Onko itsemurha itsekäskin teko...?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihan vakavissani sitä nyt mietin, ainoa vaihtoehto tällä hetkellä. En vaan jaksa, elämässä on tapahtunut liikaa mun kestettäväksi.
En todellakaan usko mihinkään typerään sanontaan että ihmiselle annetaan sen verran kuin jaksaa kantaa... haistakoon pas.kat sellaiset jotka noin väittää!
Miksi jotkut kärsivät enemmän kuin muut...
 
mulla on täsmälleen sama tunne, ettei jaksais enää päivääkään. mutta joka päivä aurinko jostain on ainakin tähän mennessä päässy läpi. mutta olen itsekin miettinyt miten se muihin vaikuttais, kuten myös sen että miten sen tekisin.. ehkä se kokonaan harmaa päivä tulee vastaan joku päivä.

Voimia sinulle
 
ja vaikka kuinka EN usko, että jumala ei antaisi enemmän kuin kestää. Niin silti, olen kakkuni päättänyt lusia ja oman käden kautta en lähde. Lapsilleni en sitä tekisi, olen heille elämän velkaa.
 
Itsemurha ei ole koskaan ainut vaihtoehto.

En itsekään ymmärrä tuota lausetta "ihmiselle annetaan sen verran kuin jaksaa kantaa", se ei pidä paikkaansa. Jokaiselle ihmiselle tulee vastaan murheita ja joskus ne ovat liian suuria kannettavaksi, mutta silloin se taakka jaetaan toisen ihmisen kanssa. Vanhempien, puolison, aikuisten lasten tai ulkopuolisen terapeutin tai muun kanssa.
Sitten se taakka on taas pienempi ja siitä pääsee yli.

Itsemurha on erittäin itsekäs teko sillä ainut asia mitä sillä saavuttaa on se että tuottaa läheisille ihmisille suunnattoman tuskan.

Toivon sinulle paljon voimia ja rohkeutta ottaa yhteyttä johonkin ihmiseen joka on lähelläsi tai jos et pysty avautumaan läheisillesi niin johonkin ulkopuoliseen sitten.
Kerrot murheesi ja yrität pikkuhiljaa purkaa mielipahasi.

Kysyt miksi jotkut kärsivät enemmän kuin muut?
Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan joka ei kärsisi. Kaikilla on joitain murheita jotka jokainen kokee omalla tavallaan.
Se murhe joka näyttää ulkopuolisesta aivan mitättömältä on sen kokeneelle ihmiselle täysin musertava. Mutta yhdessä murheista selvitään. Kukaan ei pysty niitä kantamaan yksin ja siksi on hyvä, että apua niiden kantamiseen löytyy jokaiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja namsu:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
jos on lapsia niin silloin itsemurha on sairas teko....jättää nyt omat lapset suremaan :/

Tämä oli omituinen kommentti. Miks täällä pitää kärsiä? Jos ei jaksa?

Ja miksi läheiset ovat niin itsekkäitä, että kieltävät itsemurhan kovasti kärsivältä ihmiseltä sen takia, etteivät itse sitten kärsisi... kuka on itsekäs?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Itsemurha ei ole koskaan ainut vaihtoehto.

En itsekään ymmärrä tuota lausetta "ihmiselle annetaan sen verran kuin jaksaa kantaa", se ei pidä paikkaansa. Jokaiselle ihmiselle tulee vastaan murheita ja joskus ne ovat liian suuria kannettavaksi, mutta silloin se taakka jaetaan toisen ihmisen kanssa. Vanhempien, puolison, aikuisten lasten tai ulkopuolisen terapeutin tai muun kanssa.
Sitten se taakka on taas pienempi ja siitä pääsee yli.

Itsemurha on erittäin itsekäs teko sillä ainut asia mitä sillä saavuttaa on se että tuottaa läheisille ihmisille suunnattoman tuskan.

Toivon sinulle paljon voimia ja rohkeutta ottaa yhteyttä johonkin ihmiseen joka on lähelläsi tai jos et pysty avautumaan läheisillesi niin johonkin ulkopuoliseen sitten.
Kerrot murheesi ja yrität pikkuhiljaa purkaa mielipahasi.

Kysyt miksi jotkut kärsivät enemmän kuin muut?
Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan joka ei kärsisi. Kaikilla on joitain murheita jotka jokainen kokee omalla tavallaan.
Se murhe joka näyttää ulkopuolisesta aivan mitättömältä on sen kokeneelle ihmiselle täysin musertava. Mutta yhdessä murheista selvitään. Kukaan ei pysty niitä kantamaan yksin ja siksi on hyvä, että apua niiden kantamiseen löytyy jokaiselle.

Kukaan ihminen ei selviäisi tästä noin vain, ei yksikään. Luulenpa että jokainen teistä miettisi kuolemaa hyvänä vaihtoehtona.

 
Sanoisin enemmänkin epätoivoinen teko. Siis tehty silloin kun ei näe enää mitään muuta vaihtoehtoa olemassa. :/

En kuitenkaan suosittele, yleensä niitä vaihtoehtoja kuitenkin löytyy vaikkei niitä itse sillä hetkellä pystykään näkemään. Voisitko puhua jollekin läheiselle tunteistasi ja ajatuksistasi? Jos saisit heiltä tukea ja uskoa elämään. Tai vaikka jollekin ammatti-ihmiselle? Niitä on jotain puhelimia joihin voi soittaa vaikka nimettömänä jos ei jaksa/halua lähteä minnekään.

Siitä olen samaa mieltä ettei elämä todellakaan ole reilua, päinvastoin. Liian usein yhdelle ihmiselle kaatuu liikaa vastoinkäymisiä niskaan ja voimat pettävät. Mutta siinäkin tapauksessa on vielä käytettävissä muitakin keinoja kuin itsemurha... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja namsu:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
jos on lapsia niin silloin itsemurha on sairas teko....jättää nyt omat lapset suremaan :/

Tämä oli omituinen kommentti. Miks täällä pitää kärsiä? Jos ei jaksa?

mun sydän ainakin särkyis jos omat lapseni jäisivät ikävöimään tänne...en vaan pystyisi tekemään niin itsekkäästi
 
Minusta tuo on niin kaksipiippuinen juttu. Toki se on itsekästä siinä mielessä, että haluaa lopettaa omat kärsimykset, eikä ota huomioon sitä, miten muut kärsivät teon jälkeen. Itsemurhaajan lapset, vanhemmat, puoliso, ystävät jne, jos niitä on.

Toisaalta jos on umpikujassa niin kuka asianomaista voi alkaa syytellä. Se ei ole helppo teko!

Mielestäni elämässä tulee eteen mustia hetkiä, jolloin tuntuu, että mitään ei ole enää tehtävissä. Uskon silti, että jossain vaiheessa tilanne alkaa helpottaa kunhan vain antaa elämälle mahdollisuuden.

Voimia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja namsu:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
jos on lapsia niin silloin itsemurha on sairas teko....jättää nyt omat lapset suremaan :/

Tämä oli omituinen kommentti. Miks täällä pitää kärsiä? Jos ei jaksa?

mun sydän ainakin särkyis jos omat lapseni jäisivät ikävöimään tänne...en vaan pystyisi tekemään niin itsekkäästi

tuuppa kertomaan sama sitte ku oot oikeesti siinä tilanteessa että et enää jaksa
 
Itsemurha on lopullinen ratkaisu väliaikaisiin ongelmiin. Mikään ongelma ei lopullinen, mutta itsemurha on.

Ja minun vastaus on kyllä. Kyseessä on itsekäs teko, sillä vaikka sinusta ei tällä hetkellä siltä tunnu, niin omaisten suru on pohjaton, mikäli itsesi tappaisit.

Voimia sinulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja namsu:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
jos on lapsia niin silloin itsemurha on sairas teko....jättää nyt omat lapset suremaan :/

Tämä oli omituinen kommentti. Miks täällä pitää kärsiä? Jos ei jaksa?

mun sydän ainakin särkyis jos omat lapseni jäisivät ikävöimään tänne...en vaan pystyisi tekemään niin itsekkäästi

tuuppa kertomaan sama sitte ku oot oikeesti siinä tilanteessa että et enää jaksa

olen ollutkin ja päässyt yli....ilman lapsiani tuskin olisin enää hengissä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Minusta tuo on niin kaksipiippuinen juttu. Toki se on itsekästä siinä mielessä, että haluaa lopettaa omat kärsimykset, eikä ota huomioon sitä, miten muut kärsivät teon jälkeen. Itsemurhaajan lapset, vanhemmat, puoliso, ystävät jne, jos niitä on.

Toisaalta jos on umpikujassa niin kuka asianomaista voi alkaa syytellä. Se ei ole helppo teko!

Mielestäni elämässä tulee eteen mustia hetkiä, jolloin tuntuu, että mitään ei ole enää tehtävissä. Uskon silti, että jossain vaiheessa tilanne alkaa helpottaa kunhan vain antaa elämälle mahdollisuuden.

Voimia!


entä jos niitä ystäviä eikä puolisoa enää ole?
 
Pystytkö kertomaan siitä.
Ei mitään seikkaperäistä selostusta jos et halua vaan suunnilleen mistä on kysymys.

Joskus asia tuntuu itsestä mielettömän suurelta kun sitä miettii ja kertomalla muille huomaa muiden reaktioista, että se asia ei ollutkaan niin suuri kuin itse ajatteli
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Itsemurha on lopullinen ratkaisu väliaikaisiin ongelmiin. Mikään ongelma ei lopullinen, mutta itsemurha on.

Ja minun vastaus on kyllä. Kyseessä on itsekäs teko, sillä vaikka sinusta ei tällä hetkellä siltä tunnu, niin omaisten suru on pohjaton, mikäli itsesi tappaisit.

Voimia sinulle!

Miksi pitää ajatella muiden surua ohi omansa? Mikä itsemurhaa harkitsevan surussa on vähemmän tärkeää kuin siinä omaisen surussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Pystytkö kertomaan siitä.
Ei mitään seikkaperäistä selostusta jos et halua vaan suunnilleen mistä on kysymys.

Joskus asia tuntuu itsestä mielettömän suurelta kun sitä miettii ja kertomalla muille huomaa muiden reaktioista, että se asia ei ollutkaan niin suuri kuin itse ajatteli

Hmm... en oikeastaan voi kertoa. En usko että ymmärrät. Mutta menetin mieheni, sekä isäni ja siskoni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Itsemurha ei ole koskaan ainut vaihtoehto.

En itsekään ymmärrä tuota lausetta "ihmiselle annetaan sen verran kuin jaksaa kantaa", se ei pidä paikkaansa. Jokaiselle ihmiselle tulee vastaan murheita ja joskus ne ovat liian suuria kannettavaksi, mutta silloin se taakka jaetaan toisen ihmisen kanssa. Vanhempien, puolison, aikuisten lasten tai ulkopuolisen terapeutin tai muun kanssa.
Sitten se taakka on taas pienempi ja siitä pääsee yli.

Itsemurha on erittäin itsekäs teko sillä ainut asia mitä sillä saavuttaa on se että tuottaa läheisille ihmisille suunnattoman tuskan.

Toivon sinulle paljon voimia ja rohkeutta ottaa yhteyttä johonkin ihmiseen joka on lähelläsi tai jos et pysty avautumaan läheisillesi niin johonkin ulkopuoliseen sitten.
Kerrot murheesi ja yrität pikkuhiljaa purkaa mielipahasi.

Kysyt miksi jotkut kärsivät enemmän kuin muut?
Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan joka ei kärsisi. Kaikilla on joitain murheita jotka jokainen kokee omalla tavallaan.
Se murhe joka näyttää ulkopuolisesta aivan mitättömältä on sen kokeneelle ihmiselle täysin musertava. Mutta yhdessä murheista selvitään. Kukaan ei pysty niitä kantamaan yksin ja siksi on hyvä, että apua niiden kantamiseen löytyy jokaiselle.

Peesaan tätä!!
Hae ap apua! :hug:
 
Oma päätöksesi oman elämäsi lopettamisesta, mutta kaikki läheisesi ovat ne, jotka kantavat päätöksesi henkiset seuraukset, vuosikymmenienkin ajan. Mieti miltä tuntuisi, jos puolisosi/lapsesi/vanhempasi/sisaruksesi lopettaisi itsensä.
 

Yhteistyössä