Onko ihan hirveätä jos en kunnolla viitsi tehdä joulusiivousta?

Tulee varmasti :) En minäkään jaksais kyllä siivota kauheesti, ku en ole vielä edes aloittanu!
Jos saan imuroitua ja lattiat pestyä niin olen tyytyväinen :) Mutta sitä en tee vasta ku sunnuntaina, ettei poika ehdi sotkea uudestaan ennen aattoa :)
 
Pitkänmatkanpainija
Tulee se joulu... Itse siivoan niin, että vähän ilma raikastuu ja saa nuo joulujutut nätisti laitettua. Perussiivouksen teen, tosin ikkunoita olen pessyt, saunan ja verhoja vaihdellut sen lisäksi, mutta stressiä pyrin välttämään.
 
Pitkänmatkanpainija
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänmatkanpainija:
Tulee se joulu... Itse siivoan niin, että vähän ilma raikastuu ja saa nuo joulujutut nätisti laitettua. Perussiivouksen teen, tosin ikkunoita olen pessyt, saunan ja verhoja vaihdellut sen lisäksi, mutta stressiä pyrin välttämään.
KORJAUS: en ole siis saunaa vaihtanut vaan siivonnut ;)

 
Höpölöpö..Mä en ole tehnyt joulusiivousta moneen vuoteen,vain kunnollisen viikkosiivouksen pölyjenpyyhkimisineen ja lattioiden pesuineen.Petivaatteet vaihdan ja se on siinä.Tietysti vilkaisen ikkunapintoja ja peilipintoja onko sormen,tassun tai kuonon jälkiä ja pyyhkäisen ne pois tarvittaessa.
Tuloo se joulu vähemmälläkin huhkamisella.
 
joulutonttunen
Tätä ohjetta noudattaen ei takuulla tule rehkittyä liikaa!

"Moon kuullu, notta kannattaa pistää kartemummaa pelille ja pelti kuumaa uunii. Sitte vaa kasteloo villasukan tolulla ja viskaa sen sohovan alle, nii joha o samantien joulutunnelma valamis! Haisoo ihan pullalta ja pirttiki puhtaalta. Ei renkää kuurata lattiaa polovet ruvella eikä paistaa julumaa pullataikinaa aamu kolomee. Notta ressitöntä ja mukavata joulun orotusta!"

Hauskaa Joulua! :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joulutonttunen:
Tätä ohjetta noudattaen ei takuulla tule rehkittyä liikaa!

"Moon kuullu, notta kannattaa pistää kartemummaa pelille ja pelti kuumaa uunii. Sitte vaa kasteloo villasukan tolulla ja viskaa sen sohovan alle, nii joha o samantien joulutunnelma valamis! Haisoo ihan pullalta ja pirttiki puhtaalta. Ei renkää kuurata lattiaa polovet ruvella eikä paistaa julumaa pullataikinaa aamu kolomee. Notta ressitöntä ja mukavata joulun orotusta!"

Hauskaa Joulua! :xmas:
Loistavaa!!! :D
 
yolanda
meillä kans perinteinen viikkosiivous.eilen pyyhin ikkunat,tänään lasten kans pyyhittiin pölyt ja huomenna kannetaan matot ulos ja imuroidaan ja luututaan ja jätetään sen kummempi jouluhössötys... kaapinpäällyset siivoan vähän väliä yleensäkki,siis ainaku pölyä näkkyy. sit me kinkku paistetaan ja lohi tietysti,sekä torttuja.ei mitään kummallisuuksia.kyl se joulu näinki tulee
 
Empä taida laittaa tikkua ristiin tuo parjatun "joulusiivouksen" takia. Teen vain perussiivouksen (jos sitäkään jaksan :ashamed: ) ja aattona me ei edes olla kotona :whistle:
Eli ei turhaa stressiä näistä :saint: :xmas:
 
Bannitar
Meillä on silleen perussiistiä, ettei ennen joulua tarvi rueta riehumaan luutujen ja rättien kanssa. Eikä mun joulumieli ole siitä kiinni, onko kylppärin kaakelilattian jokainen sauma varmasti tahraton!
 
tassa hyva ohje, tuli sahkopostiini yksi paiva:

Moon kuullu, etta kannattaa pistaa kardemummaa pellille ja pelti kuumaan uuniin.Sitten vaan kastelee villasukan Tolulla ja paiskoo sen sohovan alle, niin johan on samantien joulutunnelma valamis. Haisee ihan pullalta ja pirttiki puhtaalta. Ei tartte hinkata lattiaa polovet ruvella eika paistaa julumaa pullataikinaa aamukolomelta. Ressitonta ja mukavaa joulun odotusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
tassa hyva ohje, tuli sahkopostiini yksi paiva:

Moon kuullu, etta kannattaa pistaa kardemummaa pellille ja pelti kuumaan uuniin.Sitten vaan kastelee villasukan Tolulla ja paiskoo sen sohovan alle, niin johan on samantien joulutunnelma valamis. Haisee ihan pullalta ja pirttiki puhtaalta. Ei tartte hinkata lattiaa polovet ruvella eika paistaa julumaa pullataikinaa aamukolomelta. Ressitonta ja mukavaa joulun odotusta.
Josko jaksaa niin voihan ne kardemummat ja kanelit imasta imuuriinkin ennenkuin alkaa oravia pienempiä mettästää nurkist.
 
Mulla rassaa kans tämä epäjärjestys. Haluaisin lelut ja vaatteet pois lattioilta, mutta se ylös-alas-ylös-liike saa mulla huippaamaan nyt.. Imuroiakin vois, ainakin paikoitellen. vaan kun voimat ei tahdo riittää. Kohta tulee mies taas töistä ja ärisee ku on sotkusta... :kieh: Sen mielestä minä en ole ikinä oikeasti sairas..
 

Yhteistyössä