Mä oon ainakin sellainen,että menen tsekkaamaan tilanteen,on se spuge tai ei =)
Hienosti tehty ap :flower:
Hienosti tehty ap :flower:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:Eilen keskustassa nähtiin mieshenkilö joka makas pitkin pituuttaan ateneumin nurmella. Käytiin pikaisesti läheisesä liikkeessä ja kun tultiin takasin, niin siellä se köllötti edelleen, oli vaan vaihtanut asentoa. Mentiin sitte tarkemmin katsomaan niin tajutonhan tää kaveri oli, ei saatu hereille eikä juurikaan vastannu kivun tuottamiseen(kokeiltiin siis kynällä nappasta kynnen päältä). Onneksi sentään ei elvyttämään tarvinnu ruveta. Soitettiin siihen ambulanssia paikalle, poliisit tuli toki ensin ja sai sen joten kuten hereille, oli ilmeisesti juonu ittensä tainnoksiin. Tää herra oli ilmeisesti maannu aika pitkään niillä sijoillaan, iho oli ihan tuli kuuma ja nihkeä, siihen paisto aurinko aika kuumasti eikä tuulenvirettä ollenkaan.
Oikeasti, siitä ateneumin ja makkaratalon välistä kulki satapäin ihmisiä eikä kukaan edes viittiny pysähtyä tarkistamaan että onko tällä kaverilla kaikki hyvin :headwall: :headwall:
Jos me ei olis siihen menty herättelemään eikä soitettu apua niin se mies ois todennäkösesti menehtyny nestehukkaan siinä.
Hitto että raivostuttaa vieläki, kaikilla on velvollisuus auttaa tuollasessa tilanteessa mutta ei, nämä stadin paremmat kansalaiset mielummin kävelee ohi :kieh: ja sitten ku osuu omalle kohdalle, että tarttis apua niin kirjotellaan lehtiä myöten että kun kukaan ei auta.
MIKSI? mie vaan kysyn. |O
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Mä soitan ambulanssin jopa sille maassa makaavalle spurgun näköiselle henkilölle (sitä, miltä spurgu sitten näyttää, en osaa määritellä ). Huutelen hetken aikaa, ja jos ei reagoi (ja jos ei kuorsaa kuuluvasti) niin soitan 112. Sanon sinne, etten tiedä onko ko. henkilö sammunut vai muuten vaan tajuton, mutta ei vastaa huuteluihin. Sanovat että kiitos ilmoituksesta, ja lähettävät ambulanssin/poliisin tarkistamaan tilanteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Mä soitan ambulanssin jopa sille maassa makaavalle spurgun näköiselle henkilölle (sitä, miltä spurgu sitten näyttää, en osaa määritellä ). Huutelen hetken aikaa, ja jos ei reagoi (ja jos ei kuorsaa kuuluvasti) niin soitan 112. Sanon sinne, etten tiedä onko ko. henkilö sammunut vai muuten vaan tajuton, mutta ei vastaa huuteluihin. Sanovat että kiitos ilmoituksesta, ja lähettävät ambulanssin/poliisin tarkistamaan tilanteen.
Tajuton ihminenkin voi kuorsata..
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:Mun tuttava pyörtyi kerran citymarketin eteen, oli viimesillään raskaana eikä siis todellakaan mikään spurgun näköinen. Kukaan ei auttanut tai soittanut apua. Onneksi kyseessä oli "vain" pyörtyminen
josta sitten itsekseen heräsi eikä mikään vakavampi juttu.. Oikeesti uskomatonta miten välinpitämättömiä ihmiset ovat!
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:herättelemään ihmisen joka makaa jossain tajuttoman näköisenä, oli se sitten spurgun näköinen tai ei. Mun omatunto ei TODELLAKAAN sallisi mun vain kävellä kylmästi ohi!
Hävetkää te jotka niin teette, mitäs sitten kun teidän lapsenne makaa tajuttomana sairauskohtauksen saatuaan tien reunassa, ja kaikki vain kävelevät ohi?????????
Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:herättelemään ihmisen joka makaa jossain tajuttoman näköisenä, oli se sitten spurgun näköinen tai ei. Mun omatunto ei TODELLAKAAN sallisi mun vain kävellä kylmästi ohi!
Hävetkää te jotka niin teette, mitäs sitten kun teidän lapsenne makaa tajuttomana sairauskohtauksen saatuaan tien reunassa, ja kaikki vain kävelevät ohi?????????
Peesaan. Mä menen kans AINA ottamaan selvää, enkä kävele ohi. Kyseinen maassa makaava voi olla kylän kuuluisin juoppo TAI hän voi olla vaikka juuri eron kokenut 4 lapsen isä/äiti, eli jostain syystä "väliaikaisesti" ajanut itsensä siihen tilaan. Esim diabetes potilas voi olla yhtä sekava kuin humalassa oleva. Ihmisarvon ymmärtäminen on liian monella ihmisellä hukassa. Valitettavasti :|
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:herättelemään ihmisen joka makaa jossain tajuttoman näköisenä, oli se sitten spurgun näköinen tai ei. Mun omatunto ei TODELLAKAAN sallisi mun vain kävellä kylmästi ohi!
Peesaan. Mä menen kans AINA ottamaan selvää, enkä kävele ohi. Kyseinen maassa makaava voi olla kylän kuuluisin juoppo TAI hän voi olla vaikka juuri eron kokenut 4 lapsen isä/äiti, eli jostain syystä "väliaikaisesti" ajanut itsensä siihen tilaan. Esim diabetes potilas voi olla yhtä sekava kuin humalassa oleva. Ihmisarvon ymmärtäminen on liian monella ihmisellä hukassa. Valitettavasti :|
tälläiset väliaikaisesti siihen tilaan itsensä saattaneet eivät näytä samalta kuin ne, jotka ovat resuisissa vaatteissa, ovat likaisia ja haisevat hirveälle..
Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:herättelemään ihmisen joka makaa jossain tajuttoman näköisenä, oli se sitten spurgun näköinen tai ei. Mun omatunto ei TODELLAKAAN sallisi mun vain kävellä kylmästi ohi!
tälläiset väliaikaisesti siihen tilaan itsensä saattaneet eivät näytä samalta kuin ne, jotka ovat resuisissa vaatteissa, ovat likaisia ja haisevat hirveälle..
Joo, mutta kummatkin ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Oli se sitten spurgu tai ihan tavallinen tallaaja. Ja joo, kyllä ne pari päivää juopoteleetkin ovat aika pahan hajuisia..
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:En ois minäkä huomioinu juoppoa. Senkun ois kuollu siihen, niistä ei oo muuta kun haittaa, haisevat, likaisia.