Onko hyvä menu yo-juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ceres
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
ei ansaitse vielä juhlia. sitten voi juhlia kun on ammatti saatu.

Tää on sun mielipide, minusta mä oon tehny yhtälailla töitä koulun eteen kuin esimerkiksi merkonomit, yhtään heitä vähättelemättä :)

jaa no et ole vielä saavuttanut mitään jos koulutusta ajatellaan. ylioppilas ei ole minkään arvoinen.

Mee muualle jos tappelemaan haluat, mä ainakin oon ylpeä itsestäni! :) kun katsos tän keskustelun tarkotus oli hakea vinkkejä juhlieni menua varten..

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Mun mielestä näyttää oikein hyvältä ja monipuoliselta, ehkä sen kinkku-kinkku -syndrooman vois karsia pois.

Jos et halua skoolata skumpalla, ottaisin ihan perusPommacin, light-versiona niin ei ole niin makea.

Alkoholittomia kuohuviinejäkin on, jotkut jopa ihan juotavia. Ja taisi olla joku seljankukkakuohari tms. myös.
Pommacilla maljan nostaminen aikuisilla on hieman :x
Ei minusta ole juhlavaa ollenkaan.

Siis joo, siitä pitikin mainita, pommakkia en juhliini halua :D Oisko antaa suosituksia? Missä hinnoissa liikutaan noitten alkoholittomien kuohareiden kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minusta tuo tarjoilu vaikuttaa ihan hyvältä.
Pastasalaatin jättäisin ehkä itse kokonaan pois.
Voileipäkakkuja kaksi? Toiseen savulohta ja toiseen kinkkua?

Vadelmia ja vaniljaa laittaisin ehkä täytekakun täytteeksi.

Ite oon miettiny vadelmakakkua, että pinnalle tulis vadelmia ja kiille, mutta mistä ihmeestä mä marjat repäsen? :D Vai oisko vadelmakakku ihan huono idea? Toi savulohi löytyy jo noista cocktailpaloista, joten se on ehkä vähän huono. Pastasalaatin haluan, koska sitä ei oo koskaan missään missä mä oon ja se on mun suurta herkkua :D

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Siis joo, siitä pitikin mainita, pommakkia en juhliini halua :D Oisko antaa suosituksia? Missä hinnoissa liikutaan noitten alkoholittomien kuohareiden kanssa?

Tässä linkkiä:

http://www.alko.fi/tuotteet/fi/009841

Kiitti! :) meillä on lähellä toi Riekon marjatila, ne "kuoharit" on vaan aika hinnakkaita..

Meillä oli mm.

Pastakinkkusalaatti
Broileri-riisisalaatti
Vihreä salaatti, lisäksi erillään fetaa, sipulia, oliiveja, -kaikki kun ei näistä välttämättä pidä-
Savulohi, tai muuta kalaa
Karjalanpiirakat ja munavoi
Ruisleipää, vaaleaa leipää ja leikkeleitä

Meillä oli leivos/kakkupöytä, eli siis erilaisia kakkuja, esim. Juustokakku, mansikkatäytekakku, prinsessa kakku, kuivaa kakkua, ja pieniä leivoksia.

Sopiskos alkumaljaksi fresita (kirjoitettiinkohan se noin, on ainakin mielettömän ihanan makuista kuohuviiniä)EI kyllä ole alkoholitonta
Ruoalle sit kotikaljaa

-

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Meillä oli mm.

Pastakinkkusalaatti
Broileri-riisisalaatti
Vihreä salaatti, lisäksi erillään fetaa, sipulia, oliiveja, -kaikki kun ei näistä välttämättä pidä-
Savulohi, tai muuta kalaa
Karjalanpiirakat ja munavoi
Ruisleipää, vaaleaa leipää ja leikkeleitä

Meillä oli leivos/kakkupöytä, eli siis erilaisia kakkuja, esim. Juustokakku, mansikkatäytekakku, prinsessa kakku, kuivaa kakkua, ja pieniä leivoksia.

Sopiskos alkumaljaksi fresita (kirjoitettiinkohan se noin, on ainakin mielettömän ihanan makuista kuohuviiniä)EI kyllä ole alkoholitonta
Ruoalle sit kotikaljaa

-

Mä olin ajatellu pitää makeat aika simppelinä, koska nykyisin täällä päin juhlissa menee aika vähän makeaa verrattuna suolaiseen :) Toi alkumalja kuulostais muuten hyvältä, mutta se alkoholi.. :D

en jaksa lukea koko ketjua mutta mun mielestä salaatti ei sovi voileipäkakun kanssa, tai siis joko jättäisin voileipäkakun pois ja tilalle vaikka lohta, paahtopaistia, lihapullia tai jotain sellaista. TAI sitten jättäisin salaatit pois ja tekisin pari voileipäkakkua, esim. kinkku ja kala.

Mulla on kanssa yo-juhlat ensi kuussa ja meillä on seisova pöytä; salaattia (en vielä tiiä montako erilaista), lohta (2 eri), paahtopaistia, lihapullia, ehkä jotain silliä, leipää + levitettä.
Ja sitten kakku+kahvia.
Oon varmaan unohtanut jotain.....

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
en jaksa lukea koko ketjua mutta mun mielestä salaatti ei sovi voileipäkakun kanssa, tai siis joko jättäisin voileipäkakun pois ja tilalle vaikka lohta, paahtopaistia, lihapullia tai jotain sellaista. TAI sitten jättäisin salaatit pois ja tekisin pari voileipäkakkua, esim. kinkku ja kala.

Mulla on kanssa yo-juhlat ensi kuussa ja meillä on seisova pöytä; salaattia (en vielä tiiä montako erilaista), lohta (2 eri), paahtopaistia, lihapullia, ehkä jotain silliä, leipää + levitettä.
Ja sitten kakku+kahvia.

Oisko cocktail-lihapullat huono lisä jos lisäisin tohon listaan? Tuleeko liikaa eri juttuja? Meillä ei ole ikinä ole ollut juhlissa voileipäkakkua tai salaatteja, siks haluaisin "repäistä" näinkin hurjasti :D Ennen on ollut keittoja, suolaisia piirakoita, leikkelepöytä, kasviksia, lihapullia, kalaa yms. Itseasiassa olen menossa voileipäkakku-kurssillekin tässä keväällä juurikin näitä juhlia varten, kun en ole voileipäkakkua koskaan tehnyt :laugh:

Ja sitten kakku+kahvia.

Oisko cocktail-lihapullat huono lisä jos lisäisin tohon listaan? Tuleeko liikaa eri juttuja? Meillä ei ole ikinä ole ollut juhlissa voileipäkakkua tai salaatteja, siks haluaisin "repäistä" näinkin hurjasti :D Ennen on ollut keittoja, suolaisia piirakoita, leikkelepöytä, kasviksia, lihapullia, kalaa yms. Itseasiassa olen menossa voileipäkakku-kurssillekin tässä keväällä juurikin näitä juhlia varten, kun en ole voileipäkakkua koskaan tehnyt :laugh:

ei ole, cocktail-lihapullat sopii just hyvin mun mielstä...

Kyllähän voileipäkakut sopii niin että jos kattaa pöydän sillä tavalla ettei voileipäkakku on salaattien keskellä, voisi laittaa vaikka niin että voileipäkakku on vähän niin ku alkupala ja sit salaatit, ja sit jälkkäriksi kakkua....
voileipäkakku on kyllä hyvä juhliin ku sitä voi tehdä melkein valmiiksi edellisenä päivänä, sit ei ole juhlapäivänä nii paljon tekemistä...
ja nyt alkoi tehdä mieli voileipäkakkua :p

Meillä on ravintola vuokrattuna mun yo-juhliin niin mun ei tarvitse tehdä yhtään mitään :)

Niitä kakun päällysiä, anyone? :wave: Oon nähny yo-juhlissa lakkakakkua (ei lakkoja meillä ), vadelmakakkua (ei vadelmiakaan), konditorian mansikkakakkua (oli ehkä kolme mansikkaa päällä ja mistä kesäkuun alussa edes saa tuoreita mansikoita, vai saako?) ja jonkun tylsän kermakakun jossa oli kaupasta ostetut sokeriruusut päällä. Kinuskikakku ei käy, koska en halua ottaa riskiä että epäonnistuu juhla-aamuna. Ja kermakakku mielellään, ei mitään marsipaanipäällysiä, jäisivät meidän suvulta syömättä :D

Ja sitten kakku+kahvia.

ei ole, cocktail-lihapullat sopii just hyvin mun mielstä...

Kyllähän voileipäkakut sopii niin että jos kattaa pöydän sillä tavalla ettei voileipäkakku on salaattien keskellä, voisi laittaa vaikka niin että voileipäkakku on vähän niin ku alkupala ja sit salaatit, ja sit jälkkäriksi kakkua....
voileipäkakku on kyllä hyvä juhliin ku sitä voi tehdä melkein valmiiksi edellisenä päivänä, sit ei ole juhlapäivänä nii paljon tekemistä...
ja nyt alkoi tehdä mieli voileipäkakkua :p

Meillä on ravintola vuokrattuna mun yo-juhliin niin mun ei tarvitse tehdä yhtään mitään :)

Voi vitsi, pääsisinpä mäkin yhtä helpolla :D Toisaalta on se ihan kiva tehäkin kaikennäköstä :)

Niitä kakun päällysiä, anyone? :wave: Oon nähny yo-juhlissa lakkakakkua (ei lakkoja meillä ), vadelmakakkua (ei vadelmiakaan), konditorian mansikkakakkua (oli ehkä kolme mansikkaa päällä ja mistä kesäkuun alussa edes saa tuoreita mansikoita, vai saako?) ja jonkun tylsän kermakakun jossa oli kaupasta ostetut sokeriruusut päällä. Kinuskikakku ei käy, koska en halua ottaa riskiä että epäonnistuu juhla-aamuna. Ja kermakakku mielellään, ei mitään marsipaanipäällysiä, jäisivät meidän suvulta syömättä :D

mitä jos laittaisi erilaisia hedelmiä, persikoita ym ja sit kermavaahtoa...!?

Onko vieraita tulossa pitkien matkojen takaa?

Kuulostaa ihanalle tuo menu. Itse varmaan lisäisin keitetyt (uudet) perunat tillillä ja niiden lisäksi vaikka savukalaa kermaviili-tuoreyrttikastikkeella pitkän matkan vieraita varten. Sillä ajattelin, että ois helppoa ja tulisi ehkä edullisemmaksikin, jos pitkän matkan nälkäiset vieraat syövät nälkäänsä voileipäkakkua :D

Kokeile kakun väliin voi-sitruunakastiketta, mustikoita ja kermavaahtoa (laktoositonta). Kokeile johonkin pienempään kakkuun täytettä ennen kuin itse sen valitset. Säästyvätpähän vieraat kokeiluilta nim. minun juhlissa mustalla kahvilla kostutettua kakkua puolukkatäytteellä (YÖK!)-avulias sukulainen halusi auttaa juhlajärjestelyissä

Hei joo, toihan voiskin olla hyvä idea! Ei tullutkaan edes mieleen :)

Hei joo, toihan voiskin olla hyvä idea! Ei tullutkaan edes mieleen :)

tällaisen vaikka: http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/23515/437599.jpg
http://www.corint.fi/PICTURES/CAKES/1cc.gif

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
Onko vieraita tulossa pitkien matkojen takaa?

Kuulostaa ihanalle tuo menu. Itse varmaan lisäisin keitetyt (uudet) perunat tillillä ja niiden lisäksi vaikka savukalaa kermaviili-tuoreyrttikastikkeella pitkän matkan vieraita varten. Sillä ajattelin, että ois helppoa ja tulisi ehkä edullisemmaksikin, jos pitkän matkan nälkäiset vieraat syövät nälkäänsä voileipäkakkua :D

Toi kyllä kuulostais tosi hyvälle ja voisi olla yhtenä vaihtoehtona, mutta ei ole pitkämatkalaisia ja lisäksi aika pienet juhlat, eli joka tapauksessa ei ihan hirveää laskua ole tulossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äiti:
Kokeile kakun väliin voi-sitruunakastiketta, mustikoita ja kermavaahtoa (laktoositonta). Kokeile johonkin pienempään kakkuun täytettä ennen kuin itse sen valitset. Säästyvätpähän vieraat kokeiluilta nim. minun juhlissa mustalla kahvilla kostutettua kakkua puolukkatäytteellä (YÖK!)-avulias sukulainen halusi auttaa juhlajärjestelyissä

Hehee, joo, kokeilut on olleet jo pitkään käynnissä, olen aika tarkka näissä :D Kiitti vinkistä!

säästöpossu: Toi eka kakku on aivan ihanan näköinen, täytyypä kokeilla viikonloppua ja kattoa miten luonnistuu multa noi koristelut! Kiitti linkeistä! Toi voi-sitruunakastike vois käydä tohon hyvin täytteeks tai sit joku rahka :p

säästöpossu: Toi eka kakku on aivan ihanan näköinen, täytyypä kokeilla viikonloppua ja kattoa miten luonnistuu multa noi koristelut! Kiitti linkeistä! Toi voi-sitruunakastike vois käydä tohon hyvin täytteeks tai sit joku rahka :p

laita googlen kuvahakuun hedelmäkakku niin näet paljon erilaisia vaihtoehtoja...
itse rakastan kermakakkua jossa on kiiviä, persikoita ja kirsikoita :p

Alkumaljaksi joku marjainen alkoholiton booli:

Kesäbooli:
pullo alkoholitonta kuohuviiniä/siideriä
2dl mansikkamehua

Punainen booli:
1 l karpalotäysmehua
½ l sitruuna-limettijuomaa (esim. Sprite)
(1 dl kivennäisvettä)

Yhteistyössä