Onko huono seksi riittävä syy erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninni

Vieras
Tätä mä täs pohdiskelen.

Kun tuntuu tyhmältä jotenkin. Kun tavallaan suhde on ihan ok ja mieskin hyvä.
Mut seksi ei toimi, ei sytytä ei sit millään ja ollaan seksuaalisesti erilaisia.

Mut tuntuu, et tää olis pitänyt tajuta vuosia sitten.

opetelkaa.. tiedättekö mitä toinen tahtoo, mistä toinen tykkää?
Tekemällä oppii ja kertomalla toiselle mitä tahdot yms. jos ei viitsi nähdä vaivaa toisen eteen niin kyllä mun mielestä on hyvä syy erota: Koska seksi on sellaista mitä harrastetaan vain sen kumppanin kans. Ja kuka tahtois koko loppuelämänsä elää suhteessa jossa seksi ei toimi.

jos kaikki muuten ok, niin mulle ei ole riittävä syy. Oppikaa nauttimaan toisistanne. Jos rakastaa, niin seksin eteen jaksaa tehdä töitä. Ei se pitkässä suhteessa aina niin auvoa ole, mut sit taas työstetään suhdetta ja sit on pitkiäkin aikoja tosi hottia.

Alkuperäinen kirjoittaja Anu:
Tekemällä oppii ja kertomalla toiselle mitä tahdot yms. jos ei viitsi nähdä vaivaa toisen eteen niin kyllä mun mielestä on hyvä syy erota: Koska seksi on sellaista mitä harrastetaan vain sen kumppanin kans. Ja kuka tahtois koko loppuelämänsä elää suhteessa jossa seksi ei toimi.

Toki. Ja on paljon yritetty ja keskusteltu. Nyt vaan mulla alkaa usko rakoilemaan ja tuntuu, että ehkä me vaan ollaan seksuaalisuuden osalta luonteiltamme liian erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Avioliitto solmitaan niin myötä- kuin vastamäkeäkin varten muistatkos sellaista lupausta?

no tää taas on liian kirjaimellinen.. eli pitäis pysyä yhdessä jos toinen pettää, tappaa jonku tai käyttää lasta hyväksi? (tää ny vaan oli esimerkkinä) ei kannata vetää pultteja tästä

No, mun mielestä ensin kannattaa juurikin panostaa asiaan.. mitä jos kumppanisi ei tiedä ettet pidä tavasta jolla harrastatte seksiä? Kerro hälle rohkeesti mitä tahdot

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Avioliitto solmitaan niin myötä- kuin vastamäkeäkin varten muistatkos sellaista lupausta?

oliko ap naimisissa ? :snotty:

Ollaan naimisissa.
Ja toki muistan tuon lupauksen. Siksihän tää mua niin ahdistaakin. Mut toisaalta musta tuntuu, etten todellakaan silloin tajunnut, mihin lupauduin.

Ja tietysti, jos tästä jotenkin voisi yli päästä niin olisi hienoa jatkaa mun oman mieheni kanssa. Mutta tää huono seksi ajaa mut ahdinkoon ja masennukseen. Ja syyllisyyteenkin, kun mietin eroa ja syy tuntuu jotenkin "vähäiseltä".

ongelmat jotka on suhteessa näkyy aina ensin seksi elämässä? Onko seksi ollut koskaan hyvää? Varmaankin kun olet naimisiin mennyt. Mies ei ole kiinnostunut ja tuskin tyytyväinen itsekkään. Se on vain ajan kysymys kun jompikumpi löytää toisen joten itse eroaisin

Alkuperäinen kirjoittaja Anne-Mari:

no tää taas on liian kirjaimellinen.. eli pitäis pysyä yhdessä jos toinen pettää, tappaa jonku tai käyttää lasta hyväksi? (tää ny vaan oli esimerkkinä) ei kannata vetää pultteja tästä

No, mun mielestä ensin kannattaa juurikin panostaa asiaan.. mitä jos kumppanisi ei tiedä ettet pidä tavasta jolla harrastatte seksiä? Kerro hälle rohkeesti mitä tahdot

Kyllä se tietää. Mut se vaan ahdistuu ja sille tulee kauheet paineet seksistä ja sehän vaan mutkistaa asioita. Enkä enää tiedä, onko siitä hyvä puhua vai ei...

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Toki. Ja on paljon yritetty ja keskusteltu. Nyt vaan mulla alkaa usko rakoilemaan ja tuntuu, että ehkä me vaan ollaan seksuaalisuuden osalta luonteiltamme liian erilaisia.

Suhteissa tulee joskus vaihe ettei toinen sytytä yhtään.. (ei kaikilla) Flirttailkaa, hakekaa "jännitystä" esim. rakastelemalla verhot auki, kiinnijäämisen pelko nostaa intohimoa ainakin minulla.

Käsittäisin että lyhyesti sanottuna sinulta puuttuu nyt intohimo miestäsi kohtaan?

ongelmat jotka on suhteessa näkyy aina ensin seksi elämässä? Onko seksi ollut koskaan hyvää? Varmaankin kun olet naimisiin mennyt. Mies ei ole kiinnostunut ja tuskin tyytyväinen itsekkään. Se on vain ajan kysymys kun jompikumpi löytää toisen joten itse eroaisin

No ei se oikein ole ikinä ollut ihmeellistä. Se on ollut ihan ok ja mä oon elätellyt toiveita, että kyllä se siitä vielä, kun opitaan toisemme tuntemaan paremmin jne. Muuten suhde on ollut toimiva ja hyvä ja siksi kai olenkin niin toiveikkaana uskonut parempaan tulevaisuuteen ja sietänyt seksuaalista tyytymättömyyttäni. Mutta nyt ei enää jaksa!

Alkuperäinen kirjoittaja Veera:

Suhteissa tulee joskus vaihe ettei toinen sytytä yhtään.. (ei kaikilla) Flirttailkaa, hakekaa "jännitystä" esim. rakastelemalla verhot auki, kiinnijäämisen pelko nostaa intohimoa ainakin minulla.

Käsittäisin että lyhyesti sanottuna sinulta puuttuu nyt intohimo miestäsi kohtaan?

Kyllä puuttuu enkä tiedä onko se ikinä hirveen vahvana ollutkaan. Mies on hirmu arka ja hellä ja mä kaipaisin vähän villimpää ja itsevarmempaa otetta. Ei se esim. just yhtään tykkää rakastella verhot auki.

toisenlaisen miehen vai naisen? mikä sua kiinnostaa. Tiedän itse kun olen ollut 10 vuotta naimisissa miehen kanssa jota olen rakastanut mut seksi ei kuitenkaan ole ollut ihn sitä mitä haluan. erotaan mutta ei seksin takia. mies petti ja se riittää mulle

toisenlaisen miehen vai naisen? mikä sua kiinnostaa. Tiedän itse kun olen ollut 10 vuotta naimisissa miehen kanssa jota olen rakastanut mut seksi ei kuitenkaan ole ollut ihn sitä mitä haluan. erotaan mutta ei seksin takia. mies petti ja se riittää mulle

No niinhän se on, et tiedän varsinkin tarkkaan, mitä haluaisin. Erään toisen miehen. Mutta en tiedä, onko tää nyt jotain parisuhdekriisihaihattelua, vai vakavasti otettavaa tunnetta. Ja ymmärrän kyllä, että jokaisessa suhteessa on ongelmansa ja varmasti sen seksin sarallakin voi kiinnostukset lopahtaa, vaikka alussa olisi mennyt hyvin.

Kai mä vaan mietin, että olisko se ruoho vihreämpää siellä aidan toisella puolella.
Ja tunne siitä kauheaa syyllisyyttä.

tää on tärkeä juttu koska pettäminen merkitsee tod.näköisesti sitä et menetät kaiken joten kannattaa miettiä tarkaan et mitä kestää tulevaisuudessa? Mun mies menettää ihan kaiken koska muutamme lasten kanssa toiseen maahan. Menee siis lapset, minä ja rahat.....asiat on joskus tosi monimutkaisia mutta täytyy olla ihan varma siitä mitä tekee ettei kaduta myöhemmin koska ei välttämättä saa toista mahdollisuutta

Hyvä asia on, että teillä sentään on sitä seksiä. Toista voi opettaa, ja itseään :)
Jos näette hieman vaivaa ja luotte molempia osapuolia miellyttävät "pelisäännöt", muuttuu seksielämännekin teidän kummankin mielestä paremmaksi. Ota asia puheeksi miehesi kanssa rohkeasti.

Olen itse eronnut kihlatustani, kun emme harrastaneet ( mies ei halunnut) seksiä kahteen vuoteen. Onneksi meillä ei ollut lapsia emmekä asuneet yhdessä.

tää on tärkeä juttu koska pettäminen merkitsee tod.näköisesti sitä et menetät kaiken joten kannattaa miettiä tarkaan et mitä kestää tulevaisuudessa? Mun mies menettää ihan kaiken koska muutamme lasten kanssa toiseen maahan. Menee siis lapset, minä ja rahat.....asiat on joskus tosi monimutkaisia mutta täytyy olla ihan varma siitä mitä tekee ettei kaduta myöhemmin koska ei välttämättä saa toista mahdollisuutta

Ei ole lapsia.
Mutta eihän se sitä estä, etteikö sitten kaduttaisi myöhemmin.
Mutta kun tää on niin hankalaa. Toisaalta saatan tehdä elämäni virheen, jos jätän mieheni ja lähden tämän toisen matkaan. Toisaalta elämäni virhe voi myös olla jäädä epätyydyttävään suhteeseen ja sanoa ei kokemalleni rakkaudelle.

Äh, tuntuu vaan niin tyhmältä ja epäreilulta ja itsekkäältä possulta. Mutta tällaiseen tilanteeseen tää elämä mut nyt on heittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hyvä asia on, että teillä sentään on sitä seksiä. Toista voi opettaa, ja itseään :)
Jos näette hieman vaivaa ja luotte molempia osapuolia miellyttävät "pelisäännöt", muuttuu seksielämännekin teidän kummankin mielestä paremmaksi. Ota asia puheeksi miehesi kanssa rohkeasti.

Olen itse eronnut kihlatustani, kun emme harrastaneet ( mies ei halunnut) seksiä kahteen vuoteen. Onneksi meillä ei ollut lapsia emmekä asuneet yhdessä.

Tähän mä oonkin uskonut. Mutta eikö kuuden vuoden aikana olis jo pitänyt jonnekin edetä?

Tähän mä oonkin uskonut. Mutta eikö kuuden vuoden aikana olis jo pitänyt jonnekin edetä?

Sen sinä tiedät itse, oletteko kokeilleet kaikki mahdolliset keinot. Laura Voutilaisen väljähtänyttä seksielämää miehensä kanssa auttoi tantraseksi.

Sen sinä tiedät itse, oletteko kokeilleet kaikki mahdolliset keinot. Laura Voutilaisen väljähtänyttä seksielämää miehensä kanssa auttoi tantraseksi.

Musta tuntuu että ollaan, mutta takaraivossa kolkuttelee kysymys siitä, että onkohan tää kuitenkaan totta. Että jospa tuo toinen mies vain sekoittaa mun pään ja yritän kiirehtiä asiassa, missä ei ehkä pitäis. Voi kunpa voisinkin tietää.

Toisaalta pelottaa se, kun se seksielämä ei ole ainoastaan väljähtämyttä vaan se ei oikein koskaan ole toiminut kunnolla... Tai siis mua tyydyttävästi.

Kun epäilet asiaa, voi olla, että tuo toinen mies sekoittaa päätäsi. Koeta selvittää ajatuksesi, mutta älä kiirehdi. Mieti asioita rauhassa :hug:

Sit samalla mä pelkään et se toinen katoaa kokonaan. Se on justiin muuttamassa kauemmas.

Noh, tässähän tätä mietin.

Kun epäilet asiaa, voi olla, että tuo toinen mies sekoittaa päätäsi. Koeta selvittää ajatuksesi, mutta älä kiirehdi. Mieti asioita rauhassa :hug:

Sit samalla mä pelkään et se toinen katoaa kokonaan. Se on justiin muuttamassa kauemmas.

Noh, tässähän tätä mietin.

Jos tämä toinen on tosissaan suhteesi, ei välimatka teitä erota.

Yhteistyössä