H
hm
Vieras
Eli ollaan seurusteltu 4 vuotta. Lapset 2 ja 1 vuotiaat. Rakastan miestäni, mutta vihani miestäni kohtaan on sanoin kuvaamaton. Ja hän on saannut sen itse aikaan. Joka riidan aikana hän suutuspäissään aina sanoo jonkun uuden asian, joka saa minut pitämään itseään ihan kamalana ihmisenä. Pikkuhiljaa on hän muuttunut ihanasta, rakastavaisesta miehestä tunteettomaksi hirviöksi. Kun otan puheeksi eron hän suuttuu, ja sanoo ettei haluaisi ikinä enää nähdä minua, eikä lapsia. Tai toinen vaihtoehto on että huutaa: lähde sitten vetämään, tönii ulko-ovea kohti. Tilanteen rauhoituttua pistää vain suuttumuksen piikkiin. Haluan että lapsillani on suhde isäänsä. Ja pelkään, että jos eroaisimme ei heillä tätä olisi. Haluaisin itse olla mieheni kassa hyvissä väleissä erottuamme, mutta mies tehnyt aivan selväksi, että tekisi elämästäni helvetin. Toivon mieheni muuttuvan entiselleen. Iltaisin lasten jo nukkuessa, ja jos meille tulee riitaa, mies huutaa aina niin kovin että lapset heräävät. Lapsetkin siis joutuvat kärsimään tilanteesta. Olen useaan otteseen antanut ehtoja suhteemme jatkumiselle. Niitäkin hän rikkoo vähän väliä. Tuntuu ettei hän välitä ollenkaan suhteestamme. Haukkuu minua äitinä. Hänellä itsellä menee kaikki muu perheen edelle (auto, kaverit yms.) Hän on lisäksi todella mustasukkainen. Tarvitsee tietää kaikista menoistani, puheluistani, tekstareista, sähköposteista, mesekeskusteluista yms. tarkat yksityiskohdat. Epäilee minun pettäneen häntä, ja jos rehellisesti sanon niin on kyllä käynyt mielessä lähiaikoina.
Onko siis järkeä ylläpitää suhdetta, jossa ei itse ole onnellinen vain siksi että saisi säilytettyä isän lasten elämässä.
Onko siis järkeä ylläpitää suhdetta, jossa ei itse ole onnellinen vain siksi että saisi säilytettyä isän lasten elämässä.