Kyllä tummaa suklaataa suositellaan kurkkukipuun. Se perustuu suklaan rasvaan. Mutta ei sitä rouskutella levykaupalla vaikka haluais . Vaan laitetaan suuhun palanen ja annetaan HILJALLEEN sulaa, suklaan rasva "peittää" arkaa kurkkua ja helpottaa kipua.
En ole kuullut tuota vatsakipuun suklaataa, mutta itse olen sen huomannut jostain syystä lievittävän sitä. Ihan sama vaikka olis placebo-vaikutusta .
Tummaa suklaata olen käyttänyt ihan kovan yskän liennyttämisessä ja ainakin mulla ja meijen perheessä tämä kikka on toiminut. Ja todellakin vain pala pari päivässä riittää, kun se sulaa suussa hiljaksiin .
Mitä vatsakipuihin ja suklaaseen tulee, niin siitä en olekaan kuullut mitään.
Olisko jotain tekemistä mielihyvä-hormoonin kanssa, mitä suklaa laittaa erittämään. Olo helpottuu kun on mukavempaa, mutta ei se varsinaisesti sairauksia paranna.
Suklaa ja viina, ne auttavat ihan kaikkeen mahdolliseen. Jos ne eivät parannakaan tautia, ainakin ne tekevät sen sairastamisesta aavistuksen verran mukavampaa.
minulla ainekin suklaa lisää (menkka) vatsakipua Ja kurkkukipuun kannattaa ennemminkin ottaa vaikka suolakurkkua tms jokapuuduttaa nielun hetkeksi että saa edes jotain syötyä