Onko Joensuu hyvä asuinpaikka lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen

Vieras
Mies pääsisi sinne töihin ja asumme nyt melkoisten kovanaamojen keskellä. Ihan varma en ole tuosta Joensuusta, kun olen siellä vain muutaman kerran käynyt. Juttelevatko siellä ihmiset toistensa kanssa vai pidetäänkö pokkaa. Onko ilmapiiri hyvä vai jotakin muuta, mitä?

Tykkään kotipaikasta! Ihmiset lämpimiä ja juttelevat tuntemattomillekin, ihanan elävä ja vihreä kaupunki kesäisin. Kouluista ja päivähoitojutuista ym. joku varmaan tietää enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Letti-Iita:
Tykkään kotipaikasta! Ihmiset lämpimiä ja juttelevat tuntemattomillekin, ihanan elävä ja vihreä kaupunki kesäisin. Kouluista ja päivähoitojutuista ym. joku varmaan tietää enemmän.

Tämähän kuulostaa mukavalta. Minua niin huolestuttaa, kun poika on jo alkanut osoittaa semmosia kovanaaman elkeitä, kun en haluais tällasessa ympäristössä kenenkään kasvavan ja yksi naapuri kertoi, että hänen siskonsa luona, hieman enemmän ns. maaseudulla, on aivan eri meininki kuin täällä ja hänestä tuntui se paikka tosi hyvältä lapsille ja nuorille. Luontoa ja rauhallisuutta ja mukavampaa asennetta ihmisten kesken.

Joensuussa ihmiset tulevat juttelemaan avoimesti. Kaupungissa on monta tuhatta opiskelijaa (yliopisto, ammattikorkeakoulu, ammattikoulu jne.) joten katukuva on pirteän nuorekas. Välimatkat ovat lyhyitä, joten polkupyörällä tai lastenvaunujenkin kanssa on helppo liikkua. Kesäisin on monenlaisia tapahtumia, mutta ei talvellakaan tarvitse jäädä neljän seinän sisälle. Itse asun lähikunnassa, mutta käyn Joen kaupungissa usein. Joensuu on kaupunki minun makuuni..

;) ;) ;) ;)

ite oon asunut joensuussa 17 vuotta ja mielestäni se on oiva paikka lapsiperheille, toki sieltäkin löytyy alueta mitkä ei ole niinkään hyviä mutta joka paikkakunnallahan niitä on. itse voisin lähteä takaisin joensuuhun asumaan mutta miehen työ on täällä kuopiossa ja täällä pysymme :) melkein joka toinen viikonloppu ravataan joensuussa kun mun vanhat kaverit ja sukulaiset on siellä :) siis minun puolen suku =)

kuten missä vaan okt-alueilla on rauhallista ja kaupungin vuokralähiöissä ei. kiva ja kaunis kaupunki, lukuunottamatta idioottipolitikointia ja kuntalaisten aliarvioimista. koulutustoimi on syvältä, mikäli meinaat lapsen laittaa täällä kouluun.

Jep, joensuu on hyvä lapsiperheelle, vaihtpehtoinahan on sitten toki ylämylly, lehmo/kontiolahti, reijola ihan siine joensuun vieressä, itse asutaan kontiolahdella.
Saako udella mihin miehes pääsi töihin?

Yhteistyössä