Onko ihan ok, että exä esittelee lapselle uuden tyttöystävänsä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Eikä missään vaiheessa mainitse minulle että näin on tapahtunut?
Lapsi on neljävuotias, ex ei ole hänen biologinen isänsä, mutta isän paikan otti lapsen ollessa ihan pieni.
Erottiin vajaa vuosi sitten, hän jäi hyvin katkeraksi. On jatkuvasti vihainen, vittuilee, ilkeilee, haukkuu. Näkee tyttöäkin tooodella harvoin, eikä pidä yhteyttä.
Pari viikoa sitten kävivät yhdessä miehen kummitytön luona. Mies haki ja toi tytön kotiin. Kotona neljä vee sitten alkaa kyselemään, että miksi te taas erosittekaan.. Ja kun kyselen että mitäs kylässä teitte jne, niin minulle selviää, että mukana on ollut myös tämä exän uusi.

Ymmärrän, että tämä uusi haluttiin lapselle esitellä, mutta onko multa kohtuuton vaatimus, että tästä olisi pitänyt minulle mainita, edes sillon kun mies toi lapsen kotiin?!

Jos te ette suuremmin puheväleissä ole, niin... hmm, juu, tajuan ettei maininnut.

Jos hän ei ole lapsesi biologinen isä, ja "vihainen, vittuilee, ilkeilee, haukkuu. Näkee tyttöäkin tooodella harvoin, eikä pidä yhteyttä. ", miksi laitat lapsesi hänen luokseen?

Lapsi pitää miestä isänään. Oltiin sovittu, että eron jälkeen näkevät, ettei mies vaan häivy lapsen elämästä..
Mut mielestä mun äitinä ja tän lapsen huoltajana tulisi edes saada kuulla, et missä on oltu ja kenen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Jos te ette suuremmin puheväleissä ole, niin... hmm, juu, tajuan ettei maininnut.

Jos hän ei ole lapsesi biologinen isä, ja "vihainen, vittuilee, ilkeilee, haukkuu. Näkee tyttöäkin tooodella harvoin, eikä pidä yhteyttä. ", miksi laitat lapsesi hänen luokseen?

peesi.
ja jos tapaa tyttöä niin ok että esittelee tyttöystävänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mun mielest se on ok, jos esitteli hänen tyttöystävänsä... Outoo sinun asenteesi mielestäni:o

Sii kyllä, ymmärrän täysin et esitteli tyttöystävänsä!
Sitä en ymmärrä, miksi ei ole asiasta minulle maininnut ollenkaan. Mielestäni neljävuotias on kuitenkin vielä pieni, ja olisi kaikille reilua, että minulle olisi asiasta mainittu:)

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Miksi olisi tarvinnut sulle sanoa? Kerrotko itse hänelle jos sinulla on joku? Haluaako tyttäresi mennä hänen luokseen mielellään? Jos näin on, homma ok, jollei en ymmärrä miksi lapsi sinne menisi..

Ei minulle tarvitse kertoa jos hänellä on tyttöystävä. Mutta jos minun lapselleni esittelee hänet, olisi mielestäni kerrottava. Etenkin kun kyseessä on neljävuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Lapsella ei mitään oikeuksia (lain mukaan) tavata miestä ja miehellä ei mitään velvotteita tavata lasta.
On oikein että esittelee ja on oikein jos ei esittele....

Tiedän että mitään velvoitetta ei kenelläkään ole. Mutta alkuksi molemmat halusivat näin. Nyt en ole enää niin varma haluaako mies tyttöä elämäänsä.

Biologinen lapsi tai ei, niin asia ei kuulu sinulle mitenkään (en sano tätä ilkeilläkseni, mutta näin vaan on ).
Kyllä varmasti jos luotat miehen hoitoon lapsesi, hän osaa esitellä lapsellesi uuden ystävättärensä. Miehen ei tarvitse kertoa mitä tekee ja kenen kanssa.
Jos olisi ollut työkaverista kyse (miespuolisesta), niin olisiko lupa tähän pitänyt myös pyytää sinulta? Ne etälomat etävanhemmalla ovat miehen ja lapsen välisiä. Älä kysele lapseltasi kuin korkeintaan: oliko kivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Ap kuulostaa hiukka katkeralta. Taitaa harmittaa kun toinen on löytänyt uuden

Mulla ei ole mitään sitä vastaan että esittelee tyttöystävänsä. Tottakai esittelee.

Onko niin, että mä olen ainut jonka mielestä mun kuuluu tietää tuollaiset asiat mun lapsen elämästä? Kun tyttö tuli kyläreissulta kotiin, hän oli vaisu, kyseli että miksi me taas erottiinkaan.. Huomasin toki et jokin juttu on nyt hassusti.
Haluisin vaan tietää tällaiset asiat, jos koen että ne vaikuttavat lapseeni.

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Biologinen lapsi tai ei, niin asia ei kuulu sinulle mitenkään (en sano tätä ilkeilläkseni, mutta näin vaan on ).
Kyllä varmasti jos luotat miehen hoitoon lapsesi, hän osaa esitellä lapsellesi uuden ystävättärensä. Miehen ei tarvitse kertoa mitä tekee ja kenen kanssa.
Jos olisi ollut työkaverista kyse (miespuolisesta), niin olisiko lupa tähän pitänyt myös pyytää sinulta? Ne etälomat etävanhemmalla ovat miehen ja lapsen välisiä. Älä kysele lapseltasi kuin korkeintaan: oliko kivaa?

Okei, ehkä mä suhtaudun liian suojelevasti. Haluan vaan tietää, mitä pieni lapsi tekee ja kenen kanssa. Varsinkin kun näkevätkin niin harvoin eksän kanssa, ehkä pari tuntia kerran kuussa. Toki luotan häneen, mutta musta tuntuu silti mukavalta tietää lapsen asioista.

No nyt aloin oikein miettimään tätä juttua...
Onko oikeasti niin, että ei kuulu mulle mitä he, siis exä ja lapsi, tekevät? Enkä kysy tätä millään pahalla! Enkä saa edes kysyä lapselta?
Ja onko väärin, että mä kummastelen sitäkin, että exä on muuttanut toiseen kaupunkiin, eikö ole siitäkään kertonut minulle?

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
No nyt aloin oikein miettimään tätä juttua...
Onko oikeasti niin, että ei kuulu mulle mitä he, siis exä ja lapsi, tekevät? Enkä kysy tätä millään pahalla! Enkä saa edes kysyä lapselta?
Ja onko väärin, että mä kummastelen sitäkin, että exä on muuttanut toiseen kaupunkiin, eikö ole siitäkään kertonut minulle?

no en antais omaa lastani tuollaiselle ihmiselle.
näkee kerran kuussa pari tuntia ?! luokittelisin turhan vieraaksi jo meille ja sanosin, et voi tulla kylään lasta tapaa jos haluaa, mutta muuten ei.

Ei millään pahalla mutta kuulostaa vähän ylireagoinnilta vaikka toisaalta ymmärrän että varmasti kiinnostaa toisen tekemiset. Itse elän parisuhteessa ja jos lasten isä lähtee vaikka koko lauantaipäiväksi lasten kanssa kaupungille niin en odota täydellistä raporttia että mitä tekivät ja ketä näkivät, riittää että kysyn heidän kotiuduttuaan että oliko kiva päivä ja se siitä.

no mä ainakin ymmärrän sinua ap. tuollainen iskän uusi naisystävä on todella iso juttu lapsen elämässä, ja varmasti herättää lapsessa ajatuksia. kyllä olisi silloin kotona ihan hyvä tietää, jos lapsi on vaikka jotenkin hämmentynyt tms, että osaa ottaa puheeksi.

olis se kyllä mieheltä ihan aikuismaista mainita, ikävä sinunkin kuulla asiasta lapsen kautta.

Toivottavasti mies jaksaa pitää yhteyttä tyttöön, vaikkei olekaan biologinen isä. teidän huonot välit eivät ainakaan siihen kannusta. jospa sä juttelisit asiasta exän kanssa. täytyyhän sun pystyä luottamaan siihen, mitä tekee lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
olis se kyllä mieheltä ihan aikuismaista mainita, ikävä sinunkin kuulla asiasta lapsen kautta.

Toivottavasti mies jaksaa pitää yhteyttä tyttöön, vaikkei olekaan biologinen isä. teidän huonot välit eivät ainakaan siihen kannusta. jospa sä juttelisit asiasta exän kanssa. täytyyhän sun pystyä luottamaan siihen, mitä tekee lapsen kanssa.

Kiitos. Tää oli hyvin sanottu.
Yritin tänään puhua miehen kanssa, mutta vastausta en saanut. Haluaisin ihan tytön vuoksi että edelleen näkisivät toisiaan.

Yhteistyössä