Onko huuliherpeksesi "laantunut" vuosien ärhäköinnin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Joillakin herpes vaivaa vain harvoin, kerran/pari elämässä...Mutta entäs te, joilla se on puhjennut useiden vuosien ajan riesaksi asti? Onko laantunut ja pysynyt lopulta poissa?

Minulla kyseinen riesa on vaivannut noin viiden vuoden ajan. Puhkeaa jopa kolmen kuukauden välein, välillä oli puoli vuottakin poissa ja sitten taas ärhäkämpänä. Onko vielä toivoa, että virus vetäytyisi kuoreensa ja saisin nauttia pidempiä jaksoja ilman sitä?? Vai onko nyt loppuelämä tätä p*skaa!? Eihän sitä tiedä, mutta haluaisin kuulla onko muita joilla on uusinut VUOSIEN ajan usein ja sitten olisi pysynyt poissa? Ainahan se hermojuurissa on, mutta oireettomana.

Mulla ainakin on rauhottunut. Harvemmin tulee ja ovat lievempiä kuin aiemmin. Ja todella oli vuosien ajan usein, mutta sitten aona harvemmin ja harvemmin. Ja ennenku alko rauhottumaan, levisi välillä aika hurjaksi. "Parhaimmillaan" oli rakkulapesäkkeitä 2 ylähuulessa, nenän alla, sierainten väli"seinässä" ja nenän päällä, siis yhtäaikaa. Ei naurattanut yhtään...

Nykyään on aika pieni ja vain 1 pesäke kerrallaan. Ja ehkä 1-2 krt/v.

Mun miehelle väheni ja rauhottui karppauksen myötä. En tiedä liityykö ruokavalioon (sen myötä parantuneeseen vastustukykyyn??) vai sattuiko vain samaan ajakohtaan, mutta nykyään tulee huomattavasti harvemmin ja huomaamattomammin kuin ennen.

Mullakin oli ennen ihan jatkuvasti herpes huulessa. Isoja, kipeitä patteja, jotka nipisteli ja kutisi ihan hirveästi alkuvaiheessa. Toisen lapsen syntymän jälkeen ei ole ollut oikein mitään. Hyvä jos kerran vuodessa ja patti on aika huomaamaton. Vähän vaan nipistelee alkuvaiheessa. Huomattavasti rauhoittunut siis!

Minulla oli yhdessä vaiheessa tosi paha kiere. Herpes oli varmaan pahimmillaaan 7 kertaa vuodessa. Silloin sain lääkäriltä reseptin viiden hoitokerran lääkkeisiin suunkautta syötäviä tabletteja. Aina kun alkoi kihelmöinti aloitin lääkekuurin ja myös se herpeslaastari huuleen. Hiljalleen laantui ja esim nyt minulla 1,5v poika ja pojan aikana on huuliherpes ollut kaksi kertaa (toinen kerta muuten juuri nyt päällä -grrrr).

Sinänsä minusta huuliherpes ei enää niin hankala, kun on tuo laastari. Se kuitenkin estää rakkulan kasvun ihan jättimäiseksi ja muutenkin ei travitse koko ajan olla lisäämässä voidetta ja pesemässä käsiä.

eli teilläkin kuitenkin ainakin kerran vuoteen tulee! Vaikka kyllä sekin olisi parempi kuin tämä 3kk välein..Minulla kestää 2 viikkoa ja todella rakkuloita on ainakin parikymmentä, oikein megarykelmä...:(

Herpeslaastareilla saan peitettyä, mutta voi sitä pelkoa, että tarttuu vauvalle...:´( Käsidesi ja nuo laastarit on kovassa käytössä, mutta varmasti se virus pääsee ilmoille aina jostain. Vastasyntyneenä vielä kovempi pelko, onneksi vauva nyt jo yli puoli vuotias.

Minullakin tosiaan lääkkeet jo tähän vaivaan...Aloitan ne heti ku ensioireet tulevat, mutta silti pääsee se rykelmä kehittymään. Tosin lievempänä. Pelkään että lääkkeet ei lopulta auta ku joudun usein nyt käyttämään, mutta pakko vauvan takia käyttää, ettei olisi niin hurjana nuo rakkulat.

Raskaus laukaisi moneen kertaan uusiutumaan, samoin synnytys...:(

Mulla todellakin on laantunut. Tänä vuonna ei ole tullut kertaakaan! Ihan ihme! Pari vuotta sitten muistan kun tuli ensin toiseen suupieleen, sitten toiseen, sitten alareunaan, sitten nenän alle, sitten nenään, ja sieltä taas suupieleen... Jatkuvasti. Kamalan kipeä ja ruma riesa. Ja tänä vuonna ei todellakaan ole mitään ollut. Olen kyllä vähän ruokaremonttia tehnyt, stressiä vähentänyt ja nukkunut paremmin.

Mulla on laantunut. Jossakin vaiheessa oli tuollaista mitä ap kuvaili, aivan h*lvettiä. Ja näky oli todella karsea, ei kipukaan niin haitannut kuin se rumuus. Ja sitten se, että yksi kun oli lähtemässä niin toinen oli jo tuloillaan.

Mä olen tässä miettinyt, että raskaudet ja lasten syntymät ovat olleet sellaiset hetket että herpes on pitkään poissa. eikä nyt tule enää kuin 1-2 krt vuodessa. Mutta silloin jos en tabletteja syö, niin tulee todella hurjana.
Mulle on kirjoitettu 200 mg ja sitten niitä voimakkaampia, 800 mg. Nykyään en saa uusittua tuota 800 mg reseptiä vain tuota 200 mg. Taitaa olla ärhäkkää lääkettä.

Moi: Voi kuinka lohduttavaa kuulla, että se on mahdollista! :) Joo, minullakin oli nyt stressiä parin viikon ajan, niin jotenkin arvasin että tämä varmasti on tuloksena...:/

Silloin kun sinulla (ja muillakin kirjoittaneilla) levisi se juuri noin useammalle alueelle, niin mietitkö koskaan pelokkaana miten tulevaisuudessa tapahtuu? Minulle on viime aikoina tullut mieleen, että miten käy tulevaisuudessa, leviääkö tyyliin koko naamaan, kun atooppisesta ihosta kärsin...Ja pelottaa sekin mahdollisuus jos menee aivoihin ja siitä seuraukset ovat aika dramaattiset...hui, ei pitäisi ajatella. Luin kyllä sellaista artikkelia, jossa sanottiin että riittää että herpes on elimistössä (niinkuin 90% ihmisistä) josta se voi kulkeutua aivoihin. siis vaikkei se ikinä näin aktivoituisikaan. Eli siihen nähden aika harvinainen se vakava komplikaatio.

Yhteistyössä