoa, en nyt heti lähtis tuomitsemaan. Asiat voi esittää niin monella tavalla...
 
Eikös se synnytyssairaala kans ole aika pöpöinen paikka?

Vauvahan on kauppakäynnillä omissa rattaissaan tai nukkuu jossain kaukalossa tms, tumput ovat käsissä, eikä kenenkään meidän lapsen kohdalla kukaan ole tullut räkimään siihen vauvan yläpuolelle.
Enemmän ne aikuiset ottavat vastaan pöpöjä kotiinkannettaviksi kauppareissuilta ja töistä, ja isommat sisarukset vaikkapa koulusta.
 
maalaisjärkikin toimii
Eikös se synnytyssairaala kans ole aika pöpöinen paikka?

Vauvahan on kauppakäynnillä omissa rattaissaan tai nukkuu jossain kaukalossa tms, tumput ovat käsissä, eikä kenenkään meidän lapsen kohdalla kukaan ole tullut räkimään siihen vauvan yläpuolelle.
Enemmän ne aikuiset ottavat vastaan pöpöjä kotiinkannettaviksi kauppareissuilta ja töistä, ja isommat sisarukset vaikkapa koulusta.
Samaa mieltä.
 
"vieras"
Vaikken ole juttua lukenutkaan, niin ihmettelen miten se vauva sieltä harson takaa vaunukopasta niitä pöpöjä oikein nappailee? Enemmän tuo meidän esikoinen niitä tuo kotiin kauppareissuilta ja kavereiden luona käynneiltä.. Vaikka käsien pesusta huolehditaan niin siltikin.. Ja mies käy töissä ja tapaa päivittäin kymmeniä ihmisiä.. Eiköhän nuo suurimmat pöpön tartuttajat meillä ole muita kuin kauppakeskukset.. Ja itse asiassa meidän lähimmät palvelut ovat kauppakeskuksessa..
 
"Vieras"
Tynnyrissäkö elät?

Tuskin kukaan täyspäinen tahtoo lapselleen tietoisesti aiheuttaa vahinkoa mutta katsos kun normiarjen sujumisen kannalta on välttämätöntä mennä kauppaan joissain tilanteissa, oli synnyttänyt tunti tai vuorokausi sitten. Ei kukaan jää asumaan kauppakeskuksiin ja muuallekaan missä on muitakin, vaan ihmiset kuten mekin haimme synnäriltä päästyä kaupasta vain ehdottoman välttämättömän.
No hei. Ihan kauhean haastavaa se elämän suunnittelu ei ole, pakkaseen voi tehdä/ostaa ruokaa valmiiksi. Mies voi hoitaa kauppa asiat, jos sellanen on.
Todellakaan PAKKO ei ole kauppaan mennä, maalaisjärjen käyttö on sallittu.
 

Yhteistyössä