onko järkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
lopettaa imetys jos se sujuu?
vauva on 7kk mutta olen väsynyt yö-heräämisiin(n. 6krt/yö) eli lapsi ei nuku kahtakaan tuntia ilman heräämistä.
olen ärtyinen enkä koe mitään innostavana, en jaksa lasten kanssa ulos päivisin enkä leikkiä esikoiseni kanssa, ja tästä koen huonoa omaa tuntoa.kotityöt on niin ja näin, mieheni kanssa en jaksa iltaisin juuri muuta kuin mennä nopeasti nukkumaan lasten nukahdettua.
hartiani on jumissa imetyksen vuoksi..
mietin, loppuuko yö-heräilyt jos imetyksen lopetan?
vai pahentaako vain asiaa?

Juoko lapsi pullosta mitään? Jos kokeilisit antaa vettä pullosta aina kun herää öisin, meillä kuopuksen yöheräily loppui viikossa kun en enää tarjonnutkaan rintaa. Hampaiden aluillekin parempi ettei saa öisin enää ruokaa.

Kuopus oli tuolloin jotain 4 kk, minusta tuon ikäisen ei enää tulisi heräillä öisin syömään.

Huuhkajatar:
niin, ei tuo ole kovin suotavaa kenenkään kannalta tämän ikäisen yö-heräämiset.
annoitko sinä sitä vettä vai puolisosi?
vauva on erittäin huonosti suopuvainen juomaan pullosta, varsinkaan jos minä tarjoan, kääntää vain pään rintaan päin ja itkee.
Mutta täytyy kokeilla, kaikki konstit on enemmän kuin tervetulleita. Kiitos! Sinulle!

Jätät vaan ne yöllä syöttämiset väliin, se voi olla ihan vain tapa. Tarjoat vain vettä tai tuttia, meillä loppui nuo yöheräämiset vajaassa viikossa, kun tuon kummoisempaa palvelua ei ollut tarjolla. Kannattaa myös syöttää aamulla kunnolla, niin kummalta kuin se kuulostaakin. Itse kuuntelin tuota neuvoa ihan hölmistyneenä, mutta siitä oli apua noihin yösyönteihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huuhkajatar:
niin, ei tuo ole kovin suotavaa kenenkään kannalta tämän ikäisen yö-heräämiset.
annoitko sinä sitä vettä vai puolisosi?
vauva on erittäin huonosti suopuvainen juomaan pullosta, varsinkaan jos minä tarjoan, kääntää vain pään rintaan päin ja itkee.
Mutta täytyy kokeilla, kaikki konstit on enemmän kuin tervetulleita. Kiitos! Sinulle!

Kuopus oli myös hankala pullon suhteen, mutta kun öisin ei ollut muuta tarjolla niin hän kai sitten päätti että antaa olla... :whistle: Muutenkin tyttö oli niin hyvissä lihoissa ettei todellakaan tarvinnut yöateroita. Hän kyllä heräs vain kerran tai kaksi yössä.

Imetyksestä pääsin eroon "pakottamalla"= olin laittavinani nännin suuhun mutta viuh! sieltä tulikin pullo. Vaati hieman nopeuden treenamista jotta silmänkääntötemppu onnistuisi. Tyttö oli silloin 8 kk ja minä lopen kyllästynyt imettämiseen, maitokin rupesi loppumaan.

Vanhimmalle tyttärelle ei kelvannut mikään korvike kun mulla maidontulo hiipui kun hän oli 6 kk, kerran sitten olin niin epätoivoinen että laitoin hälle normaali maitoa nokkamukiin, ja se kelpasi neidille!

tuosta vesipullosta on näyttänyt olevan apua. pitää kokeilla.
mitenkäs tuon lehmän maidon antaminen, voiko noin pienelle antaa? ja mitä maitoa?
tällä vauvalla jo ennestään ollut pienempänä(4kk) vatsa-oireita.en kaipaisi enää niitä.

Yhteistyössä