onko järkeä mennä maistraatissa naimisiin,ja toisena päivänä pitää hääjuhlat..

"vieras"
Itse en maistraattiin jaksaisi niin kovin tälläytyä, jos tosiaan olisi tarkoitus vain käydä siellä kahdestaan eikä päivälle muuta ihmeempää olisi suunnitteilla. Toki nätiksi laittautuisin, mutta en hääpukuun. Tuntisin itseni varmaan melko tyhmäksi, jos täydessä tällingissä sinne astelisin ja hetken päästä takaisin kotiin ja vaihtaisin verkkareihin.

"tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;28306541:
no pukeutuisin itsekin hienosti maistraattiin,mutta jos esim.pe olisi aika sinne,ja la olisi hääjuhlat,ja silloin olisi päälläsi se kunnon valkoinen hääkolttu...

miks musta tuntuu niin eriskummalliselta...
Ihme että sait miehen taivuteltu naimisiin kun 10v olette jo yhdessä olleet.

Me ratkaistiin asia niin, että maistraatista tuli vihkijä hääpaikalle eli vihkiminen ja juhlat olivat samana päivänä. Haluttiin läheiset todistamaan myös vihkimistä ja olisi tuntunut hassulta juhlia häät "erillisenä".

Miksei olisi? Ei ole mitään ehdottomia sääntöjä siihen milloin hääjuhlat on pidettävä, ne voi pitää silloin kun se parhaiten itselle sopii.

Me mentiin naimisiin maistraatissa 2 vuotta sitten ja ei pidetty samana päivänä juhlia, sen verran väsyneitä oltiin, kun esikoinen oli tuolloin vasta muutaman kuukauden ikäinen.

Juhlittiin vasta sitä seuraavana viikonloppuna isommalla porukalla. :)

"hömps"
No kukin tyylillään kai, mikä siinä nyt niin ihmeellistä olisi?

Me käytiin maistraatissa joku kesäkuun päivä kaason ja bestmanin kanssa, mulla oli yksinkertainen mekko ja sen jälkeen käytiin syömässä ja juomassa vähän ravintolassa. Hääjuhlat oli sitten loppukesästä ja siellä oli enemmän sellainen 'häämekko' tosin ihan oman tyyliseni ei valkoinen missään nimessä. :) Eli maistraatti oli semmonen semijuhla ja sitten hääjuhla oli kuin mitkä tahansa häät mutta ilman kirkkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;28306580:
mutta siinä nyt ei ainakaan ole järkeä että juhlapaikalla vihittäis,maksaisi ylimäärästä sen 200€+ matkakulut..kun kirkko tosiaan on ilmainen
Minusta 200 euroa ei ole suuri hinta siitä, että saa haluamassaan paikassa sen vihkimisen?

"Vieras"
Noin mekin tehdään. Mutta onko maistraattiin tapana laittautua?
Me ajateltiin ihan vain arkiaskareiden lomassa käydä maistraatissa, ihan ilman juhlallisuuksia, arkivaatteissa :D

En ymmärrä
Musta se nyt on vaan tyhmäääääää! Ihan sama mennä eka kirkossa naimisiin ja pitää ens viikolla vasta juhlat :D
Onneksi ei lähipiirisaä kukaan ole pitänyt noita älyttömyyksiä vaan kaikki osanneet mennä kirkossa naimisiin!

Mitä ne pakanat ees naimisiin menee!!

anon
Vihkiminen oli meillä maistraatissa keskellä viikkoa, laittauduttiin. Juhlat oli seuraavana viikonloppuna, laittauduttiin taas ja ihan samaan mekkoon (ei ollut häämekko). Tuntuis vihkiminen vähän hassulta farkuissa ja tennareissa :) vaikka se nopea tapahtuma onkin.

njoo
me mentii maistraatis ku olin viimoisillani raskaana ,miehel oli siistit vaatteet mulla oli löysä kesämekko ja vähä niin ja näin :D haaveilen viell kumminkin kirkkohäistä, tai erillisistä juhlista.. ehkä kesällä sit :)(mentiin siis syksyllä naimisiin)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä;28306667:
Musta se nyt on vaan tyhmäääääää! Ihan sama mennä eka kirkossa naimisiin ja pitää ens viikolla vasta juhlat :D
Onneksi ei lähipiirisaä kukaan ole pitänyt noita älyttömyyksiä vaan kaikki osanneet mennä kirkossa naimisiin!

Mitä ne pakanat ees naimisiin menee!!
No minä kuulun kirkkoon ja mies ei. Eikä mullekaan ole välttämättömyys kävellä sinne alttarille, joten maistraatissa mennään naimisiin ja pidetään hääjuhla saman viikon viikonloppuna sitten.

Tuo sun viimeinen lause ei ole aikuisen ihmisen tekstiä, sori vaan :D

"vieras"
No mä en kans ymmärrä miksi sitä vihkimistä ei voisi suorittaa samalla kun on itse juhlat, mutta jos ei jostain syystä halua näin tehdä niin ihan hyvinhän sitä voi pitää juhlat jälkeenpäinkin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28307097]No mä en kans ymmärrä miksi sitä vihkimistä ei voisi suorittaa samalla kun on itse juhlat, mutta jos ei jostain syystä halua näin tehdä niin ihan hyvinhän sitä voi pitää juhlat jälkeenpäinkin.[/QUOTE]

No minun tapauksessa siksi, että naimisiin meno tapahtuu kesäkuussa (laskettu aika heinäkuussa), esikoisella on kesäkuussa rippijuhlat. En jaksa järjestää kaksia juhlia yhtä aikaa.
En halua sotkea ristiäisiä ja naimisiinmenoa enkä varsinkaan esikoisen juhlia tähän naimisasiaan mitenkään :D

Yhteistyössä