Onko hyvä menu yo-juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ceres
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Ceres

Vieras
SUOLAISET

-Pastakinkkusalaatti
-Jäävuorifetasalaatti + salaatinkastike
-Kinkkuvoileipäkakku
-Karjalanpiirakat ja munavoi
-Cocktailpalat (ruisperunataikinasta, lohi-ruohosipulituorejuusto täyte)

MAKEAT

-Täytekakku --> mitä täytteeksi ja koristelu??
-Hannatädinkakut
-Nougatpalat
-Mangojuustokakku

JUOMAT

-Alkumaljat --> mitä juomaa, mielellään alkoholitonta?
-Kotikalja
-Vesi
-Mehu

Ehdotuksia otetaan vastaan, mikä on hyvää, mikä huonoa? Ja etenkin noihin kahteen kohtaan kaipailisin vinkkejä :)

olin vvime vuonna järkkäämässä yo-juhlia...silloin todettiin että salaatit pois, ihan turhaa työtä tehtiin hirveesti ja salaatti jäi lähes koskemattomaksi ja vielä päivän oli siinä näkösällä kylläkin kylmäalustalla, mutta kuitenkin se pois. voileipäkakku ja karjanlanpiirakat munavoineen ok ja meni kaupaksi. niin varmaankin jotain pikkuleipiä ja kuivakakku, sitten tietenkin kahvi ja tee. niin meillä tarjottiin keitto pitkänmatkan vieraille eli kaikille lähisuvulle.

Alkuperäinen kirjoittaja otatko huomioon?:
mut voikos tosta syödä mitään sellanen joka on allerginen suomalaisille viljoille (keliakia) tai kananmunalle, maidolle, laktoosille?

Keliaakikoita ei löydy tuttavapiiristä kuin yksi ja hänkin pitää samana päivänä omat juhlansa :) Munatonkin on otettu huomioon listassa ( cocktailpalat, salaatit, mangojuustokakku). Tuota laktoositonta täytyy vielä miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Kinkkua salaatissa ja voileipäkakussa, mitä kasvissyöjille?

Kasvissyöjiä ei suvusta löydy ja onhan tossa heillekin ellei ihan vegaaneiksi ruveta :) Mutta tosiaan vähän hölmö toi että on kinkkua kahessa..mikä kävis pastasalaattiin?

voileipäkakut savuporolla, lohella ja kasvissyöjille lohella olevaa kakkua ja karjalanpiirakoita.
täytekakku, kuivakakku, pari sorttia pikkuleipiä, sokeriton kampanisu ja täytekakku. noissa täytekakuissa myös lakstoositon kerma.
mehua, simaa, kahveeta, teetä, vettä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Kinkkua salaatissa ja voileipäkakussa, mitä kasvissyöjille?

Kasvissyöjiä ei suvusta löydy ja onhan tossa heillekin ellei ihan vegaaneiksi ruveta :) Mutta tosiaan vähän hölmö toi että on kinkkua kahessa..mikä kävis pastasalaattiin?

Lohi ja broiler ainakin käy tosi hyvin, samoin katkaravut.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
ei ansaitse vielä juhlia. sitten voi juhlia kun on ammatti saatu.

Tää on sun mielipide, minusta mä oon tehny yhtälailla töitä koulun eteen kuin esimerkiksi merkonomit, yhtään heitä vähättelemättä :)

jaa no et ole vielä saavuttanut mitään jos koulutusta ajatellaan. ylioppilas ei ole minkään arvoinen.

Mun mielestä näyttää oikein hyvältä ja monipuoliselta, ehkä sen kinkku-kinkku -syndrooman vois karsia pois.

Jos et halua skoolata skumpalla, ottaisin ihan perusPommacin, light-versiona niin ei ole niin makea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voileipäkakut savuporolla, lohella ja kasvissyöjille lohella olevaa kakkua ja karjalanpiirakoita.
täytekakku, kuivakakku, pari sorttia pikkuleipiä, sokeriton kampanisu ja täytekakku. noissa täytekakuissa myös lakstoositon kerma.
mehua, simaa, kahveeta, teetä, vettä

Toi savuporo kuulostais hyvälle, kiitti vinkistä! Kuivakakku ei nykyisin oikeen tee kauppasa meidän suvun juhlissa, haluan pitää menun suht simppelinä :)

Minusta tuo tarjoilu vaikuttaa ihan hyvältä.
Pastasalaatin jättäisin ehkä itse kokonaan pois.
Voileipäkakkuja kaksi? Toiseen savulohta ja toiseen kinkkua?

Vadelmia ja vaniljaa laittaisin ehkä täytekakun täytteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Mun mielestä näyttää oikein hyvältä ja monipuoliselta, ehkä sen kinkku-kinkku -syndrooman vois karsia pois.

Jos et halua skoolata skumpalla, ottaisin ihan perusPommacin, light-versiona niin ei ole niin makea.

Alkoholittomia kuohuviinejäkin on, jotkut jopa ihan juotavia. Ja taisi olla joku seljankukkakuohari tms. myös.
Pommacilla maljan nostaminen aikuisilla on hieman :x
Ei minusta ole juhlavaa ollenkaan.

ei ansaitse vielä juhlia. sitten voi juhlia kun on ammatti saatu.

Tää on sun mielipide, minusta mä oon tehny yhtälailla töitä koulun eteen kuin esimerkiksi merkonomit, yhtään heitä vähättelemättä :)

jaa no et ole vielä saavuttanut mitään jos koulutusta ajatellaan. ylioppilas ei ole minkään arvoinen.

Onhan sinullakin kannustava asenne.

Yhteistyössä