Onko joku joka ei pysty juomaan kuin suomessa myytäviä peruskahvimerkkejä, ja ulkomailla kahviloiden kahvit tökkii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 178
113
Tämä on sitten taas makuasia, ja näistä ei kiistellä. :)
Tämmöisenä kahvikissana tekee mieli kysyä, että onko muitakin joille ulkomailla kahviloiden kahvit ovat kuin tervaa? Samoin erään ison, Suomessa toimivan ulkomaisen kahvilaketjun peruskahvi on ihan hirveää.
Nyt siis puhun peruskahvista, en cappuccinosta tai espressosta ym.

Olen ehkä ummikko mutta tykkään suomalaisten peruskahveista kuten Juhlamokasta, Kultakatriinasta, Presidentti-kahvista, Costa Ricasta...onkohan syynä se vaalea paahto? Ja tietysti tottumus...mutta en ymmärrä miten ulkomailla ne saavat kahvinsa juotua.
Mikä on oikea kahvin maku noin niin kuin yleisesti maailmassa?

Sitten yks mikä tökki viime viikolla eräässä pikaruokapaikassa: kahvi tuli automaatista. Se vaikuttaa heti makuun. :x No, halvempaa se automaattikahvi ilmeisesti kahvilalle on kuin itse keitettäessä, eikä tuo ollut varsinainen kahvila, tai kahvi ei ollut se päätuote.

Minulla taas toisin päin, jos ei ole esim kylässä tarjolla kuin jotain kultakuraa tai muita keskenpaahtoista, jätän kupiin juomatta ja pyydän tilalle vaikkapa teetä. Nämä kotimaiset saavat mahan sekaisn ja alkaa armoton närästys.

Minusta ulkomailla on saanut parempaa kahvia. Jotenkin on alkanut tuo juhlamokka tökkimään, puhumattakaan presidentistä.
Ostettiin juuri semmonen espressokeitin, ja siinä tehty kahvi on kyllä taivaallista verrattuna peruskahviin.

[QUOTE="vieras";27922146]Minulla taas toisin päin, jos ei ole esim kylässä tarjolla kuin jotain kultakuraa tai muita keskenpaahtoista, jätän kupiin juomatta ja pyydän tilalle vaikkapa teetä. Nämä kotimaiset saavat mahan sekaisn ja alkaa armoton närästys.[/QUOTE]

Kultakura. :D Mutta oletko käynyt ulkomailla jossain kahvilassa? Ne sumpit ne vasta hirveitä ovat.

Minusta ulkomailla on saanut parempaa kahvia. Jotenkin on alkanut tuo juhlamokka tökkimään, puhumattakaan presidentistä.
Ostettiin juuri semmonen espressokeitin, ja siinä tehty kahvi on kyllä taivaallista verrattuna peruskahviin.

Missäpäin maailmaa olet käynyt?

Hmmm, en nyt monessakaan maassa. Mutta Italiassa ja Laosissa olen saanut mahtavaa kahvia.

Sitä vastoin Thaikuissa ei peruskahvia oikein edes löytyny ja se nescafe oli ylipahaa, mutta ku on koukussa niin pakkohan sitä on pahaakin kahvia juoda :D

Niin, ei ilman kahvia tule mistään mitään, oli se sitten mitä kuraa tahansa.

Joskus olisi hauska käydä Pariisissa jossain hienossa kahvilassa maistamassa että miltä se paljon puhuttu ranskalainen cafe au lait nyt sitten maistuu. Olisiko se nyt sitten joku kaikkien kahvien kunkku? :confused:

Mun mies ja sen vanhemmat. Jestas mikä valitus kahvista jopa niinkin kaukana kuin ruotsinlaivalla. Saati sitten kun ollaan koko porukalla oltu etelässä eri maissa lomalla. Kahvit raahaavat aina Suomesta mukaan ja jos ottavat jossain kahvilassa kahvia, niin siitä muistavat aina valittaa.

Mun mies ja sen vanhemmat. Jestas mikä valitus kahvista jopa niinkin kaukana kuin ruotsinlaivalla. Saati sitten kun ollaan koko porukalla oltu etelässä eri maissa lomalla. Kahvit raahaavat aina Suomesta mukaan ja jos ottavat jossain kahvilassa kahvia, niin siitä muistavat aina valittaa.

Mä oon just semmonen että kärsin ruotsinlaivojen kahveista. :O :ashamed:

Yks tuttu on lähdössä etelään. On myös tarkka kahvista, joten huoneistohotelli on hänelle hyvä valinta, saa viedä kotimaiset vaaleat paahdot sinne ja keitellä itse. :laugh:

Minä olen myös tämän kotimaisen "kuran" ystävä. En tykkää tummapaahtoisista kahveista. Tosin ulkomailla ollessa ne kahvit maistuu erilaiselta. Olenkin miettinyt, että ehkä kahvin sopivuus ja maku riippuu paikallisesta vedestä, johon kahvi keitetään. Ranskassa kahvi on hyvää, mutta sama kahvi tuotuna Suomeen on ihan järkkyä.

Mitähän muuten ulkomaalaiset tykkäävät näistä Suomessa myydyistä peruskahveista?

[QUOTE="vieras";27922146]Minulla taas toisin päin, jos ei ole esim kylässä tarjolla kuin jotain kultakuraa tai muita keskenpaahtoista, jätän kupiin juomatta ja pyydän tilalle vaikkapa teetä. Nämä kotimaiset saavat mahan sekaisn ja alkaa armoton närästys.[/QUOTE]

Justiinsa näin. Kyllä satunnaisesti pystyn juomaan - ja juonkin, esim. kylässä - "normaalia", vaaleapaahtoista kahvia. Kotiin ostan aina tummapaahtoa - mitä tummempaa, sen parempaa - ja ulkomailta tuon tuliaisina kahvia.

Onpa jännä, taas yksi asia, jota ei oo tullut näin 42-vuotisen elämäni aikana edes ajateltua. Siis että mille maistuu muut kahvit, kuin kulta katriina ja costa rica.

Suomessa juodaan vaaleapaahtoista ja laihahkoa kahvia, ulkomailla tummapaahtoista tervaa vedensäästösyistä. :D

Paras ikinä juomani kahvi oli brasilialaisen keittämää, hän oli tuonut kahvin kotimaastaan ja keitteli niin uskomattoman ihananmakuista kahvia että haaveilen siitä vieläkin.

[QUOTE="vieras";27922524]Suomessa juodaan vaaleapaahtoista ja laihahkoa kahvia, ulkomailla tummapaahtoista tervaa vedensäästösyistä. :D

Paras ikinä juomani kahvi oli brasilialaisen keittämää, hän oli tuonut kahvin kotimaastaan ja keitteli niin uskomattoman ihananmakuista kahvia että haaveilen siitä vieläkin.[/QUOTE]

Nyt saatetaan olla lähellä ongelman ydintä. Tästäkö se ulkomaalaisten kahvien tervanmaku johtuukin...:rolleyes:

siis häh? Huudatko sä jo ovelta kun olet menossa kylään, et minkä merkkistä kahvia teillä on??:xmas:

En tykkää JuhlaMokasta enkä halpiskahveista (kaikkia en ole kyllä koskaan edes kokeillut). Ulkomailla on usein tullut kahvin kanssa sellainen wtf-makukokemus, mutta olen tottunut nopeasti, paitsi Kroatiassa.

Anoppilan kahviin en ole tottunut vieläkään, se on aina pahaa vaikka itse keittäisin (Juhlamokka + Moccamaster) :D

Mä olin aivan pulassa ulkomailla kun ei saanut kunnon kahvia. Mutta siihen on jo tottunut. Mukaan lähtee aina omat ahvit et ees väliin saa kunnon sumpit keitellä.

Mulle riittää vallan hyvin se marketeista saatava ns. peruskahvi, vaikkapa juhlamokka.
En voi sietää kahvilakahveja. Huoltsikoitten yms. kahvit on ihan hirveän makuisia. Yöks!

Mieluummin hörpin mietoa ja pehmeän makuista kahvia.

Sama juttu teen kanssa. Minun vaan pitää tunkea teehen sokeria ja maitoa, muuten se on liian kitkerää.

Yhteistyössä