Nimiäistarjoilusta, nyt se on päätetty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Viitaten aikaisempaan ketjuun http://kaksplus.fi/keskustelu/t1037107 , nyt on tarjoilu päätetty, ja siitä tuli tälläinen:

Suolaiset:

kinkku-hillosipuli-voileipäkakku
katkarapu-voileipäkakku
karjalanpiirakat, munavoi
tuulihatut kala- ja auratäytteellä

Makeat:

suklaakakku
juustokakku
lusikkaleivät
kuivakakku
pulla
jotain karkkia

näiden kanssa kahvi, tee avec, lapsille limsa/mehu. Kylmät juomat (vichy, kotikalja, maito) laitan samaan aikaan tarjolle, eli jos joku haluaa niitä ottaa ensin.

Ajattelin laittaa myös kaksi lautaspinoa, minä en ainakaan tykkää jos täytekakku maistuu kalalta. Jätin Bebe-leivokset pois, laskin, että niistä olisi tullut ainakin 60 e lisälaskua. Laitan sen rahan mielummin vaikka kukka-asetelmaan. Tuulihattuja kokeilen kerran etukäteen, ja jos ovat liian työläitä, jätän nekin pois.

Kommentteja otetaan edelleen vastaan.

Joo nuo kaljat ja maidot pois, sekä kuivakakut ja karjalanpiirakat..
On kyllä tosi paljon syömistä, noin monipuolista tarjontaa (makeat ) ei usein ole edes pienehköissä/keskikokoisissa häissä, tuossahan 5lajia+karkit. :whistle:

Harvemmin juhlissa menee noin paljoa makeita syötäviä.. Itse jättäisin pullan ja kuivakakun pois. Jättäisin varmaan myös tuulihatut pois, työläitä tehdä ja moni valitsee voileipäkakun suolaisesta, karjalanpiirakat antaisin olla listalla koska lapset syö niitä. Aikamoinen litania juomiakin, jättäisin kotikalojan ja ehkä maidonkin pois listasta.

Harvemmin juhlissa menee noin paljoa makeita syötäviä.. Itse jättäisin pullan ja kuivakakun pois. Jättäisin varmaan myös tuulihatut pois, työläitä tehdä ja moni valitsee voileipäkakun suolaisesta, karjalanpiirakat antaisin olla listalla koska lapset syö niitä. Aikamoinen litania juomiakin, jättäisin kotikalojan ja ehkä maidonkin pois listasta.

Kuumana päivänä kotikalja ja vichy ainakin puoltavat paikkaansa, ja voisin ajatella äitinä, että minusta olisi kiva antaa lapsille maitoa ensin niiden suolaisten kanssa ja limsaa sitten makeiden kanssa.

Oikeen hyvältä kuulostaa. Onhan tossa paljon toki syötävää, mutta toisaalta, varmaan sit joka makuun löytyy jotakin naposteltavaa ja vieraat on tyytyväisiä! Mitäs pahaa siinä on, jos tykkää laittaa montaa sorttia. Jääpähän sitten itellekin millä herkutella vielä juhlien jälkeenkin! :D

Ja mitä tulee tuohon kotikaljaan.... Meillä ainakin viime kesänä teki kotikalja ristiäisissä tosi hyvin kauppansa kuumana kesäpäivänä, ja kaikki kehuivat äitini tekemää todella hyvää kaljaa! Ihan hyvä olla tarjolla muutakin kylmää juotavaa kuin mehua/limsaa.

Kotikalja on ainakin minua varten, ja meillä juhlissa lapset juo yleensä maitoa ensin, ja vasta makeiden kanssa mehua tai limsaa. Vieraita ei ole kuin n. 20, joista n. puolet lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kuumana päivänä kotikalja ja vichy ainakin puoltavat paikkaansa, ja voisin ajatella äitinä, että minusta olisi kiva antaa lapsille maitoa ensin niiden suolaisten kanssa ja limsaa sitten makeiden kanssa.

Näin juuri.