PIKA: Koirista tietävät, onko suklaa vaarallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Koira löysi tummaa suklaata, söi siitä muutaman palasen. Mitä mä teen? Ei ole mun koirani. Olen vaan joskus kuullut, että suklaa on koirille jotenkin vaarallista. Pitääkö toi kiidättää nyt jonnekin eläinlääkärille??

Mikä on koiran koko, mitä tarkoittaa pari palaa ja kuinka suklaista on tumma suklaa? Riippuu näistä. Jos on pieni chihuahua ja veti kymmenen palaa 70 %:sta suklaata, veisin jo lääkärille. Ja äkkiä. Isompi kestää enemmän.

Mikä on koiran koko, mitä tarkoittaa pari palaa ja kuinka suklaista on tumma suklaa? Riippuu näistä. Jos on pieni chihuahua ja veti kymmenen palaa 70 %:sta suklaata, veisin jo lääkärille. Ja äkkiä. Isompi kestää enemmän.

Koira painaa ehkä n 10 kg, söi n 30g suklaata, 70%.... Kääk :/ Helvetti. Mulla on täällä myös viisi lasta, enkä omista autoa. Kai se on omistajille soitettava, kun en tiedä...

Saa vielä kommentoida, en ole vielä saanut omistajaa kiinni :/ Pitäiskö tuosta koirasta näkyä jotain oireita? Onko mitään kotikonsteja miten vois esim saada sen oksentamaan tms?

Etsi netistä hakuna koira suklaa- sanoilla. Siellä on ohjeita mm taulukko, josta voit katsoa. Esim Akluutti eläinlääkäriaseman sivuolla lukee seuraavaa: myrkytysoireita saadakseen koiran on syötävä maitosuklaata noin 200 g / kg ( eli 2000g / 10 kg) ja tummaa suklaata noin 20g / kg eli siis 200g / 10kg.
Tämän mukaan hätää ei olisi, mutta voit soittaa eläinlääkärille ja kysyä.

Kiitoskiitos ihanainen "neuvo" :heart: Ei tuo syönyt lähellekään noin paljoa, kun kokonainen levy olisi ollut 80g, ja olin siitä kyllä yli puolet syönyt.

Itse en ole "ehtinyt" googletella, olen juossut vuoroin lasten ja vuoroin koiran perässä. Tää ilta ei ihan mennyt putkeen...

Yhteistyössä